Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening på torsdag

goJJo

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte å høre om noen ville være med på trening på torsdagen igjen? Gjerne sånn i tre tiden som sist. Så kan vi møtes på torget og ta noen fellesøvelser og litt forskjellig...?

Noen som har lyst?

Skrevet

Jeg vil også være med! Men jeg er heller ikke hjemme før firetiden. Jeg slutter på skolen fem over tre, også må jeg gå hjem og hente elwira og ned til byen igjen, så så tidlig rekker jeg ikke.

Skrevet

Vi kan sikkert ta det i fire tiden i stede? :) Om det passer bedre.

Tenkte bare det ikke skulle bli så seint for det blir jo så fort mørkt :)

edit: goJJo som skriver :P

Skrevet

OT: dårligere? hva har skjedd?

Elwira har kasta opp all maten sin siden søndag for en uke siden, og hun har hatt kraftig diarè. Det var derfor hun ikke var med til hamar. Jeg trodde hun hadde blitt bedre, men idag har hun kasta opp inne og ute, bærsja inne og ute, og tissa kjempe mye både på tur og inne :) Mamma var hos veterinæren mens jeg var på skolen og han sa at det var noe galt med tarmene hennes. Hun får nå kun fisk og biola og medesiner. Jeg kan ikke bruke godbiter når jeg trener, og hun er helt slapp på grunn av vitaminmangel. Håper hun blir bedre snart, har ikke vært på agility på flere uker, får heller ikke trent noe lydighet eller noe. Jeg og Elwira er også kjempe slitene etter nattevandringer :)

Skrevet

Elwira har kasta opp all maten sin siden søndag for en uke siden, og hun har hatt kraftig diarè. Det var derfor hun ikke var med til hamar. Jeg trodde hun hadde blitt bedre, men idag har hun kasta opp inne og ute, bærsja inne og ute, og tissa kjempe mye både på tur og inne :D Mamma var hos veterinæren mens jeg var på skolen og han sa at det var noe galt med tarmene hennes. Hun får nå kun fisk og biola og medesiner. Jeg kan ikke bruke godbiter når jeg trener, og hun er helt slapp på grunn av vitaminmangel. Håper hun blir bedre snart, har ikke vært på agility på flere uker, får heller ikke trent noe lydighet eller noe. Jeg og Elwira er også kjempe slitene etter nattevandringer :D

OT da,men uffameg da. Ønsker God Bedring!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...