Gå til innhold
Hundesonen.no

Selskapsdans


MegaMarie

Recommended Posts

jeg har alltid hatt litt lyst til det, men det var etter at jeg så filmen "skal vi danse" og programmet "skal vi danse at jeg ville skikkelig!

Jeg har hatt lyst til det i et år nå altså, så det er ikke noe som bare gir seg sånn poff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenkte på når jeg så tittelen på innlegget var: Noen som har sett filmen Skal vi danse? ;) Jeg fikk kjempelyst til å begynne på selskapsdans etter at jeg så den filmen, og den lysten gir seg bare ikke. Jeg synes det ser kjempemorsomt ut å danse selskapsdans, og har tittet litt på kurstilbud her i området, selv om jeg ikke helt klarer å se meg selv som en danser. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapsdans er sikkert moro, men ser litt "stivt" og regelstyrt ut. Hva med salsa? Lenge siden jeg prøvde selv, men det var både sosialt og moro - og om jeg ikke husker feil, har salsadansere sin egen variant av cha-cha-cha også. Argentinsk tango er også noe jeg kunne tenkt meg å prøve - mye flottere enn selskapsdansvarianten, spør du meg.

Her er mitt favoritt-klipp:

http://www.salsation.ca/mayan.html

For ordens skyld: Denne koreografien har vampyr-filmen Blade som tema. Jeg var vel aldri heeeelt på dette nivået selv, men tøft er det! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapsdans er sikkert moro, men ser litt "stivt" og regelstyrt ut. Hva med salsa? Lenge siden jeg prøvde selv, men det var både sosialt og moro - og om jeg ikke husker feil, har salsadansere sin egen variant av cha-cha-cha også. Argentinsk tango er også noe jeg kunne tenkt meg å prøve - mye flottere enn selskapsdansvarianten, spør du meg.

Her er mitt favoritt-klipp:

http://www.salsation.ca/mayan.html

For ordens skyld: Denne koreografien har vampyr-filmen Blade som tema. Jeg var vel aldri heeeelt på dette nivået selv, men tøft er det! ;-)

Selskapsdans består vel av både standard og latin, om jeg ikke tar feil, og da får man jo begge deler med seg :D Det er jo mange danser som inngår der, så det blir jo uansett litt å velge i.

Har hatt lyst til det i mange år selv, men har bare aldri fått tid. Mamma konkurrerte da hun var ung, samt at bestevenninna mi gjennom barneskolen har konkurrert aktivt så lenge jeg kan huske. Kjempemoro, og bra trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...