Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du gjort?


Guest Christine

Recommended Posts

Hva ville du gjort dersom hunden din var en notorisk mattyv- fra benk og bord, både når du ser på og når du ikke ser på? (hilsen eier av en BC som tror han er en labrador)

Holdt benker og bord ryddige slik at hunden aldri får belønnet seg selv ved å forsyne seg fra bordet/benken. Dette har vi måttet gjort med mattyven Varja, og det har hjulpet mye. Vi har også lært inn 'unna bordet'/'ikke på 'bordet' for de gangene Varja sniker på oss når vi spiser. Helst legger vi henne på plassen sin når vi spiser, er ikke så glad i snikere/tiggere.

Hva ville du gjort dersom hunden rev tapeten av veggene om natten dersom den får være løs i et rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt benker og bord ryddige slik at hunden aldri får belønnet seg selv ved å forsyne seg fra bordet/benken. Dette har vi måttet gjort med mattyven Varja, og det har hjulpet mye. Vi har også lært inn 'unna bordet'/'ikke på 'bordet' for de gangene Varja sniker på oss når vi spiser. Helst legger vi henne på plassen sin når vi spiser, er ikke så glad i snikere/tiggere.

Hva ville du gjort dersom hunden rev tapeten av veggene om natten dersom den får være løs i et rom?

Knis. Nok en kjent problemstilling. Jeg ville sørget for å slite ut hunden litt mer på dagtid, tross alt, er man sliten og trøtt gidder man ikke rive tapeten av veggene på natten. Samtidig har jeg en supereffektiv spray mot biting, har funket på min dørkarmeter.

Hva ville du gjort dersom hunden utviklet matforsvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matforsvar:

Øvd inn bytting. Begynt forsiktig med litt "kjedelige ting" og byttet med skikkelige god biter. Rost masse. Være rundt hunden når hunden spiste, men ikke rettet fokus mot hunden. La hunden bli avslappet med oss i nærheten og at det ikke er farlig. kanskje klappet litt på hunden innimellom. Og så ville jeg latt hunden få spist griseører etc i fred uten å forsyrre den. Ser ingen vits i det.

Hva ville du gjort hvis hunden din måtte amputere en fot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlivet den.

Hva ville du ha gjort dersom du oppdaget at noen nabobarn plaget hunden din mens den stod i hundegården?

Skjelt dem ut etter noter, hadde ikke det funket så hadde foreldrene fått en sinna nabo på døra...

Hva ville du gjort dersom hunden din hoppet opp på alle den møtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du ha gjort dersom du oppdaget at noen nabobarn plaget hunden din mens den stod i hundegården?

Tatt barna i nakken og hjem til foreldrene, og snakket om det. Passet bedre på hundegården i fremtiden.

Hva ville du gjort hvis hunden var en engel i bånd med deg, men når noen andre gikk med den og du var ute av syne så begynte den og dra og nektet å røre seg hvis han fant en intressant tisseflekk?

Edit; tar denne også:

"hva ville du gjort dersom hunden din hoppet opp på alle den møtte?"

-trent sittetrening i møter, hunden skal sitte og bli sittende hvis han skal få lov å hilse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du gjort hvis hunden var en engel i bånd med deg, men når noen andre gikk med den og du var ute av syne så begynte den og dra og nektet å røre seg hvis han fant en intressant tisseflekk?

Vel, så lenge den gikk bra med meg, så ville jeg latt den holde på sånn som den ville med den andre "føreren", så lenge denne personen syntes det var ok.

Litt sånn som med bestemødre og barn... alt er lov hos bestemor..

Så, hva ville dere ha gjort hvis hunden hoppet opp i vinduene når den var alene hjemme og la seg der i vindusposten (aner ikke hvordan han egentlig får plass.. han er ikke en liten hund akkurat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjelt dem ut etter noter, hadde ikke det funket så hadde foreldrene fått en sinna nabo på døra...

Hva ville du gjort dersom hunden din hoppet opp på alle den møtte?

Jeg ville sette i gang et læring/treningsprogram med det som mål å avlære den å hoppe på alle den møter.

Ville du ansett at hunden din utførte kommandoer dere har trent på selv om den viser tydlig uvilje og vegring? Med andre ord..er det nok at hunden legger seg når du sier dekk..eller ser du også på hvordan og ikke minst hvorfor den legger seg på kommando?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...