Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket kamera har du for å ta bilder av vovven din?


Hanne Marit

Recommended Posts

Heisann!

Jeg vurderer å kjøpe meg nytt kamera, og vurderer et speilreflekskamera. Er det noen som har noe erfaring med det her inne.

Jeg har tatt bilder av flere tollere (skal ha tollervalp til våren), og når jeg tar bilder inne så blir alltid øynene så "røde". Hvordan gjør dere dette? Ellers er jo det å ta bilder av hund i fart en nokså vanskelig jobb, så derfor har jeg lyst til å kjøpe noe som kan hjelpe meg med dette.. =) Men jeg er jo student, så jeg har ikke råd til allverdens, særlig nå som jeg sparer til en liten tollervalp og kurs til den..

Om det er noen som har noen tips, så tar jeg gjerne i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamera, du TRENGER ikke Speilreflex...

Ta bilder inne uten blits så slipper du røde/grønne/blå selvlysende øyne... Men uten blits trenger du lengre lukkertid og høyere iso, så bildene blir fort uskarpe og kornete...

Bilder av hund i fart må ha mye lys, raske lukkertider og gjerne kamera som kan ta kjappe bildeserier...

Snus litt på Canon powerShot S3 IS foreksempel

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et finepix S 5600 digital camera med 10x optisk zoom. Meget godt fornøyd, kan ikke å bruke innstillingene enda, så det har hittil gårr på auto. Skal lære meg å bruke det, og da blir det vell litt mer avanserte og korrekte innstillinger for hvert bilde. Tar mest naturfotoer, men de deler plass med hundefotoene.

Om du vil se noen av bildene jeg har tatt med dette kameraet, kan du sjekke www.naturfotoet.moo.no :icon_redface:

Han jeg kjøpte dette kameraet av mente man kan få like gode bilder med et slikt, som med et speilrefleks, så lenge man kan å bruke det. :D Man skal jo ikke tru blindt på slikt, men jeg har sett bilder og sammenligninger som styrker den teorien hans hvertfall! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider