Gå til innhold
Hundesonen.no

Måler dere opp mengden fòr?

Mud

Recommended Posts

Skrevet

Etter at målebegeret ble drept, har jeg brukt en kopp. Skjønte aldri de strekene på det målebegeret uansett :) , jeg. Koppen bruker jeg for å slippe å ta i maten og Fibi får sånn passe.

Pannekaker, eplekake, kaffe, boller, hvit saus, tja. det meste blir lagd etter sånn passe prinsippet. :)

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bogar får nøye oppmålt mat. Har veid og klipt til et beger som rommer 50g nå, slik at han får det han skal ha. Han har blitt litt "rund i kantene" på sine gamle kastrat dager, så da er jeg nøye med ham. Men dyrlegen mener at han godt kan være så rundt som han er nå.

Vida og Nirm får litt på øyemål og i forhold til aktiviteter. Og så ser jeg an holdet deres, og øker/minker etter hva jeg ønsker.

Skrevet
Det er deilig å ha en hund som ikke stresser over maten, forresten. Ingen fare for overspising, ingen fare for at han eter noe han finner utendørs, og svært liten fare for at han stjeler mat fra bordet. Og opp på kjøkkenbenken hopper han aldri. Jeg føler meg priviligert! :-D

Her er det heller ingen som stjeler... Her tar de bare det jeg har glemt å gi til dem som lå tilfeldigvis på bordet!

Men til topicen... Nei måler aldri... Går på feeling og øyemål... V&H her

Skrevet
Her er det heller ingen som stjeler... Her tar de bare det jeg har glemt å gi til dem som lå tilfeldigvis på bordet!

Men til topicen... Nei måler aldri... Går på feeling og øyemål... V&H her

Har du begynt på V&H i steden for NP? Hvordan fungerer det i forhold?

• 2 weeks later...
Skrevet

Jepp, får VH på døra, og må hente NP :)

Jeg synes ikke det er så mye forskjell, men ser at de legger fortere på seg, og at de har fått liiitt bedre pels, skinner litt mer... Også TROR jeg de liker det bedre... Det er jo rått og de sluker det i seg!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...