Gå til innhold
Hundesonen.no

sukkerbiter


teresemor

Recommended Posts

At hunder blir blinde har jeg ikke hørt, men hunder skal ikke ha sukker av den enkle grunn at det er totalt unaturlig for dem å spise. Sukker inneholder ingen næringsstoffer, og de forårsaker tannråte og overvekt. Å gi hunder sukkerbiter som belønning er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt teorien om at hunder blir blinde av sukker, men ikke hva som skal være årsaken. Mennesker med diabetes kan få følgesykdommer, blant annet blindhet, og for de er det ekstra viktig å holde blodsukkeret mest mulig stabilt. Det gjør man ikke om man tyller i seg sukkerbiter. Men nå vet jeg ikke om hundeblindhet-teorien har oppstått fordi noen tilfeldigvis har hatt en hund med diabetes og har gitt den sukker..

Ingen av mine liker sukker, de er ikke vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kanskje det er en myte da eller noe sånt.

Men jeg synes virkelig dette er helt idiotisk. man ødelegger jo hunden. Er jo en grunn til at man har godbiter som er laget til hund og det samme med for.

Hmmm syes det er dumt at enkelte propper hunden full av sukker og allslags tull og tøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å si det slik.. Å gi en hund sukker er relativt unaturlig for min del. Nettopp fordi jeg ikke ville trodd at de verken ville ha det eller hatt noe bra av det. Men, da Sofus var liten (jeg var fremdeles i den tro at hunder ikke ville ha sukker...), så slafset han i seg en hel kopp med sukker (jada, dumme meg som ikke ryddet den vekk :S).

Men han tok ingen skade av det den gang. Men jeg har heller ingen intensjon om å forsøke en gang til liksom, av den grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...