Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia sele til sheltie?


meg123

Recommended Posts

Skal kjøpe sele til sheltiegutten min,men lurer innmari på hva slag. Noen av di "standard"selene synes jeg er så stive og dårlig passform på,så kikket litt på puppia sele,men ble litt usikker.

Vil kanskje se litt snålt ut med en puppia sele på en hund med så mye pels?(tenker på at den selen er jo litt bredere enn andre og da kanskje vil trykke pelsen litt sammen,for di som skjønte hva jeg mente nå :P )

Noen som har erfaringer med puppia/og som evnt kan anbefale den eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe sele til sheltiegutten min,men lurer innmari på hva slag. Noen av di "standard"selene synes jeg er så stive og dårlig passform på,så kikket litt på puppia sele,men ble litt usikker.

Vil kanskje se litt snålt ut med en puppia sele på en hund med så mye pels?(tenker på at den selen er jo litt bredere enn andre og da kanskje vil trykke pelsen litt sammen,for di som skjønte hva jeg mente nå :P )

Noen som har erfaringer med puppia/og som evnt kan anbefale den eller andre?

Jeg veit Marianne har Puppia sele til Rita, og den tråkker hun ut av om hun ikke har noe bånd som henger etter... Syntes de vanlige selene er bedre jeg, egentlig :P Men hver sin smak ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Puppiasele til havanaisene mine. Den sitter godt og er myk og fin. Men den fungerer best når de er kortklipte. Har de lengre pels blir det lett floker, men det gjelder egentlig alle seler. Med lang pels er det kanskje best med en sele som ikke har noen stropp ned mellom forbena. Hvis du går i en dyrebutikk, får du kanskje prøve en sele før du eventuelt kjøper den?

Jeg veit Marianne har Puppia sele til Rita, og den tråkker hun ut av om hun ikke har noe bånd som henger etter...

Da har hun kanskje feil størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Puppiasele til havanaisene mine. Den sitter godt og er myk og fin. Men den fungerer best når de er kortklipte. Har de lengre pels blir det lett floker, men det gjelder egentlig alle seler. Med lang pels er det kanskje best med en sele som ikke har noen stropp ned mellom forbena. Hvis du går i en dyrebutikk, får du kanskje prøve en sele før du eventuelt kjøper den?

Da har hun kanskje feil størrelse?

Ja, det kan hende :P Bare fikk inntrykk av at de ikke satt så godt. Men det er vel forskjellig fra rase til rase, noe passer bedre til noen enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan se litt snålt ut med långhårs hunder med sele på. Men jeg tror neppe hunden bryr seg om det :P

Jeg har Webmaster sele til mine hunder. Den fungerer veldig bra syns jeg. Og den har et hendig lite håndtak på ryggen så man kan løfte hunden over store hinder i skogen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit Marianne har Puppia sele til Rita, og den tråkker hun ut av om hun ikke har noe bånd som henger etter... Syntes de vanlige selene er bedre jeg, egentlig :P Men hver sin smak ;D

Jeg har ja, og er IKKE fornøyd... Den sitter egentlig ganske fint på henne, men hun tråkker "ut" av den hvis hun går løs! Fordi den går mellom forbeina! Kunne ikke hatt mindre str! Men den kunne kanskje vært en smule mindre..!

Jeg foretrekker de vanlige selene!

Men hvis du absolutt vil ha den selen så prøv den på først! Ikke bestill den på nettet for det er ganske stor forskjell på de forskjellige str!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...