Gå til innhold
Hundesonen.no

Estenstadmarka


Toller

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Lørdag er vel kanskje greiest, så kan vi gå mens det er lyst og ikke på kvelden? Jeg har tentamen den fredagen, så jeg kan liksom ikke bare skulke heller.

Bekken er parkeringsplassen, ja. Går jo an å møtes ved rundkjøringa i krysset hvor veiene til Jonsvatnet, Dragvoll og Jakobsli møtes, men det er kanskje greiere om vi møtes på Bekken og går på skogsstien derfra.

Veibeskrivelse til Marie: Når dere har kjørt meg hjem har dere kjørt oppover ved Skovgård og deretter første til høyre, sant. Når du skal til Estenstadmarka kjører du bare rett oppover Jakobsliveien (den veien du kjører oppover når du tar av oppover ved Skovgård). Den følger du helt opp til toppen, forbi Prix, Rema og grusbanen, helt til du kommer over boligområdene og ser sjøen osv. Her kommer du til et kryss hvor du tar til høyre. I rundkjøringa kjører du rett fram, og da skal du ta andre til venstre etterpå (når du ser NTNU). Denne veien følger du forbi parkeringsplassen på venstre side, til du kommer til den første til venstre. Den veien følger du helt til du kommer til Bekken parkeringsplass.

Alternativt kan du kjøre over Malvikmarka. Da kjører du til Solbakken skole og videre mot byen. Etterhvert (etter Fortunalia), kommer du til en rundkjøring hvor du skal til venstre. Dette er den samme rundkjøringa som jeg nevnte i veibeskrivelsen over, så da følger du bare den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, sier vi 11-12 tiden på Lørdag? ;) Skal vi ha med oss penger/matpakke og gå opp til hytta da eller?

JA! ;)

Ta med appelsin, matpakke, penger eller hve dere vil ;) Det er alltid koselig.

Jeg er med ;)

Er det den vanlige parkeringsplassen, som alle som skal opp til hytta parkerer på, hvor vi skal?

Jepp ;) Mener det er den parkerinsplassen alle kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ikk`no til noen parkeringsplass i estedstadhvadetnåhvar marka jeg altså.. ;)

hvor kjører jeg som kommer fra Nord (blir det vell?) altså fra stjørdalen og alt det der (praksis kjører jeg jo fra malvik..), om mot byen?

og skriv som dere skulle forklart det til en tilbakeforståendem så kanskje jeg skjønner..see?

Må får guds skyld ikke glemme kamera da dere! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ikk`no til noen parkeringsplass i estedstadhvadetnåhvar marka jeg altså.. ;)

hvor kjører jeg som kommer fra Nord (blir det vell?) altså fra stjørdalen og alt det der (praksis kjører jeg jo fra malvik..), om mot byen?

og skriv som dere skulle forklart det til en tilbakeforståendem så kanskje jeg skjønner..see?

Må får guds skyld ikke glemme kamera da dere! =)

Signerer det med kamera! ;)

Ok.. Da kan jeg PRØVE å forklare ;)

Du kan kjøre gjennom Ranheim, det tror jeg vil bli det enkleste (koriger meg dere andre om dette virker dumt). Eller opp Jakobsli er kanskje lurere. I allefall, når de veiene møtes tar du til høyre. Vet du hvor NTNU Dragvoll er? Du skal litt forbi NTNU, også til venstre. Det er en grusvei som man bare følger til du ser parkeringsplassen. Anbefaler det å gå inn HER

Se på kart.. om det hjelper deg?

Mitt tapre forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 på lørdag på Bekken parkeringsplass da eller? Vi går på skogsstien, så slipper vi å tråkke på alle sammen. Kan rusle litt på kryss og tvers oppi der, sjansen for å rote seg bort er jo minimal.

Stine: du kan enten ta buss nr 66 til NTNU Dragvoll. Buss nr 5 og 9 går til Dragvoll, og det er vel egentlig greiest å ta dem. Du kan jo ta nummer ni hjemmefra og gå av på Estenstadveien. Det er ikke så veldig langt å gå, men om du får dårlig tid kan vi sikkert plukke deg opp på veien.

Marie: Forstod du ikke veibeskrivelsen min? ;)

Når du kommer fra Malvik, da kjører du over Malvikmarka, sant? Forbi Kuset og der? Som når du skal til Nidarosbanen. Da kjører du bare ditover, men når du kommer til Solbakken bru (den brua der det er en bussholdeplass) kjører du oppover mot Solbakken skole. Når du kommer til det krysset der du står rett mot skolen, tar du oppover til venstre og opp den lange bakken. Denne veien skal du bare følge helt til du kommer til en rundkjøring. Her tar du til venstre, det står vel faktisk skiltet Dragvoll? Denne veien følger du et stykke, du skal ta andre til venstre. Da skal du få NTNU på høyre side av veien, og da skal du ta første til venstre sånn at du ender opp på en grusvei som du skal følge helt fram til parkeringsplassen, og vips så er du framme.

Om du kommer over gammelveien eller nyveien så får du si fra, så skal jeg lage ny veibeskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kl.11 lørdag 2.desember ;)

Da skal jeg ta med meg gamlemor (hunden).

Hvordan hunder er det dere har med dere? (rase, navn osv)

Selv har jeg med "min andre hund". Troya heter hun, en Irsk Setter på 8 år. Hun er blitt nokså grå, men kvikk og rask! ;) Snill som dagen er lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

knis. Neei, Christine, du tar helt feil. Han heter MILO. Lett å blande vaskemiddel, assa, jeg skjønner det.

Hihi, du kan jo ikke bare blande Zalo og Milo..Milo skal i vaskemaskina da, og Zalo når du vakser i oppvaskkummen. Hmm..Skal vi bli enige om Omo Color? ;)

Men vi gleder oss veldig til turen ja..Satser på at jeg får møtt deg(Jea) på skipet også ;)

Ingen bør spørre meg om veibeskrivelsen..Jeg blir bare kjørt jeg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, du kan jo ikke bare blande Zalo og Milo..Milo skal i vaskemaskina da, og Zalo når du vakser i oppvaskkummen. Hmm..Skal vi bli enige om Omo Color? ;)

Men vi gleder oss veldig til turen ja..Satser på at jeg får møtt deg(Jea) på skipet også ;)

Ingen bør spørre meg om veibeskrivelsen..Jeg blir bare kjørt jeg B)

Bare vent til du flytter hjemmefra med å kritisere folk som blander milo og zalo <_< Det GÅR ann, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...