Gå til innhold
Hundesonen.no

Boris- Bichon frise/Boxer.


:)Kine

Recommended Posts

Boris er en 12 uker gammel blandingshund fra Nordland. Han veier nå 5,9 kilo og er brun, hvit og litt svart.

http://img234.imageshack.us/img234/9702/dsc00992tw1.jpg

Han er en veldig uvanlig blanding med en pappa-bokser og mamma-bichon frise. Såvidt jeg vet er kullet hans det eneste av dette slaget.

Moren hans døde i en bilulykke når han var 1 uke gammel, så matmor har hatt litt ekstra jobb her.

http://img234.imageshack.us/img234/5562/dsc01002ye9.jpg

Vi hadde egentlig planer om å vente litt før vi fikk oss hund, men når jeg leste om han her måtte jeg bare ringe og høre:) Ett par timer senere samme dagen var det avgjort, Boris var vår!

http://img234.imageshack.us/img234/8603/dsc00967gq3.jpg

Siden moren hans døde da han var såpass ung var vi redde for at han kom til å mangle litt av den grunnleggende oppdragelsen som er så viktig. (Ikke bite for hardt ++) Men det virker som matmor har vært flink og lært han bra. Et pluss med at mora døde såpass tidlig er jo at han eeeelsker mennesker, og vi tror derfor at han vil bli en strålende familiehund! :icon_redface:

hmm?

http://img235.imageshack.us/img235/5141/dsc01448oz7.jpg

Han pleier å sove med tunga ute :)

http://img54.imageshack.us/img54/6540/dsc01053co4.jpg

Kul hund!

http://img234.imageshack.us/img234/6695/ga...erdogjpger6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så søt han er :icon_redface: kjempe nydelig gutt, ta gjerne bilder framover :)

Som regel ordner naturen det helt fint ang str på valpene i magen på mamman..

Men lurer nå mer på hvordan dem i det hele tatt klarte og parre seg :rolleyes: det må jo vært en knøtt liten boxer hann eller en gedigen Bichon frøken.. hvis ikke tør jeg ikke tenke på hvordan det hele foregikk :)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så søt han er :o kjempe nydelig gutt, ta gjerne bilder framover :P

Som regel ordner naturen det helt fint ang str på valpene i magen på mamman..

Men lurer nå mer på hvordan dem i det hele tatt klarte og parre seg :rolleyes: det må jo vært en knøtt liten boxer hann eller en gedigen Bichon frøken.. hvis ikke tør jeg ikke tenke på hvordan det hele foregikk :P...

*flir* har du ikke hørt om gule sider eller? de kan brukes til det meste..! :P

Men han var utrolig søt da...! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle de koselige kommentarene :wub: Har faktisk vært innom tanken om at han ligner på en amstaff. Jeg innbiler meg at han har amstaff ører. hehe.. Men det er kanskje sånne ører bichon frise har? Vanskelig å si under alle krøllene :P Idag var vi hos dyrlegen og han var sikker på at det var en basenji! Det synes jeg var litt artig for jeg syns basenjien er ganske så lekker :P Har ikke noe papirer på han. Han ligner jo ikke SÅ mye på amstaffen. Det virker mer som han er bygd som en liten boxer, med lange bein og ikke så veldig kraftig.. Det skal vel litt til før det blir noe problemer med dette? Hva synes dere han ligner på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt! :P

Men må innrømme at jeg ikke ser noe spor etter Bichon Frisè i han, overhodet! Kan jo kanskje nevne at Bichon Frisè har helt vanlig hengende ører! :wub: som en retriever med krøller!

Enig i at han ligner veldig på en amstaff! Jeg ville nok gjettet på det ja!

Basenji ligner han ikke på i det hele tatt!

Men han var en vakker liten skapning!

Har du hilst på noen av foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Jeg har sett litt på bilder valpeamstaffer nå, og de ligna mer enn jeg trodde. Skal ringe dyrlegen imorgen å høre hva han tenker. Så får jeg heller ta det derfra. Mora hans døde når han var 1 uke, men har sett bilder av de sammen. Har snakka med boxer-eiere og de sier at personligheten ligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Han var nusselig! :lol: Men du: sørg for å få tak i de papirene... Det er ikke særlig smart å ha en blanding som muligens kan ligne på en amstaff i disse tider. Sannsynligheten er stor for at Fru Nilsen nedi gaten kan komme til å anmelde den "ulovlige blandingen" din hvis den bjeffer på et dårlig egnet tidspunkt eller kommer i klammeri med hennes Fifi.Bevisbyrden blir lagt på deg som eier desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for de koselige tilbakemeldingene. hehe:) ja, han ELSKER leverpostei mer enn noe annet! Nå pleier vi å ha med tuben på tur for å prøve å få han til å se på oss istedenfor alle de spennende menneskene som passerer. Ligner ikke så veldig mye på bichon nei, han har snuta og størrelsen:) Og forhåpentligvis litt av personligheten.

Har ringt hun vi kjøpte han fra og fortalte at jeg hadde fått noen komentarer om at han ligna på amstaff. Hun sa at hu skulle sende nedover papirer på moren og faren, så det løser seg nok snart. Blei litt bekymra med en gang her <_<

Ellers så er alt toppers med Boris. Han har veldig mye energi og elsker å være ute! Igår gikk vi en times lang tur hvor han fikk løpe fritt mesteparten av veien. Og det var artig! Han er heldigvis veldig flink til å følge med hvor jeg går :rolleyes: Han er flinkere enn det jeg er til å følge med på han ihvertfall.

Han er en veldig glad gutt og skal hilse på alle vi går forbi. Her en dag hilste vi på en hest, og det var morsomt det! Hunder derimot, er noen skumle dyr. Litt skeptisk der sånn, men hvis hunden er rolig og han får nok tid på seg pleier det å gå seg til. Vi har en boxer-nabo som han er litt avstandsforelska i. Han har kjempelyst til å gå bort å hilse på hu, men tør ikke helt. Må gjemme seg litt bak mamma :lol:

Må bare legge ut et bilde av en annen boxer-bichon blanding :lol:

boxerdoodle2lv8.jpg

Har ikke fått lagt inn noen nye bilder enda, men det kommer snart et par av han som er ute og leker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle de koselige kommentarene :lol: Har faktisk vært innom tanken om at han ligner på en amstaff. Jeg innbiler meg at han har amstaff ører. hehe.. Men det er kanskje sånne ører bichon frise har? Vanskelig å si under alle krøllene :lol: Idag var vi hos dyrlegen og han var sikker på at det var en basenji! Det synes jeg var litt artig for jeg syns basenjien er ganske så lekker :lol: Har ikke noe papirer på han. Han ligner jo ikke SÅ mye på amstaffen. Det virker mer som han er bygd som en liten boxer, med lange bein og ikke så veldig kraftig.. Det skal vel litt til før det blir noe problemer med dette? Hva synes dere han ligner på?

Syns ikke han ligner på basenji, men kan godt skjønne at han kan bli tatt for å være en amstaffblanding. De ørene er ikke helt ulike bichonører. Noen andre her sa at bichoner har retrieverører, men det stemmer ikke helt (selv om det ikke er helt på jordet). Bichonører er kortere og ligger ikke like inntil hodet som retrieverører. Ellers ser det ut som om han i hvertfall har fått nesa til bichonen.

For mange er det vanskelig å forestille seg hvordan en bichon egentlig ser ut inne i all pelsen. Hvis du tar en bichon frisé, klipper den kort, fjerner krøllene og legger til litt farge, vil den se ut omtrent slik (dette er en bichon havanais med kort pels): http://www.dogbreedinfo.com/havanesephotos7.htm . Det blir kanskje lettere å sammenligne med denne enn med en bichon frisé i full pels ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..Den bichon havanaisen hadde jo like ører som vår! For en søt, våt hund:)

Jeg synes det er s[ vanskelig å vite hva han har fått fra bichon-mora for jeg har aldri hatt noen kontakt med bichon frise. Alt jeg vet om de har jeg lest meg til, og kan ikke akkurat p[st[ at det st[r som mye om de i raseomtalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..Den bichon havanaisen hadde jo like ører som vår! For en søt, våt hund:)

Jeg synes det er s[ vanskelig å vite hva han har fått fra bichon-mora for jeg har aldri hatt noen kontakt med bichon frise. Alt jeg vet om de har jeg lest meg til, og kan ikke akkurat p[st[ at det st[r som mye om de i raseomtalene.

Om det er min du mener, så er det bichon frisé :lol:

Bare å sende en PM om du lurer på noe om bichon frisé, er godt kjent med rasen siden det er den 3. vi har :lol:

I korte trekk er de glade hunder som elsker å kose og sove på ryggen med beina i været :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei litt rot i det innlegget ovenfor. Jeg sikta først til den linken Havana ga meg, og så til din våte bichon frise:)

Jeg synes det bare er vanskelig å finne ut særpreg med bichon frise rasen, som Boris har. Jeg møter så mange boxer-eiere så det er mye lettere å sette fingern på hva som er boxersk med han. Som for eksempel det at han alltid skal bære ting i munnen, og at han hopper. Det eneste jeg vet om bichon frise er at det er en skikkelig gla-rase, og at de ofte blir undervurdert når det gjelder intellegensen og aktivitetsnivået.

Men Boris elsker å ligge på ryggen! Gjerne mens han strekker seg utover og viser hvor stor han er. Han bruker utrolig stor plass til å være så liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei litt rot i det innlegget ovenfor. Jeg sikta først til den linken Havana ga meg, og så til din våte bichon frise:)

Jeg synes det bare er vanskelig å finne ut særpreg med bichon frise rasen, som Boris har. Jeg møter så mange boxer-eiere så det er mye lettere å sette fingern på hva som er boxersk med han. Som for eksempel det at han alltid skal bære ting i munnen, og at han hopper. Det eneste jeg vet om bichon frise er at det er en skikkelig gla-rase, og at de ofte blir undervurdert når det gjelder intellegensen og aktivitetsnivået.

Men Boris elsker å ligge på ryggen! Gjerne mens han strekker seg utover og viser hvor stor han er. Han bruker utrolig stor plass til å være så liten!

Er veldig mange som tror de bare er late sofahunder, noe som overhode ikke stemmer :lol:

Mira er kjempeivrig om jeg tar frem en godbit og prøver å lære henne noe nytt! Bruker også kløv på henne og hun har ikke noe problem med å gå lengre turer i skogen.

http://home.no.net/sweetbum/gallery/rare

Lite eksempel på hva jeg mener med å sove på ryggen :lol: Syns det er ganske rasetypisk, sett mange bichoner som gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...