Gå til innhold
Hundesonen.no

Han vil bli avlivd 1. Desember


Dalmis

Recommended Posts

Kan hende hun kjenner de gamle eierne hans.

Hvis hun har virkelig funnet ham, kan det hende hun selger ham for å dekke sine utgifter?

Men hvis noen vil ha ham, men ikke har penger, eller så mye penger, så håper jeg hun gir han bort og ikke avliver.

Tenkte også at hun kunne veldig mye om ham...

litt rart dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellr så KAN det hende at hun vil luke ut alle de "barmhjertige"samaritanene som øyner en gratis hund med en rørende historie.. han har nok noen et par ting som krever en erfaren eier som VIL og KAN jobbe med en hund som har litt vel mye ballast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns den som har postet denne annonsen virker veldig seriøs jeg og det virker som personen ønsker at hunden skal få et godt hjem hos noen med erfaring og mulighet til å gi hunden ett godt hjem. det er ofte lurt å ta litt for en hund hvis man vil utelukke useriøse mennesker som skaffer seg en hund uten å tenke over hva det innebærer å ta på seg det ansvaret bare fordi den ikke koster noe. personen vil vel hindre at nettopp det hunden har vært igjennom skal skje igjen,dessuten koster det å ta hunden til veterinær og å fø den opp osv, så jeg syns prisen er helt akseptabel, men det jeg reagerer på er at det står at hunden blir avlivet hvis ingen kjøper den, det blir jo på en måte å appelere til folks samvittighet, noe som er litt lite seriøst igjen, da blir det jo igjen lett sånn at noen som egentlig ikke har tenkt seg hund kjøper den for å redde den og egentlig ikke tenker over hva det krever, men prisen hindrer vel dette. hadde jeg tatt til meg en hund for å omplassere den videre hadde jeg brukt tiden det tok for å finne den et godt hjem. å avlive en frisk og fin hund hadde jeg aldri klart, ihvertfall ikke etter å ha den i hus såpass lenge. håper de finner et godt hjem til den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det virket så fryktelig seriøst jeg da. Når det på slutten av annonsen står at han vil bli avlivet 1 des hvis ingen vil ha han. Da er man jo ganske desperat. Hvorfor ikke få han inn til omplassering ,når hun beskriver han som en såpass "trygg og fin hund". Virker litt merkelig for meg. At hun skal ha betaling syns jeg virket greit,så ikke hun får en haug som ringer å bare kan "ta han". Men det med at hvis om atte den ikke er solgt før da blir den avlivet...Nei det likte jeg ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har uansett den som har lagt inn innlegget rettet det til "(omplasseres, ikke avlivd 1. desember)". Så da tolker jeg det som at hun leverer hunden til et omplasseringssenter.

Greit at hun har gjort en innsats i å få "hunden på beina" etter utrolig dårlig behandling av tidligere eier. Men at hun seriøst virker som om hun er ute etter å skaffe Magnum noen seriøse, gode eiere- tja, det stiller jeg meg tvilende til. Det er neppe noe godt utgangspunkt at hun startet med å "true" med avlivning. Gode eiere tar tid å finne....

Men som sagt, så har hun moderert innlegget sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har uansett den som har lagt inn innlegget rettet det til "(omplasseres, ikke avlivd 1. desember)". Så da tolker jeg det som at hun leverer hunden til et omplasseringssenter.

Greit at hun har gjort en innsats i å få "hunden på beina" etter utrolig dårlig behandling av tidligere eier. Men at hun seriøst virker som om hun er ute etter å skaffe Magnum noen seriøse, gode eiere- tja, det stiller jeg meg tvilende til. Det er neppe noe godt utgangspunkt at hun startet med å "true" med avlivning. Gode eiere tar tid å finne....

Men som sagt, så har hun moderert innlegget sitt...

Kanskje h*n har sitti litt inne på forum? :) hehe, neida. Men hvertfall bra om den ikke får den dommen Og er jo rart h*n satte det i begynnelsen om h*n er så ute etter å finne rette eier, for som du sa, det kan ta tid. Og innen den tiden så kunne dne blitt avlivd. Og h*n har tatt på seg et ansvar.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Synes annonsen virker litt talentløs, jeg. Det er ingen jeg kjenner som ville formulert seg på den måten i allefall.

Det faktum at hun tar kr 4.000,- for å finne en eier til en hund med en slik bakgrunn, håper jeg gjenspeiler utleggene hun har hatt for å ha han i sin forvaring. Men jeg hadde nok ikke kjøpt en hund med hans rulleblad for den summen uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at hun tar så mye for en hund som hun har tenkt å avlive 1 desember hvis ingen vil ha den. Da kan hun luke ut eiere som ville gitt hunden et godt hjem, men som ikke vil betale så mye for en voksen blandingshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes det er veldig rart at hun tar så mye for en hund som hun har tenkt å avlive 1 desember hvis ingen vil ha den. Da kan hun luke ut eiere som ville gitt hunden et godt hjem, men som ikke vil betale så mye for en voksen blandingshund.

:) Er enig i dette, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende h*n ville ha litt penger for hunden, så slik at hunden kom til noen som virkelig VILLE ha hund, og virkelig VILLE betale for å få den. Man kan jo vere litt tryggere på hvilke eiere Magnum fikk da. Slik at han ikke kom til hvem som helst ... :o

Men samtidig litt rart at den ville bli avlivd (noe som den ikke gjorde pgs. omplassering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...