Gå til innhold
Hundesonen.no

Han vil bli avlivd 1. Desember

Dalmis

Recommended Posts

Skrevet

Kan hende hun kjenner de gamle eierne hans.

Hvis hun har virkelig funnet ham, kan det hende hun selger ham for å dekke sine utgifter?

Men hvis noen vil ha ham, men ikke har penger, eller så mye penger, så håper jeg hun gir han bort og ikke avliver.

Tenkte også at hun kunne veldig mye om ham...

litt rart dette...

Skrevet

Ellr så KAN det hende at hun vil luke ut alle de "barmhjertige"samaritanene som øyner en gratis hund med en rørende historie.. han har nok noen et par ting som krever en erfaren eier som VIL og KAN jobbe med en hund som har litt vel mye ballast.

Skrevet

jeg syns den som har postet denne annonsen virker veldig seriøs jeg og det virker som personen ønsker at hunden skal få et godt hjem hos noen med erfaring og mulighet til å gi hunden ett godt hjem. det er ofte lurt å ta litt for en hund hvis man vil utelukke useriøse mennesker som skaffer seg en hund uten å tenke over hva det innebærer å ta på seg det ansvaret bare fordi den ikke koster noe. personen vil vel hindre at nettopp det hunden har vært igjennom skal skje igjen,dessuten koster det å ta hunden til veterinær og å fø den opp osv, så jeg syns prisen er helt akseptabel, men det jeg reagerer på er at det står at hunden blir avlivet hvis ingen kjøper den, det blir jo på en måte å appelere til folks samvittighet, noe som er litt lite seriøst igjen, da blir det jo igjen lett sånn at noen som egentlig ikke har tenkt seg hund kjøper den for å redde den og egentlig ikke tenker over hva det krever, men prisen hindrer vel dette. hadde jeg tatt til meg en hund for å omplassere den videre hadde jeg brukt tiden det tok for å finne den et godt hjem. å avlive en frisk og fin hund hadde jeg aldri klart, ihvertfall ikke etter å ha den i hus såpass lenge. håper de finner et godt hjem til den!

Skrevet

jeg synes ikke det virket så fryktelig seriøst jeg da. Når det på slutten av annonsen står at han vil bli avlivet 1 des hvis ingen vil ha han. Da er man jo ganske desperat. Hvorfor ikke få han inn til omplassering ,når hun beskriver han som en såpass "trygg og fin hund". Virker litt merkelig for meg. At hun skal ha betaling syns jeg virket greit,så ikke hun får en haug som ringer å bare kan "ta han". Men det med at hvis om atte den ikke er solgt før da blir den avlivet...Nei det likte jeg ikke! :)

Skrevet

Synes hun kunne omplassert den..

Synes det er litt rart at den må avlives hvis den ikke blir solgt.. <_< Hu har jo tatt ansvaret for hunden..

Men håper inderlig at noen kjøper Magnum og tar godt vare på han! :)

Skrevet

Vel, nå har uansett den som har lagt inn innlegget rettet det til "(omplasseres, ikke avlivd 1. desember)". Så da tolker jeg det som at hun leverer hunden til et omplasseringssenter.

Greit at hun har gjort en innsats i å få "hunden på beina" etter utrolig dårlig behandling av tidligere eier. Men at hun seriøst virker som om hun er ute etter å skaffe Magnum noen seriøse, gode eiere- tja, det stiller jeg meg tvilende til. Det er neppe noe godt utgangspunkt at hun startet med å "true" med avlivning. Gode eiere tar tid å finne....

Men som sagt, så har hun moderert innlegget sitt...

Skrevet

Vel, nå har uansett den som har lagt inn innlegget rettet det til "(omplasseres, ikke avlivd 1. desember)". Så da tolker jeg det som at hun leverer hunden til et omplasseringssenter.

Greit at hun har gjort en innsats i å få "hunden på beina" etter utrolig dårlig behandling av tidligere eier. Men at hun seriøst virker som om hun er ute etter å skaffe Magnum noen seriøse, gode eiere- tja, det stiller jeg meg tvilende til. Det er neppe noe godt utgangspunkt at hun startet med å "true" med avlivning. Gode eiere tar tid å finne....

Men som sagt, så har hun moderert innlegget sitt...

Kanskje h*n har sitti litt inne på forum? :) hehe, neida. Men hvertfall bra om den ikke får den dommen Og er jo rart h*n satte det i begynnelsen om h*n er så ute etter å finne rette eier, for som du sa, det kan ta tid. Og innen den tiden så kunne dne blitt avlivd. Og h*n har tatt på seg et ansvar.!

Skrevet

Hmmm...

Synes annonsen virker litt talentløs, jeg. Det er ingen jeg kjenner som ville formulert seg på den måten i allefall.

Det faktum at hun tar kr 4.000,- for å finne en eier til en hund med en slik bakgrunn, håper jeg gjenspeiler utleggene hun har hatt for å ha han i sin forvaring. Men jeg hadde nok ikke kjøpt en hund med hans rulleblad for den summen uansett...

Skrevet

Leste nettopp annonsen og nå står det i overskriften at den ikke blir avlivd den 1.desember og prisen er byttet til 2000kr.Synes ikke 2000kr er så mye for en hund.Håper "Magnum" får et fint hjem hos noen som har tid til han. :)

Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at hun tar så mye for en hund som hun har tenkt å avlive 1 desember hvis ingen vil ha den. Da kan hun luke ut eiere som ville gitt hunden et godt hjem, men som ikke vil betale så mye for en voksen blandingshund.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at hun tar så mye for en hund som hun har tenkt å avlive 1 desember hvis ingen vil ha den. Da kan hun luke ut eiere som ville gitt hunden et godt hjem, men som ikke vil betale så mye for en voksen blandingshund.

:) Er enig i dette, ja!

Skrevet

Det kan jo hende h*n ville ha litt penger for hunden, så slik at hunden kom til noen som virkelig VILLE ha hund, og virkelig VILLE betale for å få den. Man kan jo vere litt tryggere på hvilke eiere Magnum fikk da. Slik at han ikke kom til hvem som helst ... :o

Men samtidig litt rart at den ville bli avlivd (noe som den ikke gjorde pgs. omplassering)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...