Gå til innhold
Hundesonen.no

Juletreff

marcoograya

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Har egentlig veldig lyst til å være med, men jeg lurer på noe. Hvor langt tenker dere å gå? Sist jeg var med gikk vi i halvannen time og det er for langt i forhold til Yrjas HD. Det er ikke noe gøy om hun for vondt i hoftene på hundetreff. Det skal ikke så mye til før hun begynner å gå stift, så jeg vet ikke helt om det lønner seg å ta henne med.

Skrevet

Det må du nesten se selv... Vi kan gå til krampa tar oss der liksom.. Så jeg vet ikke hva vil skal.. Men visst du blir med tar vi jo hensyn da.. Trenger jo ikke gå langt...Skal jo være en kosetur! Lill har jo valp og, så vi tar det bare med ro...

Skrevet

uff, jeg er dårlig til forklare.. Men i stedet for å kjøre til høyre når du skal til messeområdet, så kjører du rett frem... Inn i skogen på en måte... Ja.. skal se om jeg finner ett kart heller...

Skrevet

Nå har ikke jeg sett noe værmelding, men visst noen vet om det er meldt sjikli dritt vær så hadde det vært fint. Har hørt noen rykter om storm og da gidder ikke jeg asså :huh:

Men visst det er så nogenlunde vær, så blir det på parkeringsplassen til greveskogen.. (tennisbane) Derfra går vi inn i skogen og koser oss. Klokka 13.00!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...