Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia sele til sheltie?


meg123

Recommended Posts

Skrevet

Skal kjøpe sele til sheltiegutten min,men lurer innmari på hva slag. Noen av di "standard"selene synes jeg er så stive og dårlig passform på,så kikket litt på puppia sele,men ble litt usikker.

Vil kanskje se litt snålt ut med en puppia sele på en hund med så mye pels?(tenker på at den selen er jo litt bredere enn andre og da kanskje vil trykke pelsen litt sammen,for di som skjønte hva jeg mente nå :P )

Noen som har erfaringer med puppia/og som evnt kan anbefale den eller andre?

Skrevet
Skal kjøpe sele til sheltiegutten min,men lurer innmari på hva slag. Noen av di "standard"selene synes jeg er så stive og dårlig passform på,så kikket litt på puppia sele,men ble litt usikker.

Vil kanskje se litt snålt ut med en puppia sele på en hund med så mye pels?(tenker på at den selen er jo litt bredere enn andre og da kanskje vil trykke pelsen litt sammen,for di som skjønte hva jeg mente nå :P )

Noen som har erfaringer med puppia/og som evnt kan anbefale den eller andre?

Jeg veit Marianne har Puppia sele til Rita, og den tråkker hun ut av om hun ikke har noe bånd som henger etter... Syntes de vanlige selene er bedre jeg, egentlig :P Men hver sin smak ;D

Skrevet

Jeg har Puppiasele til havanaisene mine. Den sitter godt og er myk og fin. Men den fungerer best når de er kortklipte. Har de lengre pels blir det lett floker, men det gjelder egentlig alle seler. Med lang pels er det kanskje best med en sele som ikke har noen stropp ned mellom forbena. Hvis du går i en dyrebutikk, får du kanskje prøve en sele før du eventuelt kjøper den?

Jeg veit Marianne har Puppia sele til Rita, og den tråkker hun ut av om hun ikke har noe bånd som henger etter...

Da har hun kanskje feil størrelse?

Skrevet
Jeg har Puppiasele til havanaisene mine. Den sitter godt og er myk og fin. Men den fungerer best når de er kortklipte. Har de lengre pels blir det lett floker, men det gjelder egentlig alle seler. Med lang pels er det kanskje best med en sele som ikke har noen stropp ned mellom forbena. Hvis du går i en dyrebutikk, får du kanskje prøve en sele før du eventuelt kjøper den?

Da har hun kanskje feil størrelse?

Ja, det kan hende :P Bare fikk inntrykk av at de ikke satt så godt. Men det er vel forskjellig fra rase til rase, noe passer bedre til noen enn andre.

Skrevet

Ja det kan se litt snålt ut med långhårs hunder med sele på. Men jeg tror neppe hunden bryr seg om det :P

Jeg har Webmaster sele til mine hunder. Den fungerer veldig bra syns jeg. Og den har et hendig lite håndtak på ryggen så man kan løfte hunden over store hinder i skogen :P

Skrevet
Jeg veit Marianne har Puppia sele til Rita, og den tråkker hun ut av om hun ikke har noe bånd som henger etter... Syntes de vanlige selene er bedre jeg, egentlig :P Men hver sin smak ;D

Jeg har ja, og er IKKE fornøyd... Den sitter egentlig ganske fint på henne, men hun tråkker "ut" av den hvis hun går løs! Fordi den går mellom forbeina! Kunne ikke hatt mindre str! Men den kunne kanskje vært en smule mindre..!

Jeg foretrekker de vanlige selene!

Men hvis du absolutt vil ha den selen så prøv den på først! Ikke bestill den på nettet for det er ganske stor forskjell på de forskjellige str!

Skrevet

Jeg har Huken-sele (det samme som Breeders men annen produsent) til min sheltie og er kjempefornøyd med den. Sitter veldig bra og sliter overhode ikke på pelsen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...