Gå til innhold
Hundesonen.no

Roer tispene seg etter første løpetid?


Muffins

Recommended Posts

Hei! Har en ganske aktiv og leken tispe valp, hun er nå 7 mnd. Har hørt at tispene roer seg ganske mye etter de har hatt sin første løpetid, for da blir de mer modne osv. Noen som har erfaring med dette? Eller vet noe? :D

(Sorry hvis innlegget har kommet to ganger, men linken til det andre var visst udatert?! <_< )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg kan ikke helt se hva som er galt med en sprudlende valp, men de roer seg jo ofte når de blir eldre og mer voksne i hue. Hun jeg har nå var veldig aktiv og vilter som valp og unghund, men nå er hun verdens roligste (for rolig etter min smak :D ). Men kan ikke si jeg merka noen markant forskjell etter første løpetid. Det er vel som med mennesker vil jeg tippe. En trettenåring blir ikke automatisk mer voksen og fornuftig forde om hun har fått mensen... Dette er sånt som går seg til etter hvert og gradvis (er min erfaring).

Ellers har jeg hørt (uten at jeg egentlig har peil på mops) at de er veldig viltre som valper og blir veldig rolige som voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at hunden ville roe seg ned etter første løpetid, og jeg ventet spent. Ingen endringer etter første. så var det noen som sa: etter andre løpetid blir hunden mer moden. Og jeg ventet i spenning.. Ingenting forandring.. Og tror du ikke at noen sa at hunden ville endre seg etter tredje løpetid, og den kom, men ingen underverker. Så en hund blir ikke sånn der rolig med en gang de har fått løpetid. Det skjer ganske gradvis. Man legger nesten ikke merke til det før man plutselig kanskje hører andre si: så rolig hunden er blitt. Så tenker man ja kanskje det?

Det hender sikkert at noen hunder blir roligere etter løpetid. Det er veldig forksjellig. Men du må ikke ha det som et mål og fasit, og heller bare ikke tenke på det, og la det skje som det skjer. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tror det er veldig inviduelt. Har hatt to tisper og ingen av dem har roet seg etter første løpetid... Enkelte hunderaser er "valp" frem til de blir en gammel hund er min erfaring. Hun jeg har nå har begynt å roe seg, men tror heller på at det kommer med alderen enn med løpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...