Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk bø

Toya

Recommended Posts

Jeg kommer ;) Reiser med ei venninne og hennes rottis. Så vi sitter nok med rottweiler ringen for det meste. Tar selvfølgelig med meg hundene ( mistenker løpetid på Tassa i februar, i så fall så blir hun hjemme ;) )

Ja, meg og Marthe vi stiller knallhardt ;) Gleder meg veldig og ser fram til en kjekk og begivenhetsrik helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Nå har vi meldt på ;)

Tar med oss Lotto, satser på å kanskje få noen veteran premier på NKK i år!

Fant ut at jeg droppa JH denne gangen, men skal stille 3 flatter, dersom noen

som er flinke på flat er ledig kan jeg trenge hjelp da jeg har en JK-hann og

Aris stiller i AK-hann og Lotto i VET-han! ;)

Regner nesten med at 2 går videre, vet aldri, men allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi meldt på ;)

Tar med oss Lotto, satser på å kanskje få noen veteran premier på NKK i år!

Fant ut at jeg droppa JH denne gangen, men skal stille 3 flatter, dersom noen

som er flinke på flat er ledig kan jeg trenge hjelp da jeg har en JK-hann og

Aris stiller i AK-hann og Lotto i VET-han! ;)

Regner nesten med at 2 går videre, vet aldri, men allikevel...

Du kan regne med meg kjære om du trenger hjelp ;) hvilken dag går flat'ene på? Skal stille i allefall to raser så om de går på samme dag bør du finne en annen backup ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar enten til NKK Bø eller til NKK Bergen, så om noen vil at jeg skal komme til Bø så er det bare å argumentere i vei. Jeg har nemlig ikke bestemt meg enda (men om jeg drar til Bergen så blir Tinka ikke med, det kan hende hun blir med om jeg drar til Bø, det veit jeg ikke).

Hvordan er det forresten å komme seg dit fra Oslo? Tog/buss? Hvor lang tid tar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er mer praktisk å dra til Bø i den forstand at det er vinterferie etterpå da... Så slipper jeg å komme trøtt og for seint til engelsktimen fordi jeg har vært hjemom etter nattoget og lagt fra med bagasjen min...

Det der jo det jeg veldig ofte gjør! Og det går egentlig veldig greit, så lenge du får hvilt ut etter skolen igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der jo det jeg veldig ofte gjør! Og det går egentlig veldig greit, så lenge du får hvilt ut etter skolen igjen;)

Bor du hos Kristina på nkk bø? Skal du dit på lørdagen også, og hvordan kommer du deg i så fall dit?

Om jeg bare betaler buss og tog blir det jo ikke sååå dyrt å dra både til Bø og til Bergen. Buss til Bergen blir vel ca 700 til sammen, og tog til og fra Oslo koster vel 400 om jeg slipper å betale for Tinka (noe jeg selvsagt fint vrir meg unna)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til Bergen med buss, også drar jeg også til NKK Bø. Nattog natt til lørdag. Det går et tog til Bø fra Oslo ti over sju, så da tar jeg vel det ut til Bø også drar jeg vel da antageligvis tilbake til Oslo på ettermiddagen og bor enten hos Kristina eller hos besteforeldrene mine. Også tar jeg dagtog hjem på mandag eller tirsdag eller no. Tinka får bli med om hun er snill, noe hun selvfølgelig er.

Så beklager jeg at jeg har lagt ut mine reiseplaner for alle og enhver, men det får dere bare tåle. Er ikke sikker på om jeg drar til begge stedene enda, er litt teit å dra begge stedene når jeg ikke skal gjøre noe der (men jeg kan da ta masse bilder, og da gjør jeg vel noe fornuftig?).

Skal du ha med både Cita og Tia til Bø, eller ingen av dem? Jeg syns Cita skulle fått vært med og gått lp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til Bergen med buss, også drar jeg også til NKK Bø. Nattog natt til lørdag. Det går et tog til Bø fra Oslo ti over sju, så da tar jeg vel det ut til Bø også drar jeg vel da antageligvis tilbake til Oslo på ettermiddagen og bor enten hos Kristina eller hos besteforeldrene mine. Også tar jeg dagtog hjem på mandag eller tirsdag eller no. Tinka får bli med om hun er snill, noe hun selvfølgelig er.

Så beklager jeg at jeg har lagt ut mine reiseplaner for alle og enhver, men det får dere bare tåle. Er ikke sikker på om jeg drar til begge stedene enda, er litt teit å dra begge stedene når jeg ikke skal gjøre noe der (men jeg kan da ta masse bilder, og da gjør jeg vel noe fornuftig?).

Skal du ha med både Cita og Tia til Bø, eller ingen av dem? Jeg syns Cita skulle fått vært med og gått lp.

Hm, er det gale å ta buss oslo-bergen da?

Nei, jeg skal ikke ha med noen av dem. Ingen av de har noe der å gjøre. Cita gå lp der? du skremmer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er det gale å ta buss oslo-bergen da?

Nei, jeg skal ikke ha med noen av dem. Ingen av de har noe der å gjøre. Cita gå lp der? du skremmer meg...

Buss Oslo-Bergen er kanskje ikke så ille, men buss Trondheim-Oslo rett før høres slitsomt ut.

Påmeldingsfristen går ut om to og en halv time, så du har fremdeles tid til å melde deg på, hihi

Det er forresten fremdeles ikke helt sikkert at jeg drar... Mamma og pappa hadde ingen motforestillinger mot at jeg skulle dra nedover, men de syntes det hørtes litt unødvendig/stressende/slitsomt ut å skulle dra til og fra Oslo/Bø både på lørdag og søndag og foreslo heller at jeg skulle overnatte der fra lørdag til søndag. Det hørtes mer unødvendig/stressende og ikke minst dyrt ut i følge meg da...

Det er meget mulig Tinka blir hjemme om jeg drar, i alle fall om jeg bor hos besteforeldrene mine.

Edit: Om det er noen andre som tilfeldigvis har plass til et stykk menneske og eventuelt en snill og stort sett rolig hund (riktignok litt matglad), ikke så aaaalt for langt unna Bø, så er det bare å si ifra, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss Oslo-Bergen er kanskje ikke så ille, men buss Trondheim-Oslo rett før høres slitsomt ut.

Påmeldingsfristen går ut om to og en halv time, så du har fremdeles tid til å melde deg på, hihi

Det er forresten fremdeles ikke helt sikkert at jeg drar... Mamma og pappa hadde ingen motforestillinger mot at jeg skulle dra nedover, men de syntes det hørtes litt unødvendig/stressende/slitsomt ut å skulle dra til og fra Oslo/Bø både på lørdag og søndag og foreslo heller at jeg skulle overnatte der fra lørdag til søndag. Det hørtes mer unødvendig/stressende og ikke minst dyrt ut i følge meg da...

Det er meget mulig Tinka blir hjemme om jeg drar, i alle fall om jeg bor hos besteforeldrene mine.

Edit: Om det er noen andre som tilfeldigvis har plass til et stykk menneske og eventuelt en snill og stort sett rolig hund (riktignok litt matglad), ikke så aaaalt for langt unna Bø, så er det bare å si ifra, hehe.

Da har jeg bestemt meg for at jeg ikke melder på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...