Gå til innhold
Hundesonen.no

Seriøs Chihuahua oppdretter, hjelp!

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Jeg vet at det er Chi eiere her på sonen :D Kan dere være så greie å gi meg en liste over skikkelig seriøse Chi oppdrettere. Send meg gjerne en PM om dere ikke ønsker å gå offentlig ut med det :D:D

Vil jo også ha tips om hvem jeg bør holde meg langt unna :P

Guest Gråtass
Skrevet

Sjekk kennel bayogi i danmark, både kort og langhår.

Lykke til i vrimmelen!

Skrevet

Jøss gunn! skal vi ta inn chi'er i scarlet red!? :D

(da er det ingen grunn til å vente med min bosten terrier heller :D)

Skrevet

Jøss gunn! skal vi ta inn chi'er i scarlet red!? :D

(da er det ingen grunn til å vente med min bosten terrier heller :D)

:D Neida kjære Silje har ingen planer om å starte med Chi, men datteren til Linda har vel egentlig bestilt Chi av hun som oppdrettet Salsa og det liker jeg dårlig, derfor lovet jeg å spørre folket her på Sonen. Boston Terrier er helt greit det, bare de blir hos deg :-D

Til dere andre: Tusen takk for hjelpen:-D

Skrevet

:D Neida kjære Silje har ingen planer om å starte med Chi, men datteren til Linda har vel egentlig bestilt Chi av hun som oppdrettet Salsa og det liker jeg dårlig, derfor lovet jeg å spørre folket her på Sonen. Boston Terrier er helt greit det, bare de blir hos deg :-D

Til dere andre: Tusen takk for hjelpen:-D

Har ei venninne som har Chi, kan sikkert spørre henne... :D

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kontakte raserepresentanten/ valpeformidleren som du finner på NKK sine sider. Unngå å se på annonser på finn.no og dyrenett. no + alle andre annonsesteder, det kan være vanskelig å skille ut de seriøse.. Vil opplyse om at prisene mest sannsynlig vil synke om kort tid, kanskje en omplasseringshund ville vært noe?`Nå vet ikke jeg hva du vil bruke hunden til, kos eller utstilling? Les i hvertfall rasestandarden nøye, det er mye rått og røti i markedet.

Vet at kennel chi-cago leter etter vaslpekjøpere nå, så du kan kontakte Karin :D

Ellers kan du bare sende en PM hvis du har noen spørsmål, kan ikke uttale meg om oppdretterne som er nevnt over her pga personvern ol...

Ellers har du kennel Kavaleren, kennel Dyrdal, Cezcal, Chilito, Sipikira og min kjære kennel MiniMorris. (Mange flere så klart;) Men det er disse jeg kan gå god for! :rolleyes:

Skrevet

Hoppsann folkens, husk det ikke er tillatt å linke til andre forum :D

Kommentarer til moderering sendes pm og tas ikke opp i trådene, det medfører advarsel, les gjerne Retningslinjene.

Skrevet

Jeg kan anbefale ¨å gå inn på norsk chi forum, der finnes det mye info om rasen, og tror det er noen der inne som har laget en liste over useriæse og seriøse oppdrettere, send meg en pm så kan du/dere få link :)

Skrevet
Ramoco holder til i Sandnes.

Vet de holder til i Sandnes. :wub: Bor der jeg også :)

Til dere andre :D Tusen takk for hjelpen, både her og på PM :D

Skrevet

Det er forsåvidt bare 15 minutter unna Stavanger da. S

Ditt spørsmal, jeg bare bekreftet det mer utfyllende... :rolleyes:

Håper chi-jakten blir vellykket Scarlet. Du har MSN'n min hvis det er noe :D

Skrevet

Ditt spørsmal, jeg bare bekreftet det mer utfyllende... :rolleyes:

Håper chi-jakten blir vellykket Scarlet. Du har MSN'n min hvis det er noe :D

Takk skal du ha :( Lover du hører fra meg på MSN om det er noe jeg lurer på :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...