Gå til innhold
Hundesonen.no

Seriøs Chihuahua oppdretter, hjelp!

Scarlet

Recommended Posts

Hei

Jeg vet at det er Chi eiere her på sonen :D Kan dere være så greie å gi meg en liste over skikkelig seriøse Chi oppdrettere. Send meg gjerne en PM om dere ikke ønsker å gå offentlig ut med det :D:D

Vil jo også ha tips om hvem jeg bør holde meg langt unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss gunn! skal vi ta inn chi'er i scarlet red!? :D

(da er det ingen grunn til å vente med min bosten terrier heller :D)

:D Neida kjære Silje har ingen planer om å starte med Chi, men datteren til Linda har vel egentlig bestilt Chi av hun som oppdrettet Salsa og det liker jeg dårlig, derfor lovet jeg å spørre folket her på Sonen. Boston Terrier er helt greit det, bare de blir hos deg :-D

Til dere andre: Tusen takk for hjelpen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Neida kjære Silje har ingen planer om å starte med Chi, men datteren til Linda har vel egentlig bestilt Chi av hun som oppdrettet Salsa og det liker jeg dårlig, derfor lovet jeg å spørre folket her på Sonen. Boston Terrier er helt greit det, bare de blir hos deg :-D

Til dere andre: Tusen takk for hjelpen:-D

Har ei venninne som har Chi, kan sikkert spørre henne... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å kontakte raserepresentanten/ valpeformidleren som du finner på NKK sine sider. Unngå å se på annonser på finn.no og dyrenett. no + alle andre annonsesteder, det kan være vanskelig å skille ut de seriøse.. Vil opplyse om at prisene mest sannsynlig vil synke om kort tid, kanskje en omplasseringshund ville vært noe?`Nå vet ikke jeg hva du vil bruke hunden til, kos eller utstilling? Les i hvertfall rasestandarden nøye, det er mye rått og røti i markedet.

Vet at kennel chi-cago leter etter vaslpekjøpere nå, så du kan kontakte Karin :D

Ellers kan du bare sende en PM hvis du har noen spørsmål, kan ikke uttale meg om oppdretterne som er nevnt over her pga personvern ol...

Ellers har du kennel Kavaleren, kennel Dyrdal, Cezcal, Chilito, Sipikira og min kjære kennel MiniMorris. (Mange flere så klart;) Men det er disse jeg kan gå god for! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...