Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur


Ingvild

Recommended Posts

Nå blir det ny bil på oss, hovedsaklig fordi vi vil ha større plass, men også fordi bilen tross alt har sett litt bedre dager (den er vel sytten år gammel eller noe). Men med det buret vi har nå, så blir det faktisk ikke noe særlig mer plass. Vi har dermed tenkt å kjøpe et nytt bilbur som er litt mindre og har bedre romløsning.

Nå har vi et veldig flott og praktisk Trønderbur. Stødig og godt, med høye kanter slik at det ikke blir fuktig og skittent i bagasjerommet om Tinka skulle få lyst på et gjørmebad i løpet av skogsturen.

Vi har vel egentlig tenkt å kjøpe et metallbur med to burer, slik at vi kan veksle på hvilken vei det står, avhengig av hva slags bagasje vi har med oss. Men slike metallbur (f.eks. et av denne typen), er de skranglete og ustabile? I forhold til et slikt et (er ikke akkurat sånn vi har, men lignende). Står de stødig i en bil?

Og til dere som bruker slike bur - opplever dere at det kan komme skitt, hår osv fra hunden ut i bagasjerommet?

Dessuten er jeg litt usikker på hvilken størrelse jeg bør kjøpe. Tinka er jo en labrador, men hun er ei nokså lita tispe. Mankehøyden hennes er vel rundt 50-51 cm. Hun bør kunne sitte og ligge relativt utstrakt i buret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel egentlig tenkt å kjøpe et metallbur med to burer, slik at vi kan veksle på hvilken vei det står, avhengig av hva slags bagasje vi har med oss. Men slike metallbur (f.eks. et av denne typen), er de skranglete og ustabile? I forhold til et slikt et (er ikke akkurat sånn vi har, men lignende). Står de stødig i en bil?

Og til dere som bruker slike bur - opplever dere at det kan komme skitt, hår osv fra hunden ut i bagasjerommet?

JA! De skrangler! Selv mitt, som er tapet og stripsa på strategiske steder, bråker såpass at selv jeg som er vant til lyden, får noia om stereoanlegget ikke står på.. Og vil neppe holde om du får en trøkk i bilbaken, liksom..

Har ikke trønderbur, men hvorfor kan du ikke flytte over det buret du har til en ny bil? Jeg ville, om jeg hadde hatt råd, heller kjøpt et ordentlig bilbur enn å bruke av de sammenleggbare burene..

EDIT: Det holder ikke hår inni buret heller, det tyter ut alle kanter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første buret (sorte) er vel av sammenleggbare typen? Husk at de er "sammenleggbare" i en kollisjon også, og de kan påføre hunden store skader om uhellet er ute.

De fleste stedene som lager bur, lager både etter mål og med det antall dører du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...