Gå til innhold
Hundesonen.no

Deilig hundeseng..


Recommended Posts

Jeg ønsker å skaffe meg en hundeseng med plass til to hunder i. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en deilig hundeseng, som ikke koster så altfor mye? Jeg har jo lenge planlagt hund nr 2, og ønsker derfor en seng som er plass til begge i, siden jeg ikke har plass til to separate senger. Bono er av middels størrelse og min neste hund blir nok en schæfer tispe, så det må vere plass til de. Har noen linker til forskjellige nettbutikker, eller kanskje du har noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre to liker best å ligge på hver sin plass, så jeg ville heller ikke regnet med at de kommer til å ville ligge så mye i samme seng. Også er det gjerne av og til slik at den voksne hunden vil ligge litt i fred for valpen, og da er det veldig kjekt at han har en egen plass å ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke regnet med at de kommer til å ligge sammen. Men at de har en seng, som det er plass til begge i om de begga har lyst å ligge i sengen, og at det ikke blir kranglig om en seng, siden jeg ikke har plass til to egne senger. Var bare det.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller kjøpt to mindre senger og satt de ved siden av hverandre. Min erfaring er også at hundene vil ligge hver for seg.

jan1.gif

hundesenga_rusken.gif

Denne kjøpte jeg på Olivers for noen år siden. Vet at det finnes lignende senger rundt omkring. Jeg har også en svart med poter på også.

Kan anbefales på det varmeste. Hundene elsker den, fin å se på, trekket kan vaskes og lett å flytte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt som dette?

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=89...s=1&tot=105

Tar litt plass, men gir også god plass til hundene, og de fleste hunder jeg kjenner liker godt å komme litt opp fra gulvet.

Det der er jo en vanlig "menneskeseng"? :unsure:

Jeg har den største plastikksenga (husker ikke hva de heter, men alt som er av dyrebutikker selger de) og der er det plass til begge hundene uten at de er nødt til å ligge oppå hverandre.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea er veldig glad i "Bia-bedden"... de finnes i alle størrelser, og er utrolig enkle å renholde. Absolutt å anbefale. Eventuelt kan du kjøpe et annet merke, men av samme type. Mest sannsynlig er et annet merke billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea er veldig glad i "Bia-bedden"... de finnes i alle størrelser, og er utrolig enkle å renholde. Absolutt å anbefale. Eventuelt kan du kjøpe et annet merke, men av samme type. Mest sannsynlig er et annet merke billigere.

Hvor får man kjøpt den? Pepper elsket den når han var på besøk hos sin gordon-kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? En egen liten sofa eller seng kan være en utmerket liggeplass for hunder - det er nå min erfaring i hvert fall.

Litt som oss du Bardman. Tidligere hadde vi slike senger til de andre hunder vi hadde. De hundene var litt mindre av str og ville ligge sammen. De vi har nå vil ikke, så de har hver sin :icon_redface: Min erfaring er at mange hunder elsker å ligge høyere og fortrekker den høye sengen fremfor Bia Bädden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? En egen liten sofa eller seng kan være en utmerket liggeplass for hunder - det er nå min erfaring i hvert fall.

Mmm, vi har en litt gammel svart skinnsofa, treseter, den er populær hos oss iallefall. Og slike sofaer finner man gjerne til et par-tre hundrelapper brukt, i mot å kjøpe hundesenger til nesten tusenlappen per stykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel egentlig å finne på de fleste utstillinger. Vi kjøpte vår i Letohallen i fjor.

http://www.teleforum.se:8080/cgi/kunder/bi...r/atersalj.html

Se om du finner ut noe mer her.. :icon_redface:

vi har også en bia bed. det eneste problemet er at ludde løper i søvne, og sliter hull i den :o så det har gått med en del trekk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville kjøpt en seng og regnet med at de ville lagt der begge to samtidig, med mindre jeg hadde hatt mynder eller andre veldig varmekjære hunder som liker å sove i høyden, for de jeg har blir det rett og slett for tett og varmt.

jeg har faktisk wheatens med masse pels og de ligger støtt og stadig sammen i hundesenga :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk wheatens med masse pels og de ligger støtt og stadig sammen i hundesenga :icon_redface:

Skal ikke snakke så høyt jeg heller, hehe, mine lå oppå hverandre i halve gårkveld :o Men jeg ville uansett ikke kjøpt en seng ment for at de skulle sove der sammen og ingen andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...