Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det lov å ha med løpetid tisper på utstilling ?

meg123

Recommended Posts

Hm ja,har telt meg frem,å ser vel ut som at Emma skal ha løpetid nå snart,å skulle vel ikke forundre meg om det kommer rundt hamar utstillingen :rolleyes:

Har meldt henne på i lp,å vet at hun må trekkes der hvis hun har løpetid,men er det sånn at hun ikke kan værre med inn i det hele tatt?? Skal jo gå med hannen å pappa skal være med å passe på emma unna ringene.

Åssen er reglene her da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hun stilles da?

Det er nok lov å ta med løpsk tispe på utstilling, det gjøres hele tiden.

Men om hun ikke skal stilles, hvorfor ta henne med? Skal hun stilles, tar du henne selfølgelig med, men tisper med løpetid er ikke det enkelte hannhundeiere (jada, VET det er en annen diskusjon, og hva folk flest mener om det...) blir gladest for å få inn i ringen hvertfall..

Det sises jo at hannhunder skal tåle det, om de ikke gjør det er de rett og slett ikke godt nok dressert.

Jeg kan personlig ikke si meg enig i det..og selv ville jeg ikke tatt løpsk tisoe til noen som helst prøve, men det har ingenting med saken og gjøre..

EDIT: Utrolig kjipt at det kræsjer med hamar av alle utstillinger da! De timer det som oftest feil disse jentene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill..ta henne med... jeg har en hannhund som nå virkelig har oppdaget at han har utovertiss (og jeg som lenge skrøyt av at Loke så og si aldri snuser på tur :lol: ) og jeg jubler hver gang vi møter løpetisper. Tispeeiere burde vært PÅLAGT å ta med de fristende frøknene sine på alt som var av fellestrening, kurs og stevner slik at vi hannhundeiere skal få en mulighet til å trene på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Vipsen sier, tenk litt på hunden også. Det er ufattelig mye hunder der oppe, og frøkna di kommer ikke akkurat til å få lov til å gå i fred da. Drar du med henne inn på fredagen, og det oppdages at hu har løpetid, så kan det god hende at du får sterke reaksjoner fra enkelte utøvere. Synes i hvert fall at du skal holde henne vekk fra ringene i de laveste klassene i LP. Kanskje det er dårlig trening etc, men er ikke nødvendig å gå inn for å ødelegge for andre heller... Og ja, det ødelegger for enkelte å ha løpske tisper ringside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått agility med min ekstremt hormonelle hannhund med løpetisper rundt ringen og det har ikke vært no moro for å si det sånn. :lol:

Nå skal ikke jeg si at han ikke hadde løpt ut av ringen uansett, det vet jeg jo ikke, men...

Sånn uansett, om hun får løpetid så ville jeg ikke tatt henne med inn på Fredagen iallefall. Litt hensyn må man ta syns jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det er lov å ta med løpetisper inn på utstillinger, uten noe mer om'atte hvis'atte etc..

Ang. Fredagen på Hamar så er det også da eksteriørbedømmelse av to grupper, så det kommer troligvis til å være flere andre tisper med løpetid der også.

Men selvsagt er det lov til å vise hensyn til andre - og det skal man alltid gjøre.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått agility med min ekstremt hormonelle hannhund med løpetisper rundt ringen og det har ikke vært no moro for å si det sånn. :)

Nå skal ikke jeg si at han ikke hadde løpt ut av ringen uansett, det vet jeg jo ikke, men...

Sånn uansett, om hun får løpetid så ville jeg ikke tatt henne med inn på Fredagen iallefall. Litt hensyn må man ta syns jeg. :P

Det får bare hannhundene lære seg :P Løstisper er det mange av uansett. Og hvis ikke hannuhnden klarer å konsentrere seg med løpende tisper til stede, synes jeg ikke de skal starte i agility :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill..ta henne med... jeg har en hannhund som nå virkelig har oppdaget at han har utovertiss (og jeg som lenge skrøyt av at Loke så og si aldri snuser på tur :P ) og jeg jubler hver gang vi møter løpetisper. Tispeeiere burde vært PÅLAGT å ta med de fristende frøknene sine på alt som var av fellestrening, kurs og stevner slik at vi hannhundeiere skal få en mulighet til å trene på det :P

:)

Ang den tispe/hannhund diskusjonen orker jeg ike gå inn på akkurat nå :P ,blir hun med skal hun i alle fall holdes langt unna lp og ag ringene,så slapp av :P Åsså har vi bil så hun skal nok få være der litt ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får bare hannhundene lære seg :) Løstisper er det mange av uansett. Og hvis ikke hannuhnden klarer å konsentrere seg med løpende tisper til stede, synes jeg ikke de skal starte i agility :P

Jo, men man kan iallefall ta litt hensyn og ikke stå helt oppi startstreken da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...