Gå til innhold
Hundesonen.no

P- piller


_aussie_

Recommended Posts

Jeg har gått over til p-sprøyte jeg, og har ingen ting å klage på der. Så anbefaler det på sterkeste, i alle fall å prøve ;) Har ingen positive erfaringen med Yasmine dessverre...

jeg har også tenkt til å starte med p-sprøyte da jeg er veldig dårlig på å ta p-pillene.. :rolleyes:

Men.. det varer i tre mnd?! Og koster rundt 200kr??

Ei jeg kjenner tar dette men hver gang p-sprøyta er gått ut, eller det har hendt to ganger eller noe sånt da får hun sinnsykt mange kviser, hun blir sint osv. litt kjipt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man anbefaler ikke p sprøyta til jenter / damer som ikke har fått de barna de skal ha. siden det kan ta mange år før balansen i kroppen er sånn at man kan bli gravid.

Når jeg ville ta den blei jeg satt på pillene istedenfor, siden jeg var såpass ung, var vel 15 - 16 år, og legen til mamma sa det samme når jeg spurte om den nå, nå er jeg 21 år.

Så med den infoen jeg har, så er det ikke bare fryd og gammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, folkens! Nå må vi ikke svartmale p-piller så fælt at noen faktisk slutter å bruke dem!! For sakens kjerne er jo at folk er mindre flinke til å ta i bruk kondomen i så tilfelle. Og selv om det er hyggelig med "sonen babyer", så trenger de strengt tatt ikke få sitt utspring i en diskusjon hvor p-pillenes effekter eller bivirkninger blir veeeeldig blåst opp ;)

Som med all medisin, så må en måle bivirkninger o.l. opp mot de positive sidene det har (hvis vi ser bort fra det ene nevnte tilfellet her inne, hehe) at man ikke blir gravid.

SÅ håper jeg videre, at hvis man ikke er i et fast forhold at man uansett tar i bruk kondomen ved eh.. "kos", *ler*, P-piller beskytter nemlig utrolig dårlig mot kjønnssykdommer ;)

Det var dagens dose med fornuft prat fra "Moder Vala" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man anbefaler ikke p sprøyta til jenter / damer som ikke har fått de barna de skal ha. siden det kan ta mange år før balansen i kroppen er sånn at man kan bli gravid.

Når jeg ville ta den blei jeg satt på pillene istedenfor, siden jeg var såpass ung, var vel 15 - 16 år, og legen til mamma sa det samme når jeg spurte om den nå, nå er jeg 21 år.

Så med den infoen jeg har, så er det ikke bare fryd og gammen...

veldig riktig! Vet ikke hvor sterkt jeg skal få sagt det, men kroppen kan virkelig bli rimelig satt ut på p-sprøyte altså... Og det kan ta mange år før kroppen klarer å returnere til "normalen".

Men er man dårlig på å ta p-pillene og ikke har noen som helst mulighet til å få noen til å minne på det har man jo ikke noe valg. Men man skal vite hva man gjør med kroppen sin når man setter en p-sprøyte altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig riktig! Vet ikke hvor sterkt jeg skal få sagt det, men kroppen kan virkelig bli rimelig satt ut på p-sprøyte altså... Og det kan ta mange år før kroppen klarer å returnere til "normalen".

Men er man dårlig på å ta p-pillene og ikke har noen som helst mulighet til å få noen til å minne på det har man jo ikke noe valg. Men man skal vite hva man gjør med kroppen sin når man setter en p-sprøyte altså.

P-plaster da? Noen som har erfaringer med det? :huh: Ei venninne av meg gikk på det fordi hun ikke tålte p-piller noe bra. Tror man skal bytte hver uke. Hun hadde sitt en gang i 2 uker. Så nå sitter hun høygravid og tar termin 20 desember :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-plaster da? Noen som har erfaringer med det? :huh: Ei venninne av meg gikk på det fordi hun ikke tålte p-piller noe bra. Tror man skal bytte hver uke. Hun hadde sitt en gang i 2 uker. Så nå sitter hun høygravid og tar termin 20 desember :D

Hehe, det har jeg ikke noen erfaring med. Men du kan jo prøve den østrogenfrie p-pillen Cerazette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Cavalita:D (Så lyst på baby jeg har nå er det nesten sånn at jeg nesten vurderer å bytte til Yasmin:p). Jeg har gått på p sprøyte (blødde tre mnd i strekk. herlig), Loette (blødde, bare tull), trionetta (veldig fornøyd, men grinete rundt pms, og grein av hver minste ting. Pluss at jeg nesten bankt sambo fordi han spurte om jeg kunne bestille pizza istedet for han :rolleyes: ) Nå går jeg på microgynom, og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått på p- sprøyte i rundt 2 år var det vel.

Mistet mensen helt.. veldig HÆRLIG....

Eneste negative jeg hadde med sprøyta var at jeg faktisk mistet sex lysten...hehehe <_<

Aner ikke om det var pågrunn av vedkommene jeg var sammen jeg eller om det rett og slett var sprøyta. :huh:

Legen anbefalte meg å slutte med den da det ikke er så veldig bra å gå på det forlenge for unge jenter som skal ha barn senere ...

Det tok vel rundt 1 år før jeg fikk tilbake mensen og rundt 6 mnd før mensen stabiliserte seg igjen.

Jeg har nå prøvd meg på p- piller uten så stor suksess.. er flink 1 uke også OBS glemte vist å ta den jeg..hmm.. Så er litt usikker på om jeg skal prøve igjen nå neste gangen jeg får mensen.. sette på alarm på kl f eks kl 17 hver dag eller noe for at jeg skal huske å ta den..

Tror det er trionetta jeg har liggende jeg..

Ellers så har jeg tenkt å kanskje prøve p plaster..

Det har jo å kommet en slik fansy stav som legen setter inni overarmen med et lite inngrep.

Koster vel litt over 1000 kr så varer den i 3 år... Tar du den ut tar det ca 2 uker så er mensen og koppen stabilisert til å bli gavid.. Tror jeg må lese litt mer om bivirkninger og slik..

Noen som har noen erfaring med denne trylle staven??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også tenkt til å starte med p-sprøyte da jeg er veldig dårlig på å ta p-pillene.. :rolleyes:

Men.. det varer i tre mnd?! Og koster rundt 200kr??

Ei jeg kjenner tar dette men hver gang p-sprøyta er gått ut, eller det har hendt to ganger eller noe sånt da får hun sinnsykt mange kviser, hun blir sint osv. litt kjipt da :D

Jeg ble også veldig lite flink til å huske å ta p-pillen, derfor gikk jeg over til p-sprøyte. Og det jeg ikke visste da jeg skulle begynne med den er at den er gratis den og på samme linje som p-pillen til man er fylt 19 år, eller var det 20? Vet ikke hvor gammel du er jeg, men..

man anbefaler ikke p sprøyta til jenter / damer som ikke har fått de barna de skal ha. siden det kan ta mange år før balansen i kroppen er sånn at man kan bli gravid.

Når jeg ville ta den blei jeg satt på pillene istedenfor, siden jeg var såpass ung, var vel 15 - 16 år, og legen til mamma sa det samme når jeg spurte om den nå, nå er jeg 21 år.

Så med den infoen jeg har, så er det ikke bare fryd og gammen...

Dette visste jeg også på forhånd og har snakket med flere som har brukt det, både de med positiv erfaring og negativ. Legen hadde ingen problem med å skrive det ut til meg, men ha forklarte nøye hvordan det funket og hva som kunne skje. Jeg er 18 år selv og har enda ikke tenkt å ha barn på noen år så..

Jeg har gått på p sprøyte (blødde tre mnd i strekk. herlig)

Jeg har ikke blødd i det hele tatt på de 6 mnd jeg har brukt p-sprøyta. Og har heller ikke opplevd bivirkninger. Men dette er en veldig vanskelig topic, for det er så individuelt, Og man kan bare fortelle om sine egne erfaringer rundt det og det trenger ikke nødvendigvis å være en annens erfaring igjen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yasmin funket ikke på meg. Startet på de da de var nye på markede, og måtte slutte med dem igjen. Men jeg har hørt dem er bra.

P-sprøyten laget bare tull for meg, og en venninne ble gravid 3 ganger i løpet av perioden hun gikk på sprøyten..

Har de sluttet med Trionetta? Kjedelig. Det var de eneste som fungerte som de skulle på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...