Gå til innhold
Hundesonen.no

NMK & NSBK

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Du SKAL!

Tog til lillestrøm og buss til exporama, eller olavsgaard, fra olavsgaard kan du gå bort.

Sjekk www.trafikanten.no om buss;)

Kom på at du kanskje mente med bil, Therese?

Hmm... Da kommer jeg kanskje til deg Kristine.. Bare så du vet det :blink:

Æsj, vil ikke ha besøk av puddelfolk :rolleyes:

Men ja, du gjør vel det...

Skrevet

Jeg kommer har meldt på begge dagene:) Med 4 hunder... får jeg nok å gjøre.. he,eh.. Gurimalla. 2 saluki og 2 whippetutter..

:)

Sees da folkens..

Klem

Kristin

Skrevet
jeg tenkte på med bil ja mali...

hihi...

hvor er nettpåmeldingen til søndag?

Okei, da tror jeg ikke jeg greier å forklare, du skal gjennom oslo og motorveien mot Letohallen, men så tar du av mye før til Plantasjen om du skjønner :)

Skrevet

Nettpåmelding til søndag finner dere her :)

Vi skal visst begge dager vi og, med valpene :)

Skrevet

vi har meldt på nå vi :) så da kommer vi på søndagen :)

Finner nok alltids fram, kommer vel veibeskrivelse i pm også :)

gleder meg jeg ;D

Skrevet

god kveld:) lurte på en ting jeg.. hva skjer hvis man ikke betaler før den 8? altså i morgen. jeg har nemlig det store problemet at jeg ikke har nett bank og må derfor vente til mammaen min kommer hjem noe som virker som blir en liten stund til og skal opp klokken 5 i morgen så må egentlig legge meg snart.. (er meldt på til søndagen) håper på svar:)

Skrevet
god kveld:) lurte på en ting jeg.. hva skjer hvis man ikke betaler før den 8? altså i morgen. jeg har nemlig det store problemet at jeg ikke har nett bank og må derfor vente til mammaen min kommer hjem noe som virker som blir en liten stund til og skal opp klokken 5 i morgen så må egentlig legge meg snart.. (er meldt på til søndagen) håper på svar:)

Betaler du etter fristen må du betale 50% ekstra er vel regelen..

Skrevet

Om du betaler på tirsdag pleier de ikke å være heelt firkanta. Event. kan du jo ringe dem og froklare situasjoen. Da går det nok helt sikkert i orden.

Men slik generelt er regelen at det som er betalt etter fristen mp det betales 50% tilegg på, ja:)

Skrevet
hvor er det dere finner dommerene? jeg skal stille for første gang:P dalmatiner:)

Vi kan jo evt trene litt sammen på lørdagen :) Pepper skal for andre gang stilles der, begge dager forhåpentligvis, spørs om lommeboka lystrer :)

Skal selvfølgelig stille salukijentene også :)

Skrevet

jaa :) det hadde vært kjempeflott :) har betalt og nå så da er alt klart :) valgte å bare stille søndag jeg, for da fikk jeg se litt på lørdag! og tror hun for bedre kritikk fra en australer enn nordmann:P

Skrevet
jaa ;) det hadde vært kjempeflott ;) har betalt og nå så da er alt klart :P valgte å bare stille søndag jeg, for da fikk jeg se litt på lørdag! og tror hun for bedre kritikk fra en australer enn nordmann:P

jess da gjør vi det :P Meldte visst bare på søndagen jeg og :)

Guest Belgerpia
Skrevet
Da har jeg meldt på! Hihi... Meldte på endel hunder, men ut ifra det "skjemaet" så det ikke ut som at de nye reglene var tatt i bruk?

Takk tone!

Skjemaene på internett ble nok lagt ut før de nye reglene ble offentliggjort - eller de har brukt de samme som de har brukt før.

Reglene gjelder fra 1. januar og det er ikke opp til hver enkelt hundeklubb å avgjøre om de skal følge dem eller ikke - de MÅ følge dem.

Skrevet

Nå er Chessea meldt på, både 3. og 4. februar! :) Gleder meg allerede til å stille på ikke-NKK-utstilling. Endelig slipper vi å stille mot alle de finske pluggene som alltid vinner fordi de har mye pels. ;)

Skrevet
Skjemaene på internett ble nok lagt ut før de nye reglene ble offentliggjort - eller de har brukt de samme som de har brukt før.

Reglene gjelder fra 1. januar og det er ikke opp til hver enkelt hundeklubb å avgjøre om de skal følge dem eller ikke - de MÅ følge dem.

Ok, gjelder det da også Sandefjord utstillingen? Med tanke på at folk måtte melde seg på i desember og reglene kom ut i januar?

Skrevet
Jeg kommer har meldt på begge dagene:) Med 4 hunder... får jeg nok å gjøre.. he,eh.. Gurimalla. 2 saluki og 2 whippetutter..

:P

Sees da folkens..

Klem

Kristin

Så moro at du kommer Kristin!

Jeg har meldt på lille ville Villa, mens Saeta skal få vente til Bø med årets første utstilling i mangel av pels.. Håper det kommer noe mer på de 3 ukene i mellom. Løarer ikke holde meg unna Bø :P

Håper jeg ser mange kjente fjes der! ;)

Guest Belgerpia
Skrevet
Ok, gjelder det da også Sandefjord utstillingen? Med tanke på at folk måtte melde seg på i desember og reglene kom ut i januar?

Selvfølgelig - reglene gjelder fra 1.1 og ferdig med det.

Skrevet

:P

Sees da folkens..

Klem

Kristin

Litt bedre stillt enn deg jeg da. Har bare med ei denne gangen he he. Første ordininære utstilling for Kayla, hvor hun skal gå opp imot kullbroren sin. Håper begge gjør det bra jeg :P

Lykke til ;)

Skrevet

Jeg har meldt på min junior pomeranian begge dager. Lørdag er jeg på seminar så da skal mamma gå med henne. Det kan jo bli intr. , he he. Nenya er i pelsskifte så egentlig burde jeg vel ikke stilt henne men det er jo så moro så jeg bare må.

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...