Gå til innhold
Hundesonen.no

Sofern min!


Basse

Recommended Posts

Dette er da min Sofus...

sofushviler2vr.jpg

sofusliggerigrasset8og.jpg

Han er ganske så kosete (når han er i humør) i begynnelsen var det litt problemer med å ha han i fanget for han både bimmelimmet og bommelommet ( :roll: ) men så skaffet vi oss ett tisselaken og siden det ble det Mye bedre, og nå sitter jeg uten det... Hvis han må å begynner han og grave som en gal i fanget mitt liksom som for å si ifra... Dessuten så lager han lyder også, når han er nysgjerrig på noe så kommer "dutt sutt dutt" lyder.. vanskelig å forklare, har ikke hoppet med ham, og det å gå i bann går så som så, han går som regel som han vil, men jeg fester ham til ett tre (i bånd) og har han under oppsikt, han ser ikke ut til å ha det ille i alle fall (han er så søt nåt han ligger med hodet oppå kanten på sandkassa atte(den er vedsiden av det treet)) Når jeg kommer for å hente han så plystrer jeg 3 ganger (begynte med det uten med tanke på at det skulle funke på noe vis) og da ser han på meg og kommer i mot meg, han får heller ikke lov til å grave i plenen (noe som kan være iltt vrient med kaniner.) så før han graver ser han nesten alltid opp om jeg ser på ham, og har jeg i det øyeblikket ikke sett så setter han i gang, da plystrer jeg en gang til han og han stopper opp og ser på meg igjen, begynner han og grave igjen da, så kommer jeg bort og flytter han bort fra hullet, tetter det igjen og legger gjerne noe over.. Men som regel så finner han seg bare ett nytt sted da :wink: Men, det funker litt da, han har blitt bedre... Når han skal inn så prøver jeg å gå med ham i bånd, noen ganger ser han på meg og følger etter, andre ganger så går han en helt annen vei, og jeg må bære ham. Han står ute på varandaen hele året (med unntak av når jeg koser med ham da, og han blir satt ut på plenene) og sånn mellom ettermiddagen og kvelden så får han hoppe fritt der (det er selvfølgelig gjerde der så han ikke detter ned en etasje liksom) når jeg kommer på kvelden for å sette ham inn gjør jeg en " vise gest" med høyre hånd (det vil si at jeg fører hånden min mot døra på buret hans) og etter å ha springi rundt buret noen ganger så hopper han som regel inn (om ikke han er i rampe humør da og stiller seg på motsatt side av hvor jeg står når jeg skal prøve å få tak i han) hehe, oj sann ble litt mye det her :oops: Gikk liksom opp for meg litt flere ting etterhvert som jeg skrev, fikk meg til å innse litt mer hvor glad jeg er i han... Motivasjonen mot å ordne buret ble bedre å... :wink: Vel vel, jeg synes i alle fall det er kos med kanin.. :D

Kopierte det fra ett annet sted jeg :wink: Må tilføye at den med bånn funket mye bedre etter at jeg gikk bak ham, mirakelkur det der :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ina: takk for tipset med det bånn greiene! det funka kjempebra!!! Hehe, eller i alle fall så bra det kan med kanin :wink: Syns du han ser litt stor ut elle? litt vanskelig når det ikkeer noe å måle med kanskje? :? vel vel... takk for tipset i alle fall, og gruelig fort dere svarte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Kaninene er delt inn i 4 kategorier:

Kjempe - og store raser

Mellom - og små raser

Dvergraser

Raser med avvikende hårstruktur

Innen dvergraser finner du fire raser: Dvergvedder, hermelin, dverghare og løvehode :D

Tjash, er han blanding av hermelin og dvergvedder, så skader det nok ikke at han mister noen 100 gram :P Du kan prøve å gi han 0,5 dl pellets + høy, så får du se hva som skjer. Blir han tynn er det bare å øke formengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...