Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk bø

Toya

Recommended Posts

Jeg kommer ;) Reiser med ei venninne og hennes rottis. Så vi sitter nok med rottweiler ringen for det meste. Tar selvfølgelig med meg hundene ( mistenker løpetid på Tassa i februar, i så fall så blir hun hjemme ;) )

Ja, meg og Marthe vi stiller knallhardt ;) Gleder meg veldig og ser fram til en kjekk og begivenhetsrik helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Nå har vi meldt på ;)

Tar med oss Lotto, satser på å kanskje få noen veteran premier på NKK i år!

Fant ut at jeg droppa JH denne gangen, men skal stille 3 flatter, dersom noen

som er flinke på flat er ledig kan jeg trenge hjelp da jeg har en JK-hann og

Aris stiller i AK-hann og Lotto i VET-han! ;)

Regner nesten med at 2 går videre, vet aldri, men allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi meldt på ;)

Tar med oss Lotto, satser på å kanskje få noen veteran premier på NKK i år!

Fant ut at jeg droppa JH denne gangen, men skal stille 3 flatter, dersom noen

som er flinke på flat er ledig kan jeg trenge hjelp da jeg har en JK-hann og

Aris stiller i AK-hann og Lotto i VET-han! ;)

Regner nesten med at 2 går videre, vet aldri, men allikevel...

Du kan regne med meg kjære om du trenger hjelp ;) hvilken dag går flat'ene på? Skal stille i allefall to raser så om de går på samme dag bør du finne en annen backup ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar enten til NKK Bø eller til NKK Bergen, så om noen vil at jeg skal komme til Bø så er det bare å argumentere i vei. Jeg har nemlig ikke bestemt meg enda (men om jeg drar til Bergen så blir Tinka ikke med, det kan hende hun blir med om jeg drar til Bø, det veit jeg ikke).

Hvordan er det forresten å komme seg dit fra Oslo? Tog/buss? Hvor lang tid tar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er mer praktisk å dra til Bø i den forstand at det er vinterferie etterpå da... Så slipper jeg å komme trøtt og for seint til engelsktimen fordi jeg har vært hjemom etter nattoget og lagt fra med bagasjen min...

Det der jo det jeg veldig ofte gjør! Og det går egentlig veldig greit, så lenge du får hvilt ut etter skolen igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der jo det jeg veldig ofte gjør! Og det går egentlig veldig greit, så lenge du får hvilt ut etter skolen igjen;)

Bor du hos Kristina på nkk bø? Skal du dit på lørdagen også, og hvordan kommer du deg i så fall dit?

Om jeg bare betaler buss og tog blir det jo ikke sååå dyrt å dra både til Bø og til Bergen. Buss til Bergen blir vel ca 700 til sammen, og tog til og fra Oslo koster vel 400 om jeg slipper å betale for Tinka (noe jeg selvsagt fint vrir meg unna)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til Bergen med buss, også drar jeg også til NKK Bø. Nattog natt til lørdag. Det går et tog til Bø fra Oslo ti over sju, så da tar jeg vel det ut til Bø også drar jeg vel da antageligvis tilbake til Oslo på ettermiddagen og bor enten hos Kristina eller hos besteforeldrene mine. Også tar jeg dagtog hjem på mandag eller tirsdag eller no. Tinka får bli med om hun er snill, noe hun selvfølgelig er.

Så beklager jeg at jeg har lagt ut mine reiseplaner for alle og enhver, men det får dere bare tåle. Er ikke sikker på om jeg drar til begge stedene enda, er litt teit å dra begge stedene når jeg ikke skal gjøre noe der (men jeg kan da ta masse bilder, og da gjør jeg vel noe fornuftig?).

Skal du ha med både Cita og Tia til Bø, eller ingen av dem? Jeg syns Cita skulle fått vært med og gått lp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til Bergen med buss, også drar jeg også til NKK Bø. Nattog natt til lørdag. Det går et tog til Bø fra Oslo ti over sju, så da tar jeg vel det ut til Bø også drar jeg vel da antageligvis tilbake til Oslo på ettermiddagen og bor enten hos Kristina eller hos besteforeldrene mine. Også tar jeg dagtog hjem på mandag eller tirsdag eller no. Tinka får bli med om hun er snill, noe hun selvfølgelig er.

Så beklager jeg at jeg har lagt ut mine reiseplaner for alle og enhver, men det får dere bare tåle. Er ikke sikker på om jeg drar til begge stedene enda, er litt teit å dra begge stedene når jeg ikke skal gjøre noe der (men jeg kan da ta masse bilder, og da gjør jeg vel noe fornuftig?).

Skal du ha med både Cita og Tia til Bø, eller ingen av dem? Jeg syns Cita skulle fått vært med og gått lp.

Hm, er det gale å ta buss oslo-bergen da?

Nei, jeg skal ikke ha med noen av dem. Ingen av de har noe der å gjøre. Cita gå lp der? du skremmer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er det gale å ta buss oslo-bergen da?

Nei, jeg skal ikke ha med noen av dem. Ingen av de har noe der å gjøre. Cita gå lp der? du skremmer meg...

Buss Oslo-Bergen er kanskje ikke så ille, men buss Trondheim-Oslo rett før høres slitsomt ut.

Påmeldingsfristen går ut om to og en halv time, så du har fremdeles tid til å melde deg på, hihi

Det er forresten fremdeles ikke helt sikkert at jeg drar... Mamma og pappa hadde ingen motforestillinger mot at jeg skulle dra nedover, men de syntes det hørtes litt unødvendig/stressende/slitsomt ut å skulle dra til og fra Oslo/Bø både på lørdag og søndag og foreslo heller at jeg skulle overnatte der fra lørdag til søndag. Det hørtes mer unødvendig/stressende og ikke minst dyrt ut i følge meg da...

Det er meget mulig Tinka blir hjemme om jeg drar, i alle fall om jeg bor hos besteforeldrene mine.

Edit: Om det er noen andre som tilfeldigvis har plass til et stykk menneske og eventuelt en snill og stort sett rolig hund (riktignok litt matglad), ikke så aaaalt for langt unna Bø, så er det bare å si ifra, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss Oslo-Bergen er kanskje ikke så ille, men buss Trondheim-Oslo rett før høres slitsomt ut.

Påmeldingsfristen går ut om to og en halv time, så du har fremdeles tid til å melde deg på, hihi

Det er forresten fremdeles ikke helt sikkert at jeg drar... Mamma og pappa hadde ingen motforestillinger mot at jeg skulle dra nedover, men de syntes det hørtes litt unødvendig/stressende/slitsomt ut å skulle dra til og fra Oslo/Bø både på lørdag og søndag og foreslo heller at jeg skulle overnatte der fra lørdag til søndag. Det hørtes mer unødvendig/stressende og ikke minst dyrt ut i følge meg da...

Det er meget mulig Tinka blir hjemme om jeg drar, i alle fall om jeg bor hos besteforeldrene mine.

Edit: Om det er noen andre som tilfeldigvis har plass til et stykk menneske og eventuelt en snill og stort sett rolig hund (riktignok litt matglad), ikke så aaaalt for langt unna Bø, så er det bare å si ifra, hehe.

Da har jeg bestemt meg for at jeg ikke melder på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...