Gå til innhold
Hundesonen.no

klær på hunden?


Recommended Posts

hvorfor ikke?

ser ingen grunn i å kle på hunden om den ikke trenger det, men har man så utrolig lyst til å "stæshe" opp bikkja så gjør det ikke meg noe..

Værre når de blir mere verdt for eieren fordi den er en fin motegjenstand da :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Jeg har dekken og dresser til mine. Når det regner bruker jeg regndresser og når det er kaldt bruker jeg vinterdekken/dresser.

Til Tequila har jeg et rosa camodekken, kanskje noen syns det er jålete, men de om det...

28November037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM jeg hadde trengt klær til bikkja, hadde det nok blitt litt stæsja greier ja...;) Rosa camodress feks er jo tøft (kanskje ikke på en hannhund, men... ;) )

Hva med disse skjerfene da dere, som alle synes er så kule (meg inkludert) er det egentlig noe bedre enn en chi som er litt oppdressa for anledningen...?

Når jeg hadde amstaffen min var det veldig greit med litt klær. På tur med amstaff rundt i groruddalen, er ikke alltid like hyggelig, men setter du på den et kledelig lite dekken er det brått noe annet... "Hihi.. en pitbull med frakk... ;) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingbling er kult! og 2ne..langhårede brukshundraser kan OG ha blingbling for tenk! Det har i hvertfall Loke ;)

Lyra, lille brukshunden Lyra, har allerede fått et nydelig rosa valpebånd og når hun vokser til skal hun få masse rosa blingbling! Hun er tispe og har "kort" pels! Jippi! ;)

(barbiedukkjenta i meg tar litt overhånd noen ganger ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingbling er kult! og 2ne..langhårede brukshundraser kan OG ha blingbling for tenk! Det har i hvertfall Loke ;)

Lyra, lille brukshunden Lyra, har allerede fått et nydelig rosa valpebånd og når hun vokser til skal hun få masse rosa blingbling! Hun er tispe og har "kort" pels! Jippi! ;)

(barbiedukkjenta i meg tar litt overhånd noen ganger ;) )

Jeg gidder ikke å betale flere hunder kroner på halsbånd som ikke syns i all pelsen jeg! ;)

Kanskje jeg skal begynne å barbere Dina? Hun kan jo strengt tatt pensjoneres fra utstillingsringen nå.. Dina hadde vært fiiiiiin med rosa blingbling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg gidder ikke å betale flere hunder kroner på halsbånd som ikke syns i all pelsen jeg! ;)

Kanskje jeg skal begynne å barbere Dina? Hun kan jo strengt tatt pensjoneres fra utstillingsringen nå.. Dina hadde vært fiiiiiin med rosa blingbling ;)

Eeeeeee ;) Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei!!!!!

Om du får blingbling cravings så får du heller komme hit å låne terrierdyret til det går over liksom...

*ønske seg rose kamodekken til rottweiler og terrier*

Jeg har forøvrig bling bling til både rottisen og terrierdyret - rosa med hjerter sådan faktisk........... halsbånd that is .......... Har også dekken til rottisen - men det er sånn ordentlig praktisk dekken i ordinær kamo - kjekt å ha om hun må ligge i bilen når det er -10 grader........ Terrierdyret skal også få dekken.......... og det er nok fare for at det blir litt mer fancy enn rottisen sitt........

Liker bling bling jeg - men jeg ser ikke noe poeng i å bruke klær når det ikke er nødvendig liksom - men er det kaldt og bikkja skal ut og er tynnpelsa så kan det godt være i rosa bobledekken like godt som i ett jaktdekken liksom......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeee ;) Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei!!!

Om du får blingbling cravings så får du heller komme hit å låne terrierdyret til det går over liksom...

*ønske seg rose kamodekken til rottweiler og terrier*

Jeg har forøvrig bling bling til både rottisen og terrierdyret - rosa med hjerter sådan faktisk........... halsbånd that is .......... Har også dekken til rottisen - men det er sånn ordentlig praktisk dekken i ordinær kamo - kjekt å ha om hun må ligge i bilen når det er -10 grader........ Terrierdyret skal også få dekken.......... og det er nok fare for at det blir litt mer fancy enn rottisen sitt........

Liker bling bling jeg - men jeg ser ikke noe poeng i å bruke klær når det ikke er nødvendig liksom - men er det kaldt og bikkja skal ut og er tynnpelsa så kan det godt være i rosa bobledekken like godt som i ett jaktdekken liksom......

Låne terrierdyret? ;) Kan ikke jeg heller låne rottisen? hehe

Kanskje jeg skal ønske meg en liten korthåra en ved siden av de langhåra brukshundene mine? IKKE et terrierdyr, altså.. De er søtest når de er voksne, veloppdragne og i bånd de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dekken og dresser til mine. Når det regner bruker jeg regndresser og når det er kaldt bruker jeg vinterdekken/dresser.

Til Tequila har jeg et rosa camodekken, kanskje noen syns det er jålete, men de om det...

Så søt hun var ;)

Er det mulig å ta av hetta på den? Hvilket merke er det? Er ikke så glad i hetter jeg, men jeg finner ikke tøffe dekken med avtagbare hetter eller uten hetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt hun var ;)

Er det mulig å ta av hetta på den? Hvilket merke er det? Er ikke så glad i hetter jeg, men jeg finner ikke tøffe dekken med avtagbare hetter eller uten hetter.

Ikke sant. Hihi. ;)

Er avtagbar hette ja. Theo er merket. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega på jobben som kler opp minihunden sin (aner ikke rase) med sko bukse og skjorter og greier. Jeg forstår ikke vitsen det må da se sykt ut?

Jeg har kjøpt refleksvest til hunden min. Der går grensen hos meg. Et dekken er gjerne fint hvis hunden blir kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er mot å kle opp hunden. jeg bruker selv et dekken på bajas i dritt vær, og tenker på å kjøpe en dress slik at jeg kan unngå snøkladder, men kommer nok ikke til å kjøpe det.. jeg synest det er flaut å når hunden min har et dekken liksom.. men bruker det alikevell når det høljer ute. jeg har nå klippet han helt ned, så jeg må nok bruke dekkenet oftrere.

ellers kommer det jo helt ann å rasen! en rase som trenger dekken må selvfølgelig få bruke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Christine

Milo bruker potesokker(når han har sår, skare i snøen osv), noen ganger dekken, også har han skjerf da :icon_redface:

Syns ikke noe om å kle på hunden sin kjoler, osv bare for at den skal se tøff ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer er for det meste enig med dere der, så det ikke hemmer hunden så er det allright! :) jeg har selv en del klær til min lille tibbe, en del av det er vel kanskje litt sånt tøft å slikt, men jeg hadde aldri tatt det på ham dersom han ikke elsket det! :) han blir verdig med en gang han får på seg OL genseren sin, eller fleece genseren med refleks og så lenge hunden ikke har noe imot det så burde det ikke være noe problem vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Emma liker ikke å ha på noenting som helst virker det som, selv om hun virkelig trenger det når det er under 7 varmegrader ute. Våkner vi en dag hvor det virkelig er mild-vær er det halleluja! :twitch:

Hun har et dekken fra Kennel som hun ikke liker i det hele tatt pga en slik en mage-greise som går imellom forbeina hennes.. Vi er på utkikk etter et nytt dekken som varmer godt og holder fukt ute, UTEN ting imellom forbeina.

Ellers har vi kjøpt noen ull-gensere som uheldigvis var litt for små. Har også en regnjakke, men den var iallefall skikkelig fæl syntes hun. :rolleyes:

Når det gjelder "blingbling", diamanter og hva det nå enn ikke er på klærne.. Om jeg kjøper et bra dekken og det er rosa, så har vel det ingenting å si for lille Emma. Tror ikke hun hadde brydd seg særlig om hun hadde hatt diamanter på halsbåndet heller. Så lenge dekkenet fungerer til det det skal fungere til, så kan det være rosa og ha klistermerker på seg for alt jeg og Emma bryr oss..

Jeg for min del vil bare at Emma ikke skal fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det masse kule klær til små hunder! Jeg har noe klær til vår familie hund, yorken. Men har brukt de svært lite, han bryr seg overhode ikke, noen av klærene virker det nesten som han liker og ha på. Jeg syntes folk gjør en for stor sak ut av at mennesker bruker klær på sine chihuahua, Yorshireterrier og andre dverg raser, har aldri sett en hund som misstrives med og ha på klær, dessuten så beskytter de også!

Jeg for ikke kjøpe klær til min boxer av min kjæreste. Men jeg skal ha sånn dekken i army med pels kant, de er råå kule! Så jeg ser ikke så mye galt i det jeg da, syntes det er døds mye kult! Om jeg hadde giddi og lagt så mye penger i og kjøpe det er noe annet! 1000 kr for en mini tiny genser til hunden, da kjøper jeg heler noe mere nyttig eller bruker det på utstilling, eller kurs. Men det er jo opp til hver enkelt da, hva man ønsker og prioritære penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://dyresonen.no/forum/uploads//monthly...-1169491440.jpg

Måtte nesten ta med ett bildet av Tassen i OL genseren! Jeg mener da at dette ikke er bling bling! Snøen kom ikke til Haugesund før i går, så har ikke fått brukt den no særlig. men han fryser når det er kaldt og snø så jeg vett ikke hva dere kaller dette for jeg;) men istedenfor å bruke mye penger på dekken så var denne helt gratis å lage!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://dyresonen.no/forum/uploads//monthly...-1169491440.jpg

Måtte nesten ta med ett bildet av Tassen i OL genseren! Jeg mener da at dette ikke er bling bling! Snøen kom ikke til Haugesund før i går, så har ikke fått brukt den no særlig. men han fryser når det er kaldt og snø så jeg vett ikke hva dere kaller dette for jeg;) men istedenfor å bruke mye penger på dekken så var denne helt gratis å lage!:)

Kommer ikke inn på linken jeg, så får ikke sett Tassen med OL genseren sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei :S funker det ikke nå! jeg som skulle prøve å være litt teknisk av meg:p det går vist aldri bra det! gå rett inn på www.piczo.com/gardtibbene så går du rett på bilder, det er det eneste bildet som er innpå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par dekken til tispen min (regn dekken, et rødt dun, pluss at jeg har bestilt ett til). Dette er fordi hun trenger det. Hun har lite pels, og fryser så lenge det er under ett par minus grader. Jeg er ikke for å kle på hundene noe de ikke trenger. Men disse bling bling halsbåndene er jeg litt svak for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...