Gå til innhold
Hundesonen.no

Grinefilmer?

Aya

Recommended Posts

huske ikke hva filmen het. men har grenet av en film og den handlet om en lassie hund som hoppet uti en foss for å redde ett barn.. så kom den ikke opp igjen og da kom tårene! men han kom etter en stund! :lol: og ladder 49 kjenner jeg en klump i halsen på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner av det meste.

Filmer jeg griner meg gjennom hele:

- hestehviskeren

- pearl harbor

- ringenes herre (det er ganske rørende hva folk gjør for å redde verden, tenk)

- narnia

- Med rett til å være foreldre, eller noe. *snufs*

Filmer jeg bare griner periodevis av:

- Lars Monsen på tvers av Canada (jaaja, jeg VET det. Men det er ganske rørende når hundene sliter seg nesten ut, nesten drukner fordi de svømmer etter kanoen, og følger etter han over alt. Snufs)

- Min bror bjørnen

- Titanic

- Harry Potter 4

- V for Vendetta (er det noe som får meg til å grine er det mennesker som står sammen mot overmakten, og som demonstrerer med livet som fare)

Ja. Og omtrent resten av filmene innen de fleste sjangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner forferdelig lett av filmer. Om jeg syns de er bra. Jeg var verre på det før, da kunne tårene renne av absolutt ingenting, men jeg har for all del ikke slutta å grine til filmer som rører meg enten fordi de er fæle, triste eller glade. Løvenes Konge, Forrest Gump, Ringenes Herre, Harry Potter 3&4, La vita è bella, Hair, Schindlers liste og Billy Elliot er bare noen av filmene jeg feller en tåre eller femti under. Den siste filmen jeg grein til, var den new zealandske filmen Whale Rider - utrolig fin film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri begynt å grine av en film(bank i bordet :lol:), men filmer jeg har hatt lyst til å grine av er slike som Pianisten og Schindlers Liste osv. Det er rett og slett fordi jeg vet at disse tingene er helt grusomme og HAR faktisk funnet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, når jeg var liten grein jeg ALLTID av "løvenes konge", når Mofasa fallt ned fra fjellet=P og Simba var alene. Hestehviskeren er også trist. Av en eller anne grunn er også Forrest Gump litt trist, men jeg gråter ikke. Da jeg var liten kunne jeg gråte av alt, til og med Spider Man :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å ta med TV serier? "Huset på prærien". Den engleserien med hun litt gamle tykke afro-amerikanske sjefsenglen og han blonde som var "angel of death". Ekstrem oppussing (amerikansk verson).

Filmer: "Pay it foreward", "Edward Saksehånd", "Gilbert Grape" og igrunnen alle filmer som det er mulig å grine av + noen til. Husker da "Molin Rouge" slutta, satt jeg der og strigrein da lysene ble tent. Piiinlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den engleserien med hun litt gamle tykke afro-amerikanske sjefsenglen og han blonde som var "angel of death".

EN ENGEL I BLANDT OSS!!

GUD jeg har felt mange tårer til den serien der!! hvorfor blir ikke den sendt igjen da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man først skal komme inn på tv-serier.. *himle* Grey's Anatomy, Judging Amy (annenhver episode), Friends..

Forresten så griner jeg også alltid av Pay it forward, A.I., Lidenskapens Pris (som virkelig er en gave til alle som liker å grine), Forrest Gump (*sukk*), slipp willy fri (knis) osv.. Jo, det finnes en film om en mann som går amok på sykehuset fordi han ikke har råd til å la barnet behandles for kreft eller noe- den er grusomgrusom. Og bøker da- huff a meg.

EDIT: armageddon og den grønne mil. snufsesnufs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff jeg gråter av mye spesielt billy elliott filmen hvet ikke helt hvorfor men den er veldig trist! Har noen sett den?

Ellers alltid når jeg ser videoer av gallopløp som er store som epsom derby og eller til og med vinnern av norsk derby det er sååå fint bare tanken...(håper hesten min vinner derby 2007 fortsatt meldt i derby:)))

og så ekstrem oppussing amerikansk versjon (nesten alle episoder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...