Gå til innhold
Hundesonen.no

Reven

millis

Recommended Posts

I går kveld rett før jeg skulle legge meg så syns jeg at jeg så noe på verandaen, en fremmed hund? Jeg titta ut ruta å så rett i fjeset på en stor rev! Eldar (hunden) lå å snorka i gangen å hadde ikke oppdaget noe. Jeg reiv opp døra å brølte etter den. Så var det katteopptelling. Phu... alle var heldigvis inne.

Eldar jager reven, men han er jo ikke ute hele tiden. Hvordan kan jeg få holdt reven unna kattene mine? Blir jo enda reddere når den tør å gå helt opp trappa til verandaen når lyset står på ute og den ser bevegelsene inne. Jeg har hull inn til garasjen så kattene kan komme seg inn der. Eiendommen er også gjerda inn og Eldar er jo mange turer ute i løpet av dagen. Alikevel kommer den dumme reven hit :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få inn alle mine jeg også om natta, men særlig når det er mildt ute så er det flere som lukker øra å ikke vil komme inn når jeg roper på dem <_<

Det er ikke noe reven ikke liker som jeg kunne strødd litt av her og der for å holde den vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...