Gå til innhold
Hundesonen.no

hvem venter valp?

teresemor

Recommended Posts

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

vært opp og ned med raser og masse dritt men valget har endelig falt på en cavalier gutt som kommer etter jul hvis alt går bra med han da! :)

Skrevet

hehe jeg skal ha ny valp om to år hehe:P hun som mest trolig skal bli moren er fortsatt valp sjø:) hun er faktisk ikke født enda :rolleyes: hehe har jo forsovidt en valp allerede da:P dette ble kanskje litt o.t eller?? sorry isåfall :unsure:

Hvilken rase da Amanda? Chihuahua? B)

Har nylig hentet valp, dalmis, og har mer enn nok å gjøre med han i mange år fremover. Men mulighetene for at det kommer en LHC i hus om noen år er store ;)

Skrevet

Jeg venter (hvis jeg og samboeren blir 100% enige) Grand danois valp i Februar.. Fra kennel Finlandia's

Vet alt om å vente. Har ventet på denne valpen i snart 4-5 år og nå har jeg overtalt samboeren til en Grand danois. Vi brukte litt tid på å bli enie.

Valpene er ennå ikke født. Blir forhåpentligvis født rundt uke 51 om det blir valper. Tiden siden det var parring har gått sinsykt sakte. Og enda er det mange uker igjen, men det blir en fin julegave når de kommer da. banana

Vi venter forhåpentlig vis en gutt (så vi krysser fingrene for at det blir en gutt i kulle) som skal i første omgang være en flott familiehund, utstillingshund og lp-hund. B)

Navn er ikke helt bestemt men det blir trolig ikke noe vanlig for siden jeg fikk velge rase fikk samboeren lov til å velge navn, det enste kriterie var at det måtte ha to stavelser.

For tiden ser det ut som det kan lande på navne Bertbrigt :P:):P

:P

Ønsker alle bare lykke til i ventingen, jeg skal jobbe litt med å få min bedre halvdel på bedre tanker enn han har vært i siste.. hihi

Skrevet

Her venter vi valper om ca 2 uker(termin ca 12/12) men gjør jenten som sist så kommer de en uke før tiden men vi merker det.

Kan godt hende vi beholder en, det blir alt etter som hvilke kjønn som komer og hvor mangen av hvert kjønn.

Skal ta en tur i slutten av uken og rønke for å telle valper for det er greit å vite når hun er ferdig. Jenten ser jo ut som en tønne her hun går er blitt så svær, så jeg er spent på hvor mangen hun har på lur.

kanskje hun har like mangen som sist hun hadde valper men håper engentlig ikke det, det hadde holdt med 4-5 små.

Guest Just me!!
Skrevet

Yapp, skal hente min Luna, Border collie/australian shepherd om en uke! :P

Sier meg "deleier" i hu her, alias tante :):P

Guest Just me!!
Skrevet

Hehe, håper ikke Psycho har noe i mot at jeg selvutnevner meg selv som tante da :P

Hun er nydelig ja, Marit (Psycho) har loovet å komme til Oslo så jeg skal få knipe! :)

Lykke til med dine valper, heldig er du!

Skrevet

Hehe, håper ikke Psycho har noe i mot at jeg selvutnevner meg selv som tante da :)

Hun er nydelig ja, Marit (Psycho) har loovet å komme til Oslo så jeg skal få knipe! :P

Lykke til med dine valper, heldig er du!

Hehe,takk takk. :P

Skrevet

Hvilken rase da Amanda? Chihuahua? B)

Har nylig hentet valp, dalmis, og har mer enn nok å gjøre med han i mange år fremover. Men mulighetene for at det kommer en LHC i hus om noen år er store :)

jeg tror jeg skal få æren av å være forvert (eller hva man skal kalle det) for en chihuahua tispe:) kennelen jeg skal ha hun fra får sin første chihuahua nå i vinter:) (hvis hun synes valpen blir bra nok) blei mye dette.. vil ikke si det helt sikkert i tilfelle det ikke blir noe av:) hvis det ikke blir noe av skal jeg entel ha chihuahua fra en annen kennel eller en silky tispe<3

Skrevet

jeg tror jeg skal få æren av å være foreier (eller hva man skal kalle det) for en chihuahua tispe:) kennelen jeg skal ha hun fra får sin første chihuahua nå i vinter:) (hvis hun synes valpen blir bra nok) blei mye dette.. vil ikke si det helt sikkert i tilfelle det ikke blir noe av:) hvis det ikke blir noe av skal jeg entel ha chihuahua fra en annen kennel eller en silky tispe<3

Ååå grattis! Du MÅ sende meg pm om hvilken oppdretter det er, alltid morro når noen venter på chi :) Også holder du dette hemmelig for chiprat-folk :P:P

Skrevet

Håper på Kleinspitz-valp i mars-mai 2007 sånn ca. *Håpe, håpe, håpe og krysse fingrer, tær, armer og bein*

Har ikke hatt egen hund på nesten 2 år nå, fælt har det vært!

Heldigvis har jeg en bitteliten 40-kilos morroklump på deling :)

Skrevet

Jeg drømte inatt at jeg fikk valp! Åh så søt den var. Og jeg hadde masse planer på hva jeg skulle gjøre og gledet meg til å sette igang. Da var det faktisk litt dumt å våkne.. :)

Heldige dere er som kan sitte å glede dere til valp! Er jo så spennende! :icon_redface:

Skrevet

En stor overraskelse så venter jeg også valp, faktisk... :icon_redface:

Våren 2008, så det er fortsatt halvannet år igjen...

Lenge å vente, men har valgt det selv..

Og oppdretter er helt fantastisk ;)

Skal ha tispe på fòr...:)

Og hun skal hete...... Nikita :)

Men blir nok antakeligvis Kita, til vanlig...

Ikke 100% bestemt navn ennå..Men Kita ligger høyest hos meg..

Så tar gjerne imot navnforslag ;)

Forresten...Så er det schæfer jeg skal ha :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...