Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det lov å ha med løpetid tisper på utstilling ?

meg123

Recommended Posts

Hm ja,har telt meg frem,å ser vel ut som at Emma skal ha løpetid nå snart,å skulle vel ikke forundre meg om det kommer rundt hamar utstillingen :rolleyes:

Har meldt henne på i lp,å vet at hun må trekkes der hvis hun har løpetid,men er det sånn at hun ikke kan værre med inn i det hele tatt?? Skal jo gå med hannen å pappa skal være med å passe på emma unna ringene.

Åssen er reglene her da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hun stilles da?

Det er nok lov å ta med løpsk tispe på utstilling, det gjøres hele tiden.

Men om hun ikke skal stilles, hvorfor ta henne med? Skal hun stilles, tar du henne selfølgelig med, men tisper med løpetid er ikke det enkelte hannhundeiere (jada, VET det er en annen diskusjon, og hva folk flest mener om det...) blir gladest for å få inn i ringen hvertfall..

Det sises jo at hannhunder skal tåle det, om de ikke gjør det er de rett og slett ikke godt nok dressert.

Jeg kan personlig ikke si meg enig i det..og selv ville jeg ikke tatt løpsk tisoe til noen som helst prøve, men det har ingenting med saken og gjøre..

EDIT: Utrolig kjipt at det kræsjer med hamar av alle utstillinger da! De timer det som oftest feil disse jentene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill..ta henne med... jeg har en hannhund som nå virkelig har oppdaget at han har utovertiss (og jeg som lenge skrøyt av at Loke så og si aldri snuser på tur :lol: ) og jeg jubler hver gang vi møter løpetisper. Tispeeiere burde vært PÅLAGT å ta med de fristende frøknene sine på alt som var av fellestrening, kurs og stevner slik at vi hannhundeiere skal få en mulighet til å trene på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Vipsen sier, tenk litt på hunden også. Det er ufattelig mye hunder der oppe, og frøkna di kommer ikke akkurat til å få lov til å gå i fred da. Drar du med henne inn på fredagen, og det oppdages at hu har løpetid, så kan det god hende at du får sterke reaksjoner fra enkelte utøvere. Synes i hvert fall at du skal holde henne vekk fra ringene i de laveste klassene i LP. Kanskje det er dårlig trening etc, men er ikke nødvendig å gå inn for å ødelegge for andre heller... Og ja, det ødelegger for enkelte å ha løpske tisper ringside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått agility med min ekstremt hormonelle hannhund med løpetisper rundt ringen og det har ikke vært no moro for å si det sånn. :lol:

Nå skal ikke jeg si at han ikke hadde løpt ut av ringen uansett, det vet jeg jo ikke, men...

Sånn uansett, om hun får løpetid så ville jeg ikke tatt henne med inn på Fredagen iallefall. Litt hensyn må man ta syns jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det er lov å ta med løpetisper inn på utstillinger, uten noe mer om'atte hvis'atte etc..

Ang. Fredagen på Hamar så er det også da eksteriørbedømmelse av to grupper, så det kommer troligvis til å være flere andre tisper med løpetid der også.

Men selvsagt er det lov til å vise hensyn til andre - og det skal man alltid gjøre.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått agility med min ekstremt hormonelle hannhund med løpetisper rundt ringen og det har ikke vært no moro for å si det sånn. :)

Nå skal ikke jeg si at han ikke hadde løpt ut av ringen uansett, det vet jeg jo ikke, men...

Sånn uansett, om hun får løpetid så ville jeg ikke tatt henne med inn på Fredagen iallefall. Litt hensyn må man ta syns jeg. :P

Det får bare hannhundene lære seg :P Løstisper er det mange av uansett. Og hvis ikke hannuhnden klarer å konsentrere seg med løpende tisper til stede, synes jeg ikke de skal starte i agility :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill..ta henne med... jeg har en hannhund som nå virkelig har oppdaget at han har utovertiss (og jeg som lenge skrøyt av at Loke så og si aldri snuser på tur :P ) og jeg jubler hver gang vi møter løpetisper. Tispeeiere burde vært PÅLAGT å ta med de fristende frøknene sine på alt som var av fellestrening, kurs og stevner slik at vi hannhundeiere skal få en mulighet til å trene på det :P

:)

Ang den tispe/hannhund diskusjonen orker jeg ike gå inn på akkurat nå :P ,blir hun med skal hun i alle fall holdes langt unna lp og ag ringene,så slapp av :P Åsså har vi bil så hun skal nok få være der litt ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får bare hannhundene lære seg :) Løstisper er det mange av uansett. Og hvis ikke hannuhnden klarer å konsentrere seg med løpende tisper til stede, synes jeg ikke de skal starte i agility :P

Jo, men man kan iallefall ta litt hensyn og ikke stå helt oppi startstreken da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...