Gå til innhold
Hundesonen.no

Mossi

jeanette-k

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte jeg skulle skrive om katten vår, Mossi. Vi har hatt henne siden jeg var 1 1/5 år gammel. Så hun er nå 15 1/5 år. Hun er den mest kosete katten i verden, og kjempe skjønn er hun også. Hun er svar og hvit, der halve ansiktet er svart og det andre er hvit. Hun har hatt rundt 12-13 kull, visst ikke mer. Elsker denne katten :lol:

Bilde: http://pic6.piczo.com/elskahunda/?g=23303961

Skrevet

Drømmen er at man skal få beholde kattene så lenge! Håper virkelig jeg er så heldig som deg!

Hvordan har dere klart å gi bort så mange kattungekull? Må ha vært et vanvittig antall?!

Skrevet

Vi har desverre ikke gitt bort så mangen :):P Mange har faktisk vert døfødte da hun har fått mangen i hver kull. Det har blitt til at vi har avlivet de (selv), ikke jeg da. Men pappa. Vi visste ikke om sterelisering eller noe sånt for noen få år tilbake :P , men da var hun allerede for gammel til å få kull. De siste årene har hun bare fått en unge i hvert kull som alle har vert døfødte. Men der jeg bor nå er det ikke lenger hannkatter som ikke er kastrert så da kommer det ikke flere. Eller ho holder på me en gammel hannkatt da, han er kastrert, men det ser ikke ut til å stoppe dem :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...