Gå til innhold
Hundesonen.no

Din drømmeblanding?


Symra&Pippin

Recommended Posts

En gang i verden sa jeg til en venninne av meg at hvis jeg kunne funnet en blanding av siberian husky og korthåret collie så ville jeg hatt det.. fant det noen år senere (til en viss grad ihvertfall).. lapske vallhunden Likka..

Og Mailin.. genial selvrensende pels er en selvfølge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Blanding av Kerry Blue Terrier og Irsk Terrier, det blir en wheaten :P

nei, vi har nok blandinger fra før, grunnen til den blandingen over er fordi det er stamforeldrene til wheatenen.

Hehe, ja! Perfekt den blandingen der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på myndetreff på søndagen og hadde med min lille whippet/papillon blanding..

Da var det mange som ønsket seg en slik mix hehe.. den lille str til papillon, men alikavel kroppen og utseende som kan minne om en mynde. Ikke fullt så spinkel som en italiener.. Og det oser stor hund i lite format av henne. + hun er rolig og avbalansert som en mynde.

hihi så tror jeg har funnet min perfekte mix jeg :P

Må si meg enig der - jeg har jo møtt opp til flere av Sissis "whippillon"-søsken, og makan til praktiske, morsome, trivelige og fine hunder skal man lete lenge etter. Nå hører det med til historien at begge foreldredyrene var blant de aller stødigste representantene for sine respektive raser også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig der - jeg har jo møtt opp til flere av Sissis "whippillon"-søsken, og makan til praktiske, morsome, trivelige og fine hunder skal man lete lenge etter. Nå hører det med til historien at begge foreldredyrene var blant de aller stødigste representantene for sine respektive raser også, da.

Jeg skimter en story om løpetispe på rømmen her, eller var miksen planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av hvert! Jeg kunne godt tenke meg verdigheten til en Grand Danois, hodet til en Islandsk Fårehund, fargene til en Schæfer, kroppen til en Boxer, nesa til en Spaniel, pelsen til en Kooiker, arbeidsviljen til en Border Collie, farten til en Mynde, spensten til en Puddel, utholdenheten til en Huskey og av-knappen til en Labrador.

Har jeg glemt noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de nydeligste hundene jeg har sett har vært collie-blandinger.. Collie og schæfer - en edel, smekker collieaktig hund men ikke så ekstrem som en "ordentlig" collie - men med schäferens tegninger (men skarpere kontraster) OG silkebløt pels.. Et nydelig dyr.

Den andre var en blanding av collie og bearded collie - så ut som en veeldig edel australian shepherd - lettere på bena og slankere over hele. Blue merle, vipp-ører, isblå øyne, litt kraftigere og mye "søtere" i ansiktet enn en collie, ca spanielpels..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilke raser jeg skulle blandet men jeg vet hvordan drømme blandingen min ser ut i hodet!

Den skulle vært på str med en keeshond, men rød og så skulle den hatt ansiktet til en pom, men pelsen skulle vært kanskje 5-6 cm lang og skikkelig tett med underull! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilke raser jeg skulle blandet men jeg vet hvordan drømme blandingen min ser ut i hodet!

Den skulle vært på str med en keeshond, men rød og så skulle den hatt ansiktet til en pom, men pelsen skulle vært kanskje 5-6 cm lang og skikkelig tett med underull! ;)

Det blir jo nesten Eurasier det ;)

sibray01mai06.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe ja det var skremmende likt! ;) Men jeg vil ha mer pomme ansikt - altså ikke så "lang" snute ;)

Dem to på bilde har faktisk lang snute for rasen ;)

Rasen er jo forholdsvis "ny" enda og jeg har faktisk sett dem med meget kort snute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sheeba og Raiza jo ;)

Jeg kunne også tenkt meg kroppen til en buhund, og lynnet til en stabil schæfer..

Jepp, kjenner eieren ganske godt.

Hva kunne jeg tenkt meg.. *hmmmm* Egentlig kunne jeg ikke tenkt meg noen blanding, men det hadde vært litt spennende å se hva som hadde kommet ut av en AK & Terv blanding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

............. belgeren har alt jeg ønsker meg i en hund - det er intet jeg ønsker mer av eller noe jeg ønsker mindre av - den er perfekt - så for meg vil jeg aldri måtte drømme om en blanding av hverken det ene eller andre....... Den har alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

............. belgeren har alt jeg ønsker meg i en hund - det er intet jeg ønsker mer av eller noe jeg ønsker mindre av - den er perfekt - så for meg vil jeg aldri måtte drømme om en blanding av hverken det ene eller andre....... Den har alt!

Det er akkurat det jeg håper at belgeren skal være for meg også. Jeg synes vorsteheren vår er tilnærmet perfekt i væremåte, hun er utrolig kjapp og våken og digger hodebry. Når man vil lære henne noe må man være skikkelig 'våken' selv også siden hun er så kjapp, og jeg elsker å trene med henne - men dessverre er det ikke alt jeg kan gjøre med henne fordi det kan ødelegge for andre ting som hun er ment å brukes til.

Men ønsker meg en litt større hund (hun er litt liten for rasen), gjerne med mer pels, mindre jaktinstinkt og en som er mer førerorientert - i tillegg til at jeg vil kunne bruke den til spor, rundering, lydighet og agility + kløvturer, snørekjøring, pulktrekking og kanskje saccovognkjøring. Så det lover veldig godt hvis jeg får den Groenendaelen til neste år, da jeg har et veldig bra inntrykk av hvordan en bra Groenendael skal være i gemytt. Og vakre er de og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila! Hva nå enn hun er blanding av hehe.. Det burde finnes flere sånne hunder som henne her i verden helt klart!

Åhja, det er jeg enig i! Jeg var inne på siden til en spansk omplasseringsorganisasjon en gang, og da så jeg en som lignet veldig.. Men ingen er som Teq *smelt*. Hun er fryktelig søt og sjarmerende.

Søtingene! ;) Men ja jeg er helt enig med dere, selvfølgelig!

Jeg er også veldig fornøyd med Schäfer/Dobermannen min, selvom hun er litt voldsom i gleden og kjærligheten sin innimellom! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Jeg er også veldig fornøyd med Schäfer/Dobermannen min, selvom hun er litt voldsom i gleden og kjærligheten sin innimellom! ;)

Lita er jo så nydelig! Også er hun blandingen av DE rasene, spes dob. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...