Gå til innhold
Hundesonen.no

Yndlingsgodteri og potetgull

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Inspirert av min dårlige samvittighetstråd.. Hva er ditt favorittsnop og ditt favorittpotetgull?

Skrevet

Det er fremdeles helnøtt som jeg ble lurt til å like etter å ha spammet en crispotråd her inne :lol: ! Dessuten er jo ostepop (lettere å skrive) veldig godt, da! Og sånn diiiger toblerone! :)

Skrevet

jeg må nå ramse opp en hel del da jeg liker mye :)

Ostepop, og potetgull, egentlig det meste. (spørs om man er sulten på noe salt noe, eller noe annet)

Kremtopper (det er nam det, men dyrt)

Mandelstang

Kinder maxi

Og egentlig all sjokolade (ikke så glad i mørk).

Smurf-fruktpastiller

Her snakker vi om en ekte godteri moms (som alltid har noe godt eller lager seg noe godt), så her går egentlig det meste ned om det er godiss :lol:

Skrevet

Favorittsjokolade: kinderegg (sånn uten leke inni også!)og freia melkesjokolade

Favorittsmågodt: colaflasker, sureføtter, krokodiller

Favorittpotetgull: de små gule posene med tortillachips, ostepop og vanlig salt riflet potetgull (chips o'hoi?)

Skrevet

Jeg er veldig glad i salt potetgull, spesielt Sørlandschips og Kims Minimal.

Er ikke så veldig glad i godteri egentlig, må jeg velge blir det vel marsipan og melkesjokolade.

Skrevet

Favorittsjokolade: kinderegg (sånn uten leke inni også!)og freia melkesjokolade

Favorittsmågodt: colaflasker, sureføtter, krokodiller

Favorittpotetgull: de små gule posene med tortillachips, ostepop og vanlig salt riflet potetgull (chips o'hoi?)

det glemte jeg da. Men de svarte er og blir best :lol:

Skrevet

Ooh...hehe...Meg og typen er godte-fanter i helgene.... (HOSTiukeneåssåHOST) :) '

Jeg er ikke spesielt glad i Potetgull, eller noe slikt..

Men jeg ELSKER Stratos, og Freia Melkesjokolade...

Også di "melkepletter" som man får plukket i smågodt-poser :lol:

Også syns jeg at den gule Pringles`N er good...Men ikke for mye..

Før spiste jeg en heel boks alene...Men ikke nå...'

Typen ELSKER den billige tortilla-chipsen man får kjøpt KUN på Rema 1000...

Ellers ikke noe annet godteri...:D Veldig glad i frukt&grønt han...

Så skal han kose seg kjøper han heller fruktcoctail, og vaniljesaus ;)

Men,men..

EDIT: Åsså er den M-sjokoladen veeeeldig god... :) Di nøttene...Med sjokoladetrekk :P

Skrevet

Jeg er en altetende, så jeg spiser det meste...

Jeg prøver å spise (mest) godteri i helgene, og da går det fort i salt potetgull /salt og pepper potetgull og Holiday dipp.. *nam* og mørk sjokolade.

Mørk sjokolade spiser jeg også i ukedagene fordi det er sunt (for tenk!), og nå har jeg dilla på Mørk sjokolade med marsipan, og sånne snøballer av marsipan, (det er jo litt mørk sjokolade på de..)

Skrevet

Freia melkesjokolade! Ingen slår den! :lol::) Ellers så er smågodt super godt, særlig jorbær og fruktkarameller :)

Liker kun heeelt vanlig potetgull jeg, salt Maarud :D Ekstra digg med sjokolade som tilbehør ;):P

Ostepopp er det værste jeg veit :s :s blææ.. hehe..

Skrevet

ååååååååh! her er jeg altspisende omtrent :lol:

salt chips, holiday dip, crispo, appelsin krokran, smash, løsgodt, de sjokoladenissene, mmmmmm! *ned på butikken og ha sjokolade*

Skrevet

Inspirert av min dårlige samvittighetstråd.. Hva er ditt favorittsnop og ditt favorittpotetgull?

Favorittsnop: Vingummi (ekte, ikke Lidl-kopi) og Dark Raspberry-sjokolade

Favorittpotetgull: Sørlandschips med havsalt (Eller den som heter Stang`s er også god) :D

Skrevet

Hmm det må bli Cheese Doodlez som er den beste chipsen jeg vet, ellers så er tortilla chips,salt & pepper chips fantastisk god ;)

Elsker alt med lakris hverfall de afro hodene man får kjøpe i løsvekt :D

Skrevet

Det beste godteriet er de eggene i lilla kartong man får kjøpt til påske... Synd de bare selges i påsken, og er så dyre=(

Men til vanlig så elsker jeg lakrisk (ikke søt lakris!) og sjokolade uten nøtter og sånne ting=) Melkesjokolade :D

er ikke såå glad i potetgull, men det er digg hvis man har dip til! ;)

Skrevet

Det beste godteriet er de eggene i lilla kartong man får kjøpt til påske... Synd de bare selges i påsken, og er så dyre=(

Ååå, jeg gleder meg til påske! De egga er de beste:D

Andre gode ting: Freia melkesjokolade og kjekskuler, Kinder maxi :D , sørlandschips, ostepop, søppeldynga ;)

Skrevet

Nej huff og huff... Nå får jeg lyst på godteri! ;)

- Sport Lunch (sjokolade)

- French Fries (potetgull)

- Marsipan!

- IFA

Egentlig alt som er fra Nidar.. Nidar er best! :D

Skrevet

Mmmmm,elsker alt godteri jeg ;) Men ikke noe sjokolade med nøtter for det tåler jeg ikke.

Smash og crispo er best,av potetgull må dt være vanlig salt potetgull og sombreros,nam,nam :D

Skrevet

Smågodt er tingen - liker best søte greier, med en og annen sur og salt ting innimellom.

Av potetgull spiser jeg helst Sørlandschips, særlig creme fraiche og den nye med chili. Elsker den sprø konsistensen - vanlig potetgull blir så tamt i forhold. Liker også de små gule posene med tortillachips med ost. Så går det mye i chilinøtter og cashew-nøtter.

Skrevet

Elsker egentlig alt godt!

- KIMS paprika potetgull

- KIMS potetsticks

- KIMS Meksikan fiesta :)

- Pops

- Kinder maxi

- Kinderegg

- Kinder bueno

- Melkesjokolade

- Stratos

- Tyggis (hvis det er godteri?)

- Kims bamser paprika og salt

- KIMS salt og pepper potetgull

- Friends fries (eller åssen det skrives)

Hmm... Er sikkert mer :)

Skrevet

Hm, er veldig glad i sjokolade, hehe :)

Her går det i mandelstang, stratos og bounty

Ellers er superchips salt veldig god :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...