Gå til innhold
Hundesonen.no

hvem venter valp?

teresemor

Recommended Posts

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar

hehe jeg skal ha ny valp om to år hehe:P hun som mest trolig skal bli moren er fortsatt valp sjø:) hun er faktisk ikke født enda :rolleyes: hehe har jo forsovidt en valp allerede da:P dette ble kanskje litt o.t eller?? sorry isåfall :unsure:

Hvilken rase da Amanda? Chihuahua? B)

Har nylig hentet valp, dalmis, og har mer enn nok å gjøre med han i mange år fremover. Men mulighetene for at det kommer en LHC i hus om noen år er store ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter (hvis jeg og samboeren blir 100% enige) Grand danois valp i Februar.. Fra kennel Finlandia's

Vet alt om å vente. Har ventet på denne valpen i snart 4-5 år og nå har jeg overtalt samboeren til en Grand danois. Vi brukte litt tid på å bli enie.

Valpene er ennå ikke født. Blir forhåpentligvis født rundt uke 51 om det blir valper. Tiden siden det var parring har gått sinsykt sakte. Og enda er det mange uker igjen, men det blir en fin julegave når de kommer da. banana

Vi venter forhåpentlig vis en gutt (så vi krysser fingrene for at det blir en gutt i kulle) som skal i første omgang være en flott familiehund, utstillingshund og lp-hund. B)

Navn er ikke helt bestemt men det blir trolig ikke noe vanlig for siden jeg fikk velge rase fikk samboeren lov til å velge navn, det enste kriterie var at det måtte ha to stavelser.

For tiden ser det ut som det kan lande på navne Bertbrigt :P:):P

:P

Ønsker alle bare lykke til i ventingen, jeg skal jobbe litt med å få min bedre halvdel på bedre tanker enn han har vært i siste.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter vi valper om ca 2 uker(termin ca 12/12) men gjør jenten som sist så kommer de en uke før tiden men vi merker det.

Kan godt hende vi beholder en, det blir alt etter som hvilke kjønn som komer og hvor mangen av hvert kjønn.

Skal ta en tur i slutten av uken og rønke for å telle valper for det er greit å vite når hun er ferdig. Jenten ser jo ut som en tønne her hun går er blitt så svær, så jeg er spent på hvor mangen hun har på lur.

kanskje hun har like mangen som sist hun hadde valper men håper engentlig ikke det, det hadde holdt med 4-5 små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Hehe, håper ikke Psycho har noe i mot at jeg selvutnevner meg selv som tante da :P

Hun er nydelig ja, Marit (Psycho) har loovet å komme til Oslo så jeg skal få knipe! :)

Lykke til med dine valper, heldig er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase da Amanda? Chihuahua? B)

Har nylig hentet valp, dalmis, og har mer enn nok å gjøre med han i mange år fremover. Men mulighetene for at det kommer en LHC i hus om noen år er store :)

jeg tror jeg skal få æren av å være forvert (eller hva man skal kalle det) for en chihuahua tispe:) kennelen jeg skal ha hun fra får sin første chihuahua nå i vinter:) (hvis hun synes valpen blir bra nok) blei mye dette.. vil ikke si det helt sikkert i tilfelle det ikke blir noe av:) hvis det ikke blir noe av skal jeg entel ha chihuahua fra en annen kennel eller en silky tispe<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg skal få æren av å være foreier (eller hva man skal kalle det) for en chihuahua tispe:) kennelen jeg skal ha hun fra får sin første chihuahua nå i vinter:) (hvis hun synes valpen blir bra nok) blei mye dette.. vil ikke si det helt sikkert i tilfelle det ikke blir noe av:) hvis det ikke blir noe av skal jeg entel ha chihuahua fra en annen kennel eller en silky tispe<3

Ååå grattis! Du MÅ sende meg pm om hvilken oppdretter det er, alltid morro når noen venter på chi :) Også holder du dette hemmelig for chiprat-folk :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor overraskelse så venter jeg også valp, faktisk... :icon_redface:

Våren 2008, så det er fortsatt halvannet år igjen...

Lenge å vente, men har valgt det selv..

Og oppdretter er helt fantastisk ;)

Skal ha tispe på fòr...:)

Og hun skal hete...... Nikita :)

Men blir nok antakeligvis Kita, til vanlig...

Ikke 100% bestemt navn ennå..Men Kita ligger høyest hos meg..

Så tar gjerne imot navnforslag ;)

Forresten...Så er det schæfer jeg skal ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...