Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingsvalper


Mirai

Blandingsvalper er  

18 stemmer

  1. 1.

    • Bra
      4
    • Skandale!
      4
    • Greit om det er tjuvparring
      10
    • Noe jeg planlegger
      0


Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

jeg ville ikke avlet blandinger, definitivt. Har ikke noe imot de i seg selv, men er ikke for å avle dem.

Det har med å gjøre at man ikke vet hva man kan få slags gemytt/str. osv.. Hvis man avler målbevisst er man jo litt mer sikker enn om det blir gatemix. Men er imot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dere er helt imot at blandingshunder finnes? tåpelig

er ikke imot at de finnes, de er jo allerede født og har livets rett. Men man går vel ikke bevisst og lager "bastarder". Det finnes nok hunder her i verden som ikke har det bra, så hvorfor lage flere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avle på rasehunder for å lage de perfekte hundene, er som å leke gud. (For å sette det litt på spissen)

Du designer hunden..

Alså jeg har INGENTING i mot blandingshunder.

Og det er like mangen rasehunder som trenger hjem.

søstern min sin hund er street mix og han er utrolig herlig hund.

Så å være helt i mot blandingshunder er tåpelig.

Hva er vel vi til å kunne dømme hvem som har livets rett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hvis man absolutt skal ha blanndings hund hvorfor ikke hente en som ikke har noe hjem, enn å bevisst avle fler, sånn at det blir fler hunder uten hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er rundt på nettet og på omplasserings sentrene så ser man utrolig mange renrasede hunder også, like mange som blandinger.

Det er mye Fuglehunder, rottiser, dobbere og schafere som er til omplassering.

Dette er sikkert pga det er raser som krever erfarene hunde eiere og folk som kjøper hunden pga utseende og uten store erfaringer, så går det galt.

Har desverre ikke noe statistikk, men se på Charlottes.no og omplasseringavhunder.no så ser man der, det er ganske så jevnt fordelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

man kan aldri vite hva man får. Man kjenner som regel ikke rippoldeforeldrene til en blandings hund. På rasehunder har du en stamtavle sånn at du kan være sikker på indavl og sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangen som kjøper rasehunder som er sinnsykt innavl..

Selv liker jeg blandingshunder..

Og alle hunder kan ha en en hund med dårlig gemytt/HD i slekten deres.

Uanz om det er rase eller blanding.

Som de sa med doberman, de avler på aggressive hunder..

Alså driter i gemyttet så lenge hunden ikke glefser til dommeren..

Da får du dårlig avl.. Så du kan aldri være sikker med en rasehund heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg er helt enig der... jeg er også veldig glad i blandings hunder... hadde det vært kontrollert avl av blandings hunder som med rasehundene hadde jeg vært for det... men det er alle de hjemløse stakkars hundene som bekymrer meg... også er det jo sykdommer... det er lettere å passe på på en hund med stamtavle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det står i stamtavla om hunden har bestått mentaltest. I Sverige ville det blitt Korad Sol`S amazing Miss Vicky... Vicky`s far heter f.eks Korad Mr Binks Geronimo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er det like mange hjemmeløse rasehunder som blandinger.

Og det er veeldig mange useriøse folk som oppdretter på hunden sin KUN for å tjene penger og ikke tenker på rasens beste.

Som jeg har sagt før så syntes jeg også at tispen bør ha vel så gode utstillings resultater som hannen og stammen bør sjekkes nøye før en parring skjer.

Tror ikke der er fler tall av tisper som blir parret som har gode egenpresentasjoner i utstilling. [-X

Jeg ser faktisk mer ned på useriøse eiere som setter valper på sin middels tispe enn på et blanidingsvalpekull som ble til ved et uhell, de ødelegger iallefall ikke for en hel rase ved å bli til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...