Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk bø

Toya

Recommended Posts

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Trenger fortsatt ekstra handler(e) ^^

Siden jeg er litt kresen vil jeg helst ha noen som har stilt/prøvd flat :hyper:

JR.hanne, AK.Hanne + VET.hanne som sagt, regner med minst 1 CK (satser på 3 :lol:)

Skrevet

Siden jeg er litt kresen vil jeg helst ha noen som har stilt/prøvd flat :hyper:

JR.hanne, AK.Hanne + VET.hanne som sagt, regner med minst 1 CK (satser på 3 :lol:)

Hvilke hunder er det som trenger det?

Skrevet
Hvilke hunder er det som trenger det?

Stiller H.Chaos, H. Hot Chilli og H. Swift Lotto. Så om mer en en går videre så erre jo litt prob med en gang. Som regel finnes det kjente, men de har en tendens til og "bare gå rett inn med hunden" derfor tenkte jeg på noen yngre som trener litt med den først. Men jeg ser det ann og GRAFSER til meg første kjente ved evnt problemer ;) Er det noen som vil PM/MSN :hyper:

Skal gå Agility og hopp med Vicky :lol:

Er det på lørdagen? I såfall kommer vi å heier :)

Skrevet
Er det på lørdagen? I såfall kommer vi å heier :lol:

Hmmm, er ikke sikker. Haha, men skal sjekke ut når det er..

Morro du vil heie på oss! :) Må huske å heie masse på de andre i klubben også da! :hyper:

Skrevet

Hvis noen ser oss så er det bare å komme bort å hilse på :hyper:

Vil gjerne treffe flere sonenfolk!

Bella fyller 9 mnd. den lørdagen så hun er akkurat gammel nok til å stilles på søndagen. Tror ikke hun har så stor sjanse siden hun er så ung, men blir moro å få en ordentlig kritikk på henne, annet enn på valpeshow :lol:

Skrevet

Morro du vil heie på oss! ;) Må huske å heie masse på de andre i klubben også da! :P

Agility er på søndag... Ellers hadde jeg vært påmeldt og... :P

Hvis jeg ikke er i ringen med Bajnok, kommer jeg og ser på! :P

Skrevet

Vi meldte oss ikke på.. Kanskje vi kommer og ser på, men det spørs litt hva vi gjør mht. ferie og sånne ting. Orket ikke binde meg til utstilling i tilfelle vi reiser bort. ;) men vi får se. Kanskje jeg sniker med med, dersom jeg er hjemme selvsagt.

Skrevet

Morro du vil heie på oss! :P Må huske å heie masse på de andre i klubben også da! ;)

Jess, om flatringen er i nærheten, vet hvor stressa jeg blir når jeg ikke har full kontroll :P

Skrevet
Jess, om flatringen er i nærheten, vet hvor stressa jeg blir når jeg ikke har full kontroll ;)

Ja, sant det. :Laugh: Tror det er på Søndag.

Skrevet
Ja, sant det. :Laugh: Tror det er på Søndag.

F**n, jeg er 99% sikker på at vi, for en gangs skyld var på en lørdag.

Satser på BIG så jeg må komme på søndag ;)

Haha, snakker vi syke tanker? ^^

Skrevet

Siden jeg er litt kresen vil jeg helst ha noen som har stilt/prøvd flat :D

JR.hanne, AK.Hanne + VET.hanne som sagt, regner med minst 1 CK (satser på 3 :D)

Som jeg sa:

Du kan regne med meg kjære om du trenger hjelp ;) hvilken dag går flat'ene på? Skal stille i allefall to raser så om de går på samme dag bør du finne en annen backup ;)

:P

Skrevet
Agility er på søndag... Ellers hadde jeg vært påmeldt og... :P

Hvis jeg ikke er i ringen med Bajnok, kommer jeg og ser på! :)

Så flott! :wub: Skal prøve å få sett dere også! Blir morro å se hvor stor Bajnok har blitt :P

F**n, jeg er 99% sikker på at vi, for en gangs skyld var på en lørdag.

Satser på BIG så jeg må komme på søndag :wub:

Haha, snakker vi syke tanker? ^^

Neida :) Må jo ha ambisjoner og drømmer! :P Skal krysse fingrene for deg og flattene.

Skrevet

Jeg skulle egentlig stille broren til Bella i juniorklassen, men overlot det ansvaret til Benedicte. Hun får det nok til utrolig mye bedre enn meg.

Gleder meg veldig nå! :P

Håper å komme hjem med en champion eller to :P

Skrevet
Da får jeg følge med videre, sittet HVER dag på dogweb hele uka så, klarer vel en uke til :P

Da får du gi beskjed når den kommer :P Skjekker somregel hver dag selv også :Laugh:

Skrevet
En venninne av meg skal stille shetland sheepdog-tispa si, så da kommer jeg for å se på de :P

Fortell fortell, hvilken tispe er det?

(vi må jo se an konkuransen vi får :P)

Skrevet

Jeg skal til Bø :P Men bare for å sosialisere valp og titte litt :>

Fant ut at jeg eeegentlig kunne meldt meg på LP, men da hadde fristen gått ut ;P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...