Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter dette halsbåndet?


Recommended Posts

Har sett endel på the dog whisperer i det siste, og der bruker han et spesialbånd for hunder som trekker og trenger ekstra kontroll. Fungerer på samme måte som strupelenke, bare at den ikke strammer og er like "hardt". Letet masse på nett etter det, for jeg har sett det før, men fant ingenting.. Vet jo ikke hva det heter så.. Måtte derfor ta bilde av skjermen. hehe. Så ser dere litt hva jeg mener..

halsbnd.jpg

Litt dårlig bilde:

halsbnd2.jpg

Noen som har sett det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båndet heter Illusion collar og selges i Cesar Milans nettbutikk!

http://cesarmillan.securesites.net/index.php?cPath=76

Kanskje det selges andre steder også...skal lete litt

Mer om båndet:

http://www.cesarmillaninc.com/products/faq.php

Edit: ser nå at det er han og konen som har patentet på båndet, så da selges det sikkert kun gjennom hans nettbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste delen av dette halsbåndet er som et normalt strupehalsbånd, eneste forskjellen på dette og på andre strupelenker er at strupdelen ligger der det er mest ubehagelig for hunden når det struper, og det sklir ikke ned. Hvor bra/dårlig dette er får vel bli en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis cluet er at hunden skal lære å ikke dra, finnes det også sånn slutt-å-dra-sele. Den har to stropper under forbena (som armhulen vår da) og hvis det strammer, klyper det i den tynne huden under der.

Litt tungvint forklart kanskje??

Men i hvert fall.. den er kjempeskarp og hunden slutter fort å dra..

(Mamma hadde det på en hund vi hadde når jeg var liten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja båndet er bra fordi det holdes oppe ved haken, og ikke sklir ned slik kjettingen gjør. Og under haken er det mest følsomt og hunden blir lettere å kontollere blandt annet. (som de gjør på utstilling) Og den er ikke noe værre enn feks. vanlig kjetting. Heller tvert imot.

Jeg er full klar over alle slags andre hjelpemidler som anti dra sele, grime, etc etc. Men det var dette båndet jeg var interessert i i denne omgang. Ikke det at jeg har veldig ulydig hund eller noe, men jeg interesserer meg for alt nytt selv om. :P

Takk for link! Skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men alle har jo sin måte å lære det på. Og ikke alle er like flink å få det til :P Min hund går bra i bånd, men jeg syns alt nytt er interessant og må sjekkes ut! kanskje dette båndet kan være er erstatning til stup for folk som plages med hunden, og samtidig så er det ikke like hardt. (siden mange vergrer seg for bruk av kjetting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...