Gå til innhold
Hundesonen.no

CACIB på Dansk/Svensk Gårdshund


Minadachs

Recommended Posts

Det er rimelig kjipern at ikke dansk/svensk gårdshund ikke får tatt CACIB. Det er bare fordi den ikke er godkjent av FCI. Men hva slags kriterier må hunden ha da? Altså i utstillingen for at den kan godkjennes av FCI? Den kan jo bli norsk champion, men jeg føler det er kjipt at ikke den kan ta CACIB bare pga av det! Blei rimelig sur da jeg fant det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske logisk at en rase som ikke er fullt ut godkjent av en forening ikke kan få de utmerkelsene akkurat den foreningen deler ut?

Skjønner ikke helt hvorfor du synes det er så kjipt jeg? Det betyr jo bare at den ikke kan bli INT CH? Hundene kan jo får ørtiførti andre titler hvis de vil (eller eierene vil og hunden er fin nok..) Hunden eller rasen blir jo ikke noe dårligere av det?

Har selv en hund som ikke kan få CACIB jeg, synes ikke det er noe kjipt egentlig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida, men om noen liksom vil stille sin dsg for fullt, så kanskje de synes det er kjipt. Hehe. Men neida, altså, jeg skal jo ikke utenfor Norge å stille, men kanskje tenk om jeg vil i utlandet, men så kan jeg ikke få CACIB :lol: hehe.. neida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...