Gå til innhold
Hundesonen.no

Reven

millis

Recommended Posts

Skrevet

I går kveld rett før jeg skulle legge meg så syns jeg at jeg så noe på verandaen, en fremmed hund? Jeg titta ut ruta å så rett i fjeset på en stor rev! Eldar (hunden) lå å snorka i gangen å hadde ikke oppdaget noe. Jeg reiv opp døra å brølte etter den. Så var det katteopptelling. Phu... alle var heldigvis inne.

Eldar jager reven, men han er jo ikke ute hele tiden. Hvordan kan jeg få holdt reven unna kattene mine? Blir jo enda reddere når den tør å gå helt opp trappa til verandaen når lyset står på ute og den ser bevegelsene inne. Jeg har hull inn til garasjen så kattene kan komme seg inn der. Eiendommen er også gjerda inn og Eldar er jo mange turer ute i løpet av dagen. Alikevel kommer den dumme reven hit :o

Skrevet

Jeg holder faktisk kattene inne om natta. I området der vi bor finnes det både rev og grevling, men de er jo nattdyr. Kattene finner seg i å være inne om natta, men de står i kø ved døra for å få komme ut når jeg står opp :wub:

Skrevet

Prøver å få inn alle mine jeg også om natta, men særlig når det er mildt ute så er det flere som lukker øra å ikke vil komme inn når jeg roper på dem <_<

Det er ikke noe reven ikke liker som jeg kunne strødd litt av her og der for å holde den vekk?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...