Gå til innhold
Hundesonen.no

Julaften


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Hei!

Så god julestemning jeg har nå, så må jeg nesten spørre om hva dere bruker å gjøre på julaften? :P

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min plan for i år:

Skal stå opp rundt klokken syv, ta på meg kjeledress og leke ute i snøen med Milo. Når klokken begynner å nærme seg 9, så skal jeg ta på meg pysjen og benke meg foran tv'n, med julestrømpa mi. Sitter å ser på julefilmer til rundt 1, da dusjer jeg osv.

Dagen går på filmer og å være ute med Milo.

Mot kvelden så spiser vi god mat og dessert, samt. åpner pakker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften i år skal mamma, jeg og fixfaxeriet på hytta, bare oss tre.. Skal sove til jeg våkner av meg selv (eh. av Felix mener jeg). Stå opp og ut i snøen sikkert.. Så se på TV, om den fungerer, eller kose meg med gode bøker. Også blir det god mat og gaver på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal stå opp tidlig, ut på tur med hundene :P Så inn å se på Tv til vi ikke gidder mer..

Så reiser jeg og bikkjene til mamma, der er søstra mi, tanteungen min og typen. Jeg og Elena skal altså gå en kjempe lang tur med mine hunder og hennes hund Nikita også etter vi har gått lang tur skal vi slippe hundene på en fotballbane eller noe sånt.. Da regner vi med at bikkjene er sliten og klar til å sove eller slappe av litt ;) Så kommer bestemor, onkel .. Så starter vi å spise god julemat og deretter dessert og gaver :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter vel med at jeg våkner (Surprise, surprise!), kler på meg og går en tur med hundene! Er det snø blir det vel litt leking og løping å! Eller det blir det vel uansett, men ekstra kos i snøen!

Så går jeg inn for å se på 3 nøtter til Askepott, Reisen til Julestjernen og Mikke mus kavalkaden! Det er tradisjon! Og da har jeg selfølgelig julstrømpa å kose meg med! (Jada! Det har jeg fått i alle år! :P )

Etter det går jeg i dusjen, går ut av dusjen, tørker meg, pynter meg, sminker meg! ;) Så drar vi til kirken! Der møter vi sannsynligvis alle gjestene! Etter kirken drar alle hjem og julefeiringa begynner! Deilig middag *sikle* pakker og kaker!

Ååh jeg gleder meg så masse! Elsker jula! :P

Innimellom programmet så blir det selvfølgelig også noen tisseturer med hundene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp når jeg blir vekt av unga. Skal som hvert år, valse rundt i flanelspysjen min i noen timer ;) Tar morgenstellet av barna og slipper Eldar ut så han får tissa. Så lage masse ekstra god frokost til alle (vekker mannen til ferdig frokost). Så er det jo tv med alle julehistorier og tegnefilmer. Skal bort i år så da er det jo å pynte seg selv og barn og lasse bilen full av alt man trenger. Julegavene er kjørt til svigers på forhånd, ellers får jo ikke Eldar plass.

Da er det bare å fylle god mat i kattematskålene å dra.

Vi er 9stk til bords, får servert kalkun og tilbehør. Desserten er riskrem. Endelig ved matbordet er det bare å puste letta ut over at alle julegavene er kjøpt og levert, alt stresset er over :P

I år får alle 5hundene servert litt julemiddag før vi spiser. En ny taktikk. Di blir litt urolige og slevjer masse pga huset som lukter så mye julemat. Det tar jo lang tid å sitte ved matbordet også og det er lang tid for sultne hunder.

Så er det pakker, må jo ha nisse til barna, men han skal få slippe å bære alt. Så det er gaver under treet og nissen kommer innom med et par gaver til hver av oss. Må holde Karo i ro mens nissen er der, han er en nisse hater...

Så er det kaker og kaffe.

Deretter er det hjem å legge barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år blir det uvant, istedenfor å være hjemme med mamma og resten av min familie og spise kalkun og kålrabbistappe og alt som hører med, med riskrem til dessert... så skal jeg til drammen til svigermor og typen hennes med lars, og bikkjene...

kan ikke si jeg gleder meg til ribbe istedenfor kalkun med mimmis kålrabbistappe...

og til at julaften skal være så forbaska stille...

vi blir færre folk der, enn hva vi er i min familie dvs mamma pappa og søsken...

dvs vi blir 6 pers... noe som er ekstremt lite når jeg er vant med å være minimum 12 - 13 pers med masse barn og nisse og alt som hører med...

måtte bare få ut litt frustrasjon, INGEN KALKUN på julaften = KRISE for ei som er vant med det...

hihi

Men jeg pleier jo å jobbe litt på julaften, så gå tur med bikkjene får lars fikse,

så skal jeg kose meg med 3 nøtter til askepott og alle jule filmene på 52 tommers tv på jobben ;)

Life is good :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så står jeg opp (bombe) da er vel klokka ca 7-8. Så sjekker om nissen har vært med godis i julestrømpa mi :P

Etter frokost går jeg en lang tur med bikkjedyret, lar henne løpe fra seg og tusler hjem for å se på tv og spise pepperkaker :P ser på alt fra reisen til julestjernen til tre nøtter til Askepott.

Når klokka er 4-5 drar jeg og bestefar i kirka for å se på koret der jeg sang før ;) Da vi kommer hjem for vi champagne (brus :P ) og spiser julemiddag. Så er det åpning av gaver, den delen jeg liker best! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal, som alltid, valse rundt i oysjen og spise godtestrømpe og se på TV den første delen av dagen. Skal også selvsagt spise masse god frokost, julefrokost..! mmmm..

Så skal jeg en tur til kirka med farmor og søsteren min, som jeg gjør hver julaften. Deretter spiser jeg risengrynsgrøt med mandel i, og kler på meg og slapper av litt, før jeg drar ned til pappa og åpner gaver og sånne ting. Julekvelden feires annenhvert år hos mamma og pappa fra nå av. Det blir litt trist å ikke feire med begge to samlet, men jaja.. Gleder meg i alle fall til julaften. Dagen derpå blir det juleselskap med familien, og det samme i de to påfølgende dagene.

Samme gamle hver år. :) Koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften i år skal feires hjemme hos mine foreldre. Jula skal feires sammen med min samboer, pappan hans, mine foreldre, søstern og hennes kjæreste. Og kjæresten hennes sin mamma og søster. Og lille yorkshire terrieren Oliver ;-) Som er vår elskede familie hund. Som triller alle rundt lille fingern, og får vel nesten mere gaver enn menneskere, som han aldri i verden klarer og spise opp. Posetivt for boxeren hehe..

Vi skal spise ribbe, pølse, medisterkake og resten av tilbehøre til det og mammas hjemmelagde riskrem.

Jeg prøvde og overtale henne til pinnekjøtt i tillegg noe vi har hatt de to siste åra. Men det tar vi heler første juledag.

Hundene blir luftet på den vanelige morgens turen. Og skal nok løpe litt bak i hagen tenker jeg :-)

Så blir det den faste tradisjonen, med julestrøpa som er full med godis, og parkere oss foran tv. Med julebrus, cola og godis!

Vi besøker alltid grava til bestefar og farmor, hvor vi tenner lys på grava. Det er veldig pent og se, får det er lys storetsett på alle graver på hele kirkegården.

Så kommer julematen, og alle spiser seg så mette, som de kun gjør engang i året, og det er jo julaften.

Restene som blir igjen får hundene, og det går jo ned på høykant!

Også blir det og pakke opp julegaver! Alltid like spennende :-)

Første dag jul, spiser vi forkost med ribbe ol, lefser, brød og div stort forkost bord. Og til middag blir det pinnekjøtt! Pinnekjøttet gleder jeg meg noe veldig til.

Jeg er som en liten unge på julaften, det er en kjempe viktig dag for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det annerledes. Istedenfor å være maks 8 personer, skal vi være 12.. Vi skal nemlig opp til Løten der onkelen min og kjæresten hans har gård. Det blir mamma, pappa,bror, bestemor og bestefar, onkel, "tante", de to sønnene til "tante", kona til han ene og deres sønn på 1 år!

Så dagen blir vel omtrent slik:

Stå opp, hente julestrømpa, spise frokost, og se å tv, dra en tur til kirkegården og legge blomster på graven, dra til gården, spise grøt, og så gjøre et eller annet som jeg ikke vet ennå før vi spiser julemiddag, dessert og åpner gaver. Og så skal vi overnatte der til 1.juledag da..

Chica, og Vera, som er hunden på gården, skal selvfølgelig få flere turer i løpet av dette "programmet".

Gleder meg så utrolig mye! Jula er så koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove lenge i sengen min i Sogn, så stå opp, spise frokost, så sitte og se på Donald sammen med pusen mens jeg spiser julestrømpen min, og Mayhem prøver å ta den med seg... (og ja, jeg vet jeg er voksen nå! :) )

Så spiser vi lutefisk i femtiden ca... mmmm, er så godt! Men vi har ikke bacon til, det har vi aldri hatt. Har ertestuing, poteter, og melkesuppe (som er laget av semulegryn tror jeg, god er den isåfall).

Så ser jeg på tv mens pinnekjøtt-lukten torturerer meg kraftig, så dusjer jeg, pynter meg. Så spiser vi lenge :P

Deretter går vi i stuen med kaffe, kaker og riskrem, og spiser mens vi åpner pakker, og kattene går "bananas" over alt det gøye julepapiret på gulvet, deretter går vi inn i tv-stuen og ser Flåklypa eller noe mens vi drikker Baileys etter noe slikt :P

Oooh, ja, Boxie er i Bergen han, feirer aldri jul her jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp når jeg våkner (skjønner meg ikke på dere som står opp kjempetidlig, på julaften :), neida )

Så vil jeg nok gå en tur med Sara (og det er helt sikkert ikke snø i år, mildt år=( ingen jul uten snø, sier jeg) Så skal jeg ta på meg pysjen igjen og tusle rundt og kanskje se på tv med strømpa mi. Så må jeg sose bort dagen mens jeg venter på at vi skal ha grøt og mandel, mmm. Og etter det, må jeg dusje, kle på meg og alt det der(eller før grøten da, spørs hva jeg gidder=P) Så går jeg en laaaaang tur med Sara (hm...) og når jeg kommer tilbake må jeg skifte til penklær(haha!), spise middag og dessert, og tilslutt dagens høydepunkt, GAVENE!! :P Julaften er den desidert beste dagen i året!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først Drar jeg hjem til foreldrene mine på lille julaften også ligger over til julaften

På morgenen står brodern og jeg opp kjeeempetidlig(klokka 06.00!)Yaris,Kaiza og muligens en annen liten tert blir luftet på morgenen,før barnetv begynner.

Så er det inn,hoppe i pysjen igjen å benke seg foran tv med peppekaker,julebrus,godteri og deilige varme hunder på fanget :P Å der blir vi sittende til vi blir "tvunget opp for å spise litt frokost :rolleyes:

Så blir det dusjing,sminking og pynting og så blir det nok å dra oppover. Vi skal feire Julaften i hos tante og onkel med kusiner og sammen med mamma og pappa lilebror og en haug av bikkjer :P På veien oppover blir det å stikke inno di site med gaver også på kirkegården å tenne lys på graven der bestemor og bestefar ligger.

Så blir det vel å prate litt og drikke litt gløgg når vi kommer opp,bikkjene får hilse på hverandre før vi slipper dem løs å lar dem løpe litt ute åsså er det vel julemiddag.

Vi spiser ribbe, pølse, medisterkake og resten av tilbehør og forhåpentligvis riskrem med saus!

Hundene får rester å det er self digg!

Så blir det vel å slappe av litt etter all maten,sitte å prate å sånn,åsså er det pakker :P

Etter pakker og tjo og hei(og gjett forresten hvem som får flest pakker...hundene ja! I fjor fikk Yaris 15(!)pakker :) -fra alle småkusinenene,andre hundevenner,og mamsen da :P

Så er det å spise småkaker,og drikke brus eller gløgg,åsså er det hjem sånn utover natta! I tillegg skal jeg kjøre, siden jeg ikke drikker,så jeg skal vist kjøre både den og den hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det litt annerledes, for vi skal nemlig opp på bedriftshytta til faren min. Tinka må nok dessverre på kennel, siden det ikke er lov til å ha med hunder der.

Det blir vi fire i familien min, farmora mi og den ene onkelen min. Om morfaren min kommer seg på beina, kommer han og mormor oppover også.

Regner med jeg skal slappe av og se på TV hele formiddagen, også blir det mat og gaver på kvelden.

På lille julaften har vi forresten tradisjon med å spise god mat på kvelden, og det er nesten minst like hyggelig som selve julaften (men det er selvsagt hyggelig å få gaver, så det veier helt klart opp en del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Stå opp, spise god frokost med familie(foreldre + to brødre, og hunden da selvsagt :P )

2. Se på disney-dvd med broren min(vi skaper vår egen tv-jul :P Har ikke tv, internett eller mobildekning på hytten, men laptop har vi!)

3. Spise grøt med masse mandler i!

4. Ta en tur ut i sneen :)

5. Spise god pinnekjøttmiddag :P med familien

6. Åpne gaver

7. Slappe av, spise litt mer, prate, kose oss og evt. spille noen spill :P

Vi er altså på hytten og feirer en helt utrolig avslappende jul, hehe! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Se på disney-dvd med broren min(vi skaper vår egen tv-jul :P Har ikke tv, internett eller mobildekning på hytten, men laptop har vi!)

Høres kjent ut! :)

Vi har forresten en strek dekning på mobilen om vi setter den et spesielt sted i vinduet, kanskje dere også har det :P

Jeg gidder ikke styre med det, men Erik står i vinduet og sender meldinger :rolleyes:

Vi skulle egentlig ha feiret nyttår på hytten i år, men det ble ikke noe av, så det blir å sette seg i en stol hos svigers med et glass champagne og se på fyrverkeri i år også. Men koselig det da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dina-jenta

Hele julaften starter vell med at jeg står opp.. Så spiser jeg frokost foran TVen, sammen med noen julefilmer.. Tre nøtter til Askepott er min favoritt :) Ingen jul uten den filmen :P Så pynter jeg juletreet hjemme og drar ned til bestemor og bestefar og hjelper dem... Hjem igjen og leker litt ute i snøen :P Så er tiden kommet for en dusj, ta på stakken og sminke og ordne håret mitt.. Så kommer det gjester og vi sitter og spiser en god julemiddag som består av ribbe, julepølse, surkål, poteter og julebrus til drikke ^_^ Og så åpner vi gaver :P:P Det er vell egentlig høydepungtet :P

Jeg elsker julen!! Tiden for å være sammen med familie, venner og spise god mat :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp litt før 7, og går en times tur med Bella. Setter meg i stolen foran tv'en klokka 8 sammen med julesokken min. Spiser julefrokost, ser litt mer på tv fram til kl. 1-2. Da dusjer jeg, hjelper til med julematen, går gjerne å leverer siste rest av julepakker. I 4-5 tiden går jeg en ny tur med Bella, før jeg kommer inn igjen å spiser julemat. Ellers blir det åpning av pakker og ellers må jeg så klart se flåklypa grand prix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på snø, om ikke går planene mine i vasken :P

Først skal Ask får seg en god langlline tur i skogen i all snøen som SKAL komme. Så er det julefrokost. Utover dagen er det mye fint på TV, og jeg og Ask skal muligens rusle/sparkerundt med de gavene jegikke har levert før da, eller stikke oppom kirkegården en tur. Så er det middag. NAM. Dermed masse venting, så er det GAVER :) Når vi er ferdige med det...fårvi se hva som skjer.

Men seriøst..uten snø blir det ingen skikkelig jul... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal for første gang feire jul med typen sin familie så det blir mer folk og "program opplegg" å gå etter så jeg vet rett og slett ikke! :P

meeen jeg skal hvertfall stå opp tilig ta morgen tur med Timon som vanlig.. forventer ikke snø denne julen heller :) så er det å ta strømpen og ligge på sofaen med dyne og snop... så finner jeg dusjen og sminker meg og kler meg.. så kommer typen hjem fra jobb så gjør han seg klar så finner vi nok veien ned og da aner jeg ikke hva som skjer :P

så 1 juledag er det til å ta ferja over og være hos mor frem til nyttår! Far er i Canada denne julen og nyttår så blir en fin fin gave når han kommer hjem til meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...