Gå til innhold
Hundesonen.no

dere kløv folk!

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Hihi, hadde vært litt skøy og kjøpt kløv til LiLi når hun blir "stor"! Bare for å bære mobil og bæsjeposer liksom :D

Skrevet
Hihi, hadde vært litt skøy og kjøpt kløv til LiLi når hun blir "stor"! Bare for å bære mobil og bæsjeposer liksom :P

Samme har jeg tenkt på til Kobra :P Hadde jo vært kult da :D

Skrevet

Samme har jeg tenkt på til Kobra :P Hadde jo vært kult da :D

Haha, det hadde jo vært tøfft til mine og da. :P

en bæsjepose hver og mobil til den ene og lommeboka til den andre. :P

Skrevet

TRor jeg må kjøpe sånn kløvgreier å prøve på Zico, han er jo gammel nok til å begynne å prøve nå. :D

Enda mer å bruke penger på... :P

Skrevet

I Pito sin kløvsekk har jeg klikker,hundeposer,hundesnop,og litt sånn småting oppi. Hun liker godt å gå med kløv :D Jeg bruker det for å trene henne litt. Og for gøy slik at hun kan gjøre litt nytte for seg :P

kloev.jpg

Skrevet
I Pito sin kløvsekk har jeg klikker,hundeposer,hundesnop,og litt sånn småting oppi. Hun liker godt å gå med kløv :D Jeg bruker det for å trene henne litt. Og for gøy slik at hun kan gjøre litt nytte for seg :P

kloev.jpg

Lol :P Men hva koster en kløv i den str. a? *masse penger å bruke opp :P *

Skrevet

Je kløver me'n Romeo.. Og je kan si at han elsker det! :D Hvis vi skal på stranda så bærer'n som regel no'n håndklær, litt badetøy.. sånnr ting. Tel vinter'n har vi tenkt at'n kan bære en maten vår og en termos :P

Det er en ting som dere må huske på hvis dere har tenkt tel å kløve med hunden deres! Itte la hunden bære mase med en gang! Bygg opp ryggen tel hunden! Hu som eier Hero's på Hamar sa tel meg at etter et år skal hunden klare å bære halvparten av kroppsvekta si. Det er en lang prosess!

Skrevet

Vi har ikke noen stor kløv til Tinka, vi kjøpte bare en liten lettkløv til 300 kroner fordi vi egentlig visste at en svær en til tusen ikke ville blitt brukt så mye. Hun har størrelse small, og derfor blir plassen man kan ha ting oppi tilsvarende liten. Det fulgte med drikkeflaske og sammenleggbar vannskål, så når vi bruker kløven bærer hun vann på den ene siden og leke/godbiter/kamera (at jeg tør, det skjønner jeg ikke helt)/bæsjeposer/matpakke for meg på den andre siden. Nå har vi ikke fått brukt den så på noe annet enn vanlige turer i skogen og langs gangvei enda, men om Tinka og pappa skal på hyttetur (det er en Tinka-og-pappa-greie som jeg ikke gidder å være med på) så kan hun bære maten sin, vann og generelt det som hun trenger å ha med.

Vi bruker altså kløven til praktiske ting - at hun bærer for oss - også bruker jeg den sånn at hun skal få slite litt ekstra på turer innimellom.

Det er viktig å begynne gradvis - først gå en tur med helt tom kløv, deretter et par turer med bæsjeposer, nøkler og mobil oppi og deretter øke gradvis. Husk alltid å laste noenlunde lik vekt på begge sider av kløven!

Skrevet

hehe takker :D Når hun går så hører vi bare at det rasler pga klikkeren som ligger nedi der :wink:

Den kløven kosta 175 kr tror jeg det var :? ikke over 200 iallefall :P

Skrevet

Hehe .. kløv på deres småttiser hihi :D Så søtt.

Jeg bruker kløv selv. pga. trening. Begynte med tom sekk for å venne ho litt med den. Så ble det 5 kg. Så en periode bærte ho 8 kg. Nå bærer ho 10 kg. Ho bærer som bare det, og traver av sted som ingenting. Etterhvert kan ho bære 16 kg. Men det blir nok ikke med det første. Får se hvordan musklene kommer frem. :roll: Syns man får mye mer ut av turen, hun bruker seg selv mye mer. Det er bra. :P

Skrevet
hehe takker :D Når hun går så hører vi bare at det rasler pga klikkeren som ligger nedi der :wink:

Den kløven kosta 175 kr tror jeg det var :? ikke over 200 iallefall :P

Hvor kjøpte du den da? VIL HA!!!!! :P

Skrevet

vi har kløv til Aiwa men tør ikke la henne bære så mye(p.g.a den hersens hd´n) så det meste hun har bært er vell 4 liter med melk når vi var i sverige og gikk til og fra butikken for vi måtte ha melk i hus.

ellers så har hun bært toppen 3 kiloher hjemme når vi har gått turer.

litt morsomt det derre for hun tar jo helt av når hun ser kløven, for da vet hun at hun skal få gå tur og få bære noe. :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...