Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til eventyr å skrive?


Maria

Recommended Posts

Jeg skal skrive stil i morgen på skolen, som skal være et moderne eventyr med selvvalgt tema.

Har noen konkrete forslag til hva jeg kan skrive om? Jeg har utrolig dårlig fantasi.

Det kan gjerne bygge på eventyr som allerede finnes, men må ha en moderne vending. Noe dagsaktuelt.

Noen som kan hjelpe meg å komme på ideer?

:rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom oppgave!

Hva med å la askeladden vinne prinsen og halve kongeriket? Eller kanskje Elisabeth Askeladd vinner prinsessen? Kanskje prinsessen er datter av en industrimagnat (Donald Trump)? Og legge inn litt flerkultur, burkaer og imamer. Litt gjengoppgjør for å friske opp.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for morsomme tips! :D

Jeg skal titte litt på dem, og drømme meg frem til et perfekt eventyr! Blir det bra vurdering på det kan jeg legge det ut ;)

Forresten.. Tenkte på "De tre modellene som skulle til Bailine-klinikken for å gjøre seg tynne", eller noe i den duren. Hva tror dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde revy hadde vi en sketsj om sjokoladden som vant dattera til eieren av den lokale innvandrerbutikken, og halve butikken selvsagt. brødrene ble tatt av immigrasjonspolitiet. Vi lagde den som prinsessa som ikke kunne målbindes, altså fant han endel ting og tang på veien til grønnsakssjappa, som hjalp han med å vinne henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...