Gå til innhold
Hundesonen.no

Podenco

Guest Christine

Recommended Posts

Kjempepene hunder,men må si meg sterkt uenig med Elzorro. Jeg synes ikke de ligner på whippeten i det hele tatt

<_< What?!?! De er jo ikke akkurat ulike er de det?? :)

Det var det første som slo meg da jeg så den (på bilde vel og merke), og jeg synes det var en ganske så bra sammenlikning jeg :rolleyes:

Vel, jeg skal slutte å kuppe tråden jeg nå, og vende tilbake til eksamenslesing..... snøft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, whippeten og podencoen er ikke spesielt like - verken i sinn eller skinn. Podencoen er for det første nesten dobbelt så stor, kommer i flere hårlag, har en helt annen bygning, andre og færre farger enn whippeten.

De jakter dessuten på en helt annen måte (bruker like mye lukt- som synssans, mens whippeten først og fremst jakter på synet), og de er nok en god del mer krevende som selskapshunder, etter det jeg har skjønt. De er nok mer snakkesalige enn whippeten, og skal etter sigende ha et ganske høyt aktivitetsnivå.

De få jeg har møtt har vært både vennlige og imøtekommende, men som faraohunden litt for "entusiastisk" til at jeg tror de ville passet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...