Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes du om den dumme dagen,halloween?


puddellover

Recommended Posts

Jeg kunne godt vært uten halloween :rolleyes: ..kjøper meg extra mye godteri setter meg foran datan og later som om jeg ikke er hjemme <_< litt iriterende med alle de som gå rundt og tigge..[min mening,fordi godteriet mitt forsvinner sakte men sikkert]

Ja,i år har jeg latt som at jeg ikke er hjemme slått av nesten alle lys og sittet foran datan,,ingen har fått noe godteri i dette huset :)

Hva syns dere om denne tradisjonen butikkene drar oppå oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Haloween er en uting..

Det er en amerikansk tradisjon jeg syns de skal få ha i fred! Vi nordmenn har missforstått denne "helligdagen" TOTALT! Her er det for det meste snakk om godteri, godteri, kasting av egg og andre fomer for hærverk, og kanskje litt mer godteri. Vi feirer ikke Haloween. Helt greit at amerikanere gjør det, for de vet hva dette innebærer, men vi har en forferdelig dårlig kopi av denne dagen!

Huff og huff... Liker ikke Haloween nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kunne vi godt ha hoppet over både nyttårsaften og 17 mai også, så vi kunne sluppet alle smellene og styret! Men nå har jeg jo barn og det er klart at det er morsomt å kle seg ut og sminke seg skummelt og gå ut og plage naboene og spise så mye godteri at de får vondt i magen, selvom de fryser fingra blå og blir klissvåte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kunne vi godt ha hoppet over både nyttårsaften og 17 mai også, så vi kunne sluppet alle smellene og styret! Men nå har jeg jo barn og det er klart at det er morsomt å kle seg ut og sminke seg skummelt og gå ut og plage naboene og spise så mye godteri at de får vondt i magen, selvom de fryser fingra blå og blir klissvåte! :)

hehe.. Veldig enig.. Bortsett fra; 17.MAI??? NYTTÅRSAFTEN???? Neij, det blir å dra det for langt. Må feire nytt år og for all del: Norges frigjøringsdag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Veldig enig.. Bortsett fra; 17.MAI??? NYTTÅRSAFTEN???? Neij, det blir å dra det for langt. Må feire nytt år og for all del: Norges frigjøringsdag! :P

Jeg kan gjerne sitte i skogen på en stubbe og synge ja vi elsker, mens bikkja snuser rundt etter mus og andre viktige ting! :) Så deilig det ville vært!

Men neida, jeg må opp klokka seks og stille i full uniform på skolen klokka sju med unge i makant antrekk og nypussa fløyte! Så går det slag i slag hele dagen. Innimellom skal hunden luftes og oppleve at hun ikke er totalt overlatt til seg selv, selvom hun er det. :P

Nyttårsaften er det smelling hele dagen og vi prøver å gå ut mens folk er inne og spiser, men det er alltid noen idioter som må fyre av rett ved oss, uansett når vi går ut og jeg sitter hele kvelden inne og venter på at folk skal bli så fulle at de går og legger seg, så jeg kan gå ut med den lille pysa og late som det er en vanlig kveld!

Denne siste oktoberkvelden er jo bare full av unger som tigger godteri og det plager verken meg eller bikkja. Hun setter stor pris på alle disse små menneskene som kommer på snarvisitt til bare henne (selvfølgelig)! B) Jeg setter pris på at de går igjen :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra jobb i går etter en lang dag, og det synet som møter meg er bilen min som er innsmurt i egg, og dynket i hvitt mel.. Synes ikke dette er så morsomt jeg.. Spurte sambo om her hadde vært noen.. Det hadde det, og samtlige hadde fått mer enn nok snoperi..

Ja til de små søte! Nei til 13 år (altfor) gamle drittunger som kaster egg på alt og alle... *aaargh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra jobb i går etter en lang dag, og det synet som møter meg er bilen min som er innsmurt i egg, og dynket i hvitt mel.. Synes ikke dette er så morsomt jeg.. Spurte sambo om her hadde vært noen.. Det hadde det, og samtlige hadde fått mer enn nok snoperi..

Ja til de små søte! Nei til 13 år (altfor) gamle drittunger som kaster egg på alt og alle... *aaargh*

:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra jobb i går etter en lang dag, og det synet som møter meg er bilen min som er innsmurt i egg, og dynket i hvitt mel.. Synes ikke dette er så morsomt jeg.. Spurte sambo om her hadde vært noen.. Det hadde det, og samtlige hadde fått mer enn nok snoperi..

:) Seriøst? Hadde klikka i vinkel jeg! Egg er jo vanskelig å få bort uansett og med mel i tillegg må det vel være et helve**!

De ungene skullle fått skikkelig juling ( :P )! tenk å oppføre seg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, seriøst! Og siden jeg ikke var hjemme før tolv i går kveld, og det har fryst på inatt, så blir det enda verre.. Off.. Hadde jeg nådd tak i de som hadde gjort det, så skulle de ha fått slikka bilen min rein!

Føler virkelig med deg...! Egg er no dritt! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Haloween er en uting..

Det er en amerikansk tradisjon jeg syns de skal få ha i fred!

Som jeg har sagt før i en annen tråd:

Halloween er egentlig en gammel europeisk hedensk feiring. Bare at det da het Samhain den gangen,

(noe vi i Wicca fremdeles helst kaller det), som var en feiring av de døde. For å vise sin respekt bygde mennesker alter og stablet hauger av epler som takkoffer.

Epler ble ansett som udødelighetens.

De kristne tok så feiringen og kalte den Allehelgensaften. Noe de senere fjernet da de ikke ville at døden skulle feires. Tradisjonen kom tilbake i 1920, da kirken tenkte at alle hadde glemt hva den opprinnelige feiringen handlet om.

Senere kom da også "Halloween", og spøkelser og døden ble igjen sentral. Dog denne gangen i form av å kle seg ut, skrekkfilmer osv. Ikke en feiring av slutten på sommeren (som ordet Samhain betyr) og døden som en overgang fra livet, som det opprinnelig var.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...