Gå til innhold
Hundesonen.no

Olivers!


sonja027

Recommended Posts

Nå bytter jeg **** meg for!Etter at jeg fikk forposen fra Olivers for to dager siden har Pia drittet diare 13ganger og Nikki 20ganger! :) I tillegg så var det i natt og de sa **** ikke ifra engang,så når jeg våkna nå nettopp var HELE huset utdrittet!Det var drit i hundesenga,hundeburet,sofaen,gulvet og ikke minst senga mi!!Fy fa** sier jeg bare,vil kaste det ***** foret på dør!KOMMER ALDRI MER TIL Å KJØPE OLIVERS FORET MER!

Hilsen en fortvilt hundeeier som kun har sovet 2timer i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet du rett over på nytt for? Det er anbefalt å blande ut med det foret er vandt til over en liten periode bla for å unngå akkurat det der.

Byttet selv over til Olivers for 3 dager siden og her er hundenes mager like gode som alltid. Jeg blander foreløpig 50/50 med foret de er vandt til å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager etter at Loke fikk Olivers første gangen var han litt bløt i magen og (selv om jeg blandet det inn med gammel fòr). Det kom seg og nå er Olivers det fòret han fungerer uten tvil best på. Vi har prøvd Pro- Plan (smakte bæsj syntes Loke), Ekuanuba (giftig..minst!visstnok) og Royal Canin ( det smaker visst godt men han får tørr matt pels av det) og Husse (fungerer godt, men jeg synes faktisk han legger mer på seg av Olivers). Olivers er favoritten til både meg og bikkja.. godt vi er enige ;)

Pusekattene spiser og Olivers..diett fòr. Lotte synes ikke noe om det men hun er så overvektig at det er like greit, Lillith elsker det. Begge fungerer bra på det.. I går sendte jeg avgårde en bestilling på Olivers Start til lille Lyra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring de du kjøpte den av, og slutt å bruk den sekken du fikk med en gang. Noe er seriøst galt med den sekken. Ikke kast den, de vil mest sannsynlig ha den tilbake for å sjekke hva som er galt. Du får en ny helt gratis.

Kan være noe som har gått galt i produksjonen av foret, og det kan være flere sekker som er feilprodusert, så derfor trenger de tilbakemelding så raskt som mulig, sånn at de ikke sender ut mer uten å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ring de du kjøpte den av, og slutt å bruk den sekken du fikk med en gang. Noe er seriøst galt med den sekken. Ikke kast den, de vil mest sannsynlig ha den tilbake for å sjekke hva som er galt. Du får en ny helt gratis.

Kan være noe som har gått galt i produksjonen av foret, og det kan være flere sekker som er feilprodusert, så derfor trenger de tilbakemelding så raskt som mulig, sånn at de ikke sender ut mer uten å sjekke.

Det var det jeg tenkte på. Feilproduksjon, råttent fôr eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke sikkert at det er foret sin feil da...kan være de har fått i seg noe fy eller fått en infeksjon.

Rart at to hunder som spiser foret har fått det, og den siste som ikke spiser det ikke har fått det..

Edit, hvem er blackie? :) er det to eller tre hunder? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackie er den lille Fransk bulldog gutten som kom til oss for 9dager siden. ;) Har tre hunder,blandings hundene Pia & Nikki som er søsken,og Blackie. :)

EDIT:Ringer Olivers imorgen og forteller om den "lille" diare opplevelsen med foret dems.Blir moro å høre hva de har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er rart at de skal plutselig reagere så kraftig på den siste sekken hvis de ikke har vært sånn tidligere når de har brukt dette fôret. Kan jo være som noen sier at det er andre ting de har fått i seg, men jeg også anbefaler at du slutter å bruke den sekken nå og ringer Olivers å forteller hva som er skjedd. Da får du helt sikkert en ny fôrsekk. Kan jo være noe feilproduksjon som tidligere skrevet, eller noe annet. Men hold oss oppdatert da :)

Vi bruker også Olivers og vi har aldri opplevd dette (heldigvis), vi har bare positiv erfaring med bruk av dette fôret. Håper du får hunder med fast avføring snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe galt med fôret så er det sannsynligvis flere hunder som har blitt syke av det. Mye som skal til for at det skal være noe galt med kun èn sekk...

Med så mye magesyke som går for tida, og med tanke på at hunder utendørs snuser og smaker på alt, så må du ikke utelukke at det kan være noe sånt. At valpen ikke har fått det (enda) kan det være mange årsaker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, unnskyld meg.. Men det får da være litt måte på!

Du fikk en ny forsekk, med for de har gått på lenge. Hvis de plutselig skulle reagere sånn, så er det enten:- noe de har fått i seg via foret (at det er dårlig) ELLER de kan ha blitt smittet andre steder.

Var du i Hamar eller??? Hørt om ganske mange hunder som har blitt skikkelig dårlige etter den turen der nemlig.. En tanke fra meg...

Jeg må bare få legge til, jeg har hatt Olivers på Sofus og kattene, og har aldri vært misfornøyd i så måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, unnskyld meg.. Men det får da være litt måte på!

Du fikk en ny forsekk, med for de har gått på lenge. Hvis de plutselig skulle reagere sånn, så er det enten:- noe de har fått i seg via foret (at det er dårlig) ELLER de kan ha blitt smittet andre steder.

Var du i Hamar eller??? Hørt om ganske mange hunder som har blitt skikkelig dårlige etter den turen der nemlig.. En tanke fra meg...

Jeg må bare få legge til, jeg har hatt Olivers på Sofus og kattene, og har aldri vært misfornøyd i så måte!

Nei vi var ikke på Hamar,måtte være hjemme med valp.Imorgen sender vi forsekken tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha vært på Hamar for å få magevirs på hundene. Dette mageviruset har gått lenge, og er over alt.

Selvfølgelig ikke.. Men det var nærliggende å tro i og med mange fra sonen har vært der. Uansett, poenget mitt var at det behøver ikke nødvendigvis å være forsekken. Den kan ha vært uheldig i timingen.

Men til trådstarter.. kan være en god ide å ta begge hundene med til vetten å få sjekket dem. Det hørtes voldsomt ut med mengde diare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke.. Men det var nærliggende å tro i og med mange fra sonen har vært der. Uansett, poenget mitt var at det behøver ikke nødvendigvis å være forsekken. Den kan ha vært uheldig i timingen.

Men til trådstarter.. kan være en god ide å ta begge hundene med til vetten å få sjekket dem. Det hørtes voldsomt ut med mengde diare.

Jepp de skal absolutt til vetten,de er slappe,og ligger bare der å ser sur ut.Så vetten skal de absolutt til,er bare så glad for at Blackie(Fransker) ikke er blitt dårlig,er neppe bra for en så ung hund på 10uker å drite en mengde diare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hun veninna di da, hun var jo på Hamar. Om hennes hunder har blitt dårlige i magen, og fått magesyke etter Hamar, og truffet dine etter det, så kan det jo ha noe med det å gjøre da?

God bedring til de to iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forhandleren vi kjøpte foret hos sa at foret kan ha vært råttent! :) Lukta på foret istad,og det lukter ikke akkurat deilig av det.Celina som var på Hamar kommer ikke hjem før imorgen Christine. ;)

Nå bytter vi til Lone Star,får se om vi gidder å bytte tilbake etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Den forhandleren vi kjøpte foret hos sa at foret kan ha vært råttent! :) Lukta på foret istad,og det lukter ikke akkurat deilig av det.Celina som var på Hamar kommer ikke hjem før imorgen Christine. :P

Nå bytter vi til Lone Star,får se om vi gidder å bytte tilbake etterhvert!

Åja..Men om det ikke lukta så bra, og om forhandleren sa det kunne være råttent, så er det jo sikkert fôret da.. Lever det tilbake, og få en ny sekk da vettu! Fordi om en sekk er råtten, betyr det ikke at alle andre er det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...