Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase ville du hatt/ liker?


Nikitaf

Recommended Posts

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Har rasen jeg vil ha jeg, ingen over ingen ved siden..... :o Og nummer 3 kommer til neste år... *hehe*

Ellers liker jo jeg selvsagt de store myndene (Afghaner, Borzoi, Saluki osv osv osv), om jeg skulle hatt en liten en så hadde det vel blitt Whippet (ikke SÅÅÅ små egentlig), Italiensk Mynde eller Glatthåret Fox Terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen rase selvfølgelig, sheltie :o

Andre raser jeg kunne tenke meg en gang i framtiden er:

Riesenschnauzer<3

143_4320.jpg

Newfoundlandshund:

http://www.breedersonline.co.uk/dogs/photos/Newfoundland.jpg

Flat coated retriever:

http://www.dog.com/breed/docgrafx/flatcore.jpg

Labrador (svart)

http://www.labrador-retriever.cz/trendy_postoj2_080504.jpg

og sikkert mange flere...men det er disse jeg kommer på i farta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for mange raser jeg liker, men disse står høyt på lista:

-Flat (selfølgelig :P )

-Kooikerhund (helt forelsket i :P )

-Toller :-/

-Golden (til de mørke sier jeg bare, :P )

-Finsk lapphund (herlige hunder syns jeg!)

Hvis jeg hadde gått for utseende så hadde jeg valgt BC. (men det skal jeg iallefall ikke ha med det første :o )

Siril og tess: Kjenner du noen av de finske lapphundene? Er ikke den valpen fra Schanderulven?

Iallefall helt nydelige, hverfall den på det første bildet!

Svarer på spm ditt jeg da. Er jo selvsagt mulig Siril og tess kjenner noen av de da. Det siste bildet er valp fra Schanderulven. Schanderulven`s Mierkà. Ellers er det bilder av både Viksalan Mohkki og Lukumon Bure der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på spm ditt jeg da. Er jo selvsagt mulig Siril og tess kjenner noen av de da. Det siste bildet er valp fra Schanderulven. Schanderulven`s Mierkà. Ellers er det bilder av både Viksalan Mohkki og Lukumon Bure der.

De er helt nydelige... Jeg bare kjente igjen den valpen siden venninna mi har en hund derifra :o

Har du en lapphund kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere kunne jeg skrevet en laaang liste, nå som jeg har fått bedre kjennskap til diverse raser er det bare noen få som frister..

*Japansk Spisshund

*Border Collie

*Australsk kelpie

*Mellom-/dverg-/toypuddel

Jag kan stryka pudel åt dig också :o Om du inte ska ha den till utställning, så klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt nydelige... Jeg bare kjente igjen den valpen siden venninna mi har en hund derifra :o

Har du en lapphund kanskje?

Ja, er heldig eier av finsk lapphund fra Schanderulven. Så artig å høre at du har en venninde med hun derifra også. Kan jeg spørre hvilken? Kanskje jeg har truffet vedkomende på et av Schanderulven treffene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for mange raser jeg liker, men disse står høyt på lista:

-Flat (selfølgelig :P )

-Kooikerhund (helt forelsket i :P )

-Toller :-/

-Golden (til de mørke sier jeg bare, :P )

-Finsk lapphund (herlige hunder syns jeg!)

Hvis jeg hadde gått for utseende så hadde jeg valgt BC. (men det skal jeg iallefall ikke ha med det første :o )

Siril og tess: Kjenner du noen av de finske lapphundene? Er ikke den valpen fra Schanderulven?

Iallefall helt nydelige, hverfall den på det første bildet!

Valpen på det nederste bildet er fra Schanderulven :P

Jeg kjenner desverre ingen, men har virkelig lyst å bli det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kan stryka pudel åt dig också :P Om du inte ska ha den till utställning, så klart...

Hva?!?! :o Stryke? Syns de er flinke i agility jeg, eller har jeg misforstått? :unsure:

Puddel i utstilling? Aner du hvor mye pelsstell det er? :P Syns det er mer enn nok med Deco og han må gres 1-2 ganger i uken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?!?! :o Stryke? Syns de er flinke i agility jeg, eller har jeg misforstått? :unsure:

Puddel i utstilling? Aner du hvor mye pelsstell det er? :P Syns det er mer enn nok med Deco og han må gres 1-2 ganger i uken. :P

Det finns flera jätteduktiga pudlar som passar till både lydnad och agility. Tyvärr tycks det vara långt mellan de superexemplaren, de flesta tycks vara svåra att jobba med, svåra att belöna och ha problem att hålla koncentrationen. Jag blev väldigt besviken när jag upptäckte det, för jag tyckte att pudlar verkade jättehäftiga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns flera jätteduktiga pudlar som passar till både lydnad och agility. Tyvärr tycks det vara långt mellan de superexemplaren, de flesta tycks vara svåra att jobba med, svåra att belöna och ha problem att hålla koncentrationen. Jag blev väldigt besviken när jag upptäckte det, för jag tyckte att pudlar verkade jättehäftiga.

Æsj så kjedelig. :wub: Men takk for "advarselen" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja!

Er jo selvfølgelig veldig glad i min egen rase! :wub:

Og så har jeg falt for Aussien! :P

Og jeg har nettopp oppdaget Lapsk Vallhund!

Whippet!

Shiba!

Rottweiler!

og Dansk-Svensk Gårdshund! :P

Men skulle jeg hatt en hund til nå, så ville jeg valgt enten aussie eller lapsk vallhund tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, syns vel nærmest alle hunder er fine, men jeg har jo mine favoritter. schæferen er jo selvfølgelig 1.plassen ;)

andre hunder jeg liker veldig godt er:

tervueren

flat

rottweiler

doberman

bc

polare hunder

collie

riesen shcnauzer( eller hvordan det skrives :barfy: )

irsk setter

dalmatiner

mynder

har veldig lyst på en tervueren igjen, men er litt redd for at jeg ikke skal få den til og at jeg skal ende opp med en nervøs og usikker hund. men det er uten tvil drømme hunden og hadde jeg vært sikker på å få den til hadde nok min neste hund blitt tervueren. flat kunne jeg veldig godt tenke meg, både når det gjelder utseende og gemytt. rottweiler og doberman har jeg alltid vært fasinert av og kanskje blir det en av de rasene en gang, men det blir en stund fram i tiden i hvertfall. bc har jeg også alltid vært fasinert av, men det blir nok ved fasinasjonen. polare hunder er kjempe fine, men de passer ikke meg. collie kunne jeg godt tenke meg, riesenschnauser er fine, men ville nok ikke hatt den selv, syns irsk setter er kjempe fin, men ingen hund for meg det heller, har alltid syntes at dalmatinere er veldig elegante hunder, men veit ikke så mye om rasen, og mynder har jeg alltid likt utseende på, men de er alt for selvstendige for meg, da jeg vil ha en hund som er mer forkusert på meg og som jeg kan bruke i agility og lydighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

raser jeg liker:

Rottweiler.

Fransk bulldogg

Old english bulldogg

Amerikansk akita.

hunder jeg har har hatt:

har hatt en blandings hund (gate mix)

rottweiler.

passet en old english bulldogg for en oppdretter i to uker fikk litt erfaring med rasen og en sånn skal jeg ha en dag JA!!! :barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange..nevner de som ligger høyest i kurs i dag:

Buhund*

Schipper *

Lapsk vallhund*

Pyrre

Gronnis & Terv

Mellom schnauzer

Sheltie*

Cavalier*

Engelsk springer spaniel*

Toller

Golden*

Labbis

Aussie

Kelpie

Dette bassert både på utseende, og hvor godt de passer meg. Et fåtall av disse ville vel passe meg, men dette er rasene jeg liker, og ønsker jeg kunne ha kapasiteten til å hatt. Noen av dem passer meg selfølgelig, men jeg trur nok ikke alle gjør det. Rasene med* bak er de jeg mener passer meg best av disse for øyeblikket. Resten truuur jeg blir for krevende, men er alikevell noen av rasene jeg beundrer mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner en stor bamsehund, så neste hunden min blir enten Leonberger eller Berner. Synes begge disse to er nydelige med en perfekt personlighet for meg :P Liker nesten alle raser. De eneste krava jeg har er at de ikke skal ha jaktinnstinkt, ikke være for "stressa" og trenge for mye trim, være en bra familiehund og pen å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...