Gå til innhold
Hundesonen.no

N UCh Chevy's Kahroma - Roma - Tervueren


trevi

Recommended Posts

Skrevet
Hvor er de fine :ahappy:

Gode hoved billeder af hende .

Takker :ahappy: Hadde hun nå bare hatt litt mer pels på kroppen så... hehe... ;) *go'este jenten uansett*

  • 4 weeks later...
Skrevet

"Liten" oppdatering:

Roma ble stilt på Haugesund og Omegn Hundeklubbs utstilling 24.05.2008,

der fikk hun sitt siste Cert og kan nå titulere seg som Norsk Utstillingschampion. :P

Stooooolt mor :lol:

Skrevet
"Liten" oppdatering:

Roma ble stilt på Haugesund og Omegn Hundeklubbs utstilling 24.05.2008,

der fikk hun sitt siste Cert og kan nå titulere seg som Norsk Utstillingschampion. ;)

Stooooolt mor :hmm:

Gratulerer så mye ;) Det var veldig velfortjent! Fineste jenta :hmm:

  • 7 months later...
Skrevet

Da var det virkelig på tide med noen nye bilder av "mor sjøl": Roma...

hun har vært nedrøytet i flere måneder nå, og sett skikkelig stusselig ut... Gid den hunden kunne beholde pelsen sin mer enn et par mnd.. :ahappy:

Nå er hun på vei opp igjen, så nå kan jeg legge ut et par nye bilder :angry:

roma281208-1.jpg

roma281208-2.jpg

og så et BEVIS på at Roma kniper godt igjen for å sette inn løpetiden på et tidspunkt som egentlig ikke passer meg... :

roma_knip.jpg

Og så et av de to rare:

roma_gigi_281208-1.jpg

Skrevet
Hun er nå veldig fin - selv i nedrøytet tilstand. Nydelig uttrykk :ahappy:

Takk for det :angry: Det jeg er mest fornøyd med henne er kroppen hennes og mentaliteten hennes... Lille trille bulldozeren min :cheer:

Skrevet
og så et BEVIS på at Roma kniper godt igjen for å sette inn løpetiden på et tidspunkt som egentlig ikke passer meg... :

roma_knip.jpg

Hahaha, skitbra :ahappy: Og er jo ikke malleroma mere jo :cheer:

Skal bli så spennede med valpisene, jeg gleeeder meg til valpebesøk! (Tervvalper er nesten enda penere enn grønnisvalper, selv om jeg kommer til å hardnakket benekte at jeg noensinne har sagt dette hehe). Pen er hun tante Brum :angry:

Skrevet
Hahaha, skitbra :) Og er jo ikke malleroma mere jo :P

Skal bli så spennede med valpisene, jeg gleeeder meg til valpebesøk! (Tervvalper er nesten enda penere enn grønnisvalper, selv om jeg kommer til å hardnakket benekte at jeg noensinne har sagt dette hehe). Pen er hun tante Brum :)

Tante Brum takker, og ønsker deg og Luno hjertelig velkommen på valpebesøk når den tid kommer ;)

Tante Brum skal huske uttalelsen din, og vise deg disse vakre tervvalpene.

Tante Brum ønsker nok også at en av disse skal få dele hus med Luno :P

Skrevet
Hahaha, skitbra :) Og er jo ikke malleroma mere jo :P

Skal bli så spennede med valpisene, jeg gleeeder meg til valpebesøk! (Tervvalper er nesten enda penere enn grønnisvalper, selv om jeg kommer til å hardnakket benekte at jeg noensinne har sagt dette hehe). Pen er hun tante Brum :)

Tervvalper slår alle valper langt ned i støvlene. Men gønnisvalper kan få lov å komme på en annen plass ;)

Si i fra om du trenger å teste løpetid. Har en grisegutt som gjerne stiller nesen til disposisjon, for "lillesøster". *æsj*

Skrevet
Tervvalper slår alle valper langt ned i støvlene. Men gønnisvalper kan få lov å komme på en annen plass :)

Si i fra om du trenger å teste løpetid. Har en grisegutt som gjerne stiller nesen til disposisjon, for "lillesøster". *æsj*

Hehe, ikke noe problem å se om hun har løpetid. :) Når det har gåt en ukes tid ut i løpetiden tar jeg blodprøve for å finne best mulig paringstidspunkt.... Da er det bare å finne et fly, og så er vi off ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...