Gå til innhold
Hundesonen.no

Nettbutikker?Ønsker masse tips ;-)

mommy81

Recommended Posts

Skrevet

Ser etter et litt stilig halsbånd med kobbel til mopsen vår :lol: Jeg har da en svakhet for bling, can`t help it :P Hehe

Ønsker masse tips slik at jeg kan finne det billigste ;-) Er jo kjempe dyrt på dyrebutikkene ;)

På forhånd takk :P

Skrevet

Ser etter et litt stilig halsbånd med kobbel til mopsen vår :D Jeg har da en svakhet for bling, can`t help it :D Hehe

Du har jo liten hund, det er en gyldig grunn for å like bling! Hva gjør jeg da, som står lengtende utenfor vinduet til dyrebutikkene, der de har stilt ut lekre rosa halsbånd med strass på og tilhørende line og griner, mens to brukshunder med søle til langt oppover øra og sauelukt i pelsen drar meg vekk fordi de kunne tenke seg å barske seg for den utrolig søte og snerte whippet frøkna med ett utrolig søtt regndekken (rosa). Ja der har de sjangs liksom, blir som en murer som står i stilaset og plystrer etter vestkant fruen... feil på en måte. Jeg sitter å sutrer når jeg titter på slik sider, så jeg føler for å oppfordre til å ta hensyn på en måte! :)

Jeg skal kjøpe meg mynde jeg nå! Så jeg få pyntehund med bling på! *dukker for slag fra myndemennesker*

Skrevet

Du får heller kjøpe deg to stk chi som kan sitte i hver sin kløvveske :)

:D Ja da ville schæfersaken her gått av med døden om det var et valg tror jeg...

Skrevet

Margrete da :) Kan jo fint ha bling bling fordet om man er brukshund? Loke har bling bling han? Og Lyra, stakkar Lyra, skal blinge som et juletre fra den dagen jeg henter henne. Jeg prøver å finne en overbevisende grunn til at hun trenger et skikkelig tøfft dekken men der må jeg melde pass *sukk* <_<

Skrevet

Margrete da :) Kan jo fint ha bling bling fordet om man er brukshund? Loke har bling bling han? Og Lyra, stakkar Lyra, skal blinge som et juletre fra den dagen jeg henter henne. Jeg prøver å finne en overbevisende grunn til at hun trenger et skikkelig tøfft dekken men der må jeg melde pass *sukk* <_<

Hva med- det regner og er sølete ute, og du vil ikke at hun skal dra med alt inn, eller: du vil ikke at hun skal spenne seg når det er kaldt, og bli stiv. Yeah!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...