Gå til innhold
Hundesonen.no

Purina Beneful

magicka

Recommended Posts

Skrevet

Purina Beneful

Hvordan er dette foret? Liker hunden det?

De reklamerte for det i Hundesport isåfall :)

Har hverken prøvd eller hørt om fôret, men det er sikkert ok..

Personlig er jeg litt skeptisk til "frokostblanding"-fôr (Der man har mange forskjellige biter), grunnen er at hunden kan bli kresen og bare ta bitene den liker og på den måten gå glipp av viktig næring..

En annen ting er at biffkjøtt er det tyngste proteinet for hunden å bryte ned og da kan man få fordøyelsesproblemer.. foretrekker kylling og lam som hovedproteinkilder jeg :)

Skrevet

Dette ville jeg aldri ha brukt!

For det første så er det alt for lite fett i forhold til protein.

For det andre så er hovedingrediensen oppmalte maiskorn, neste ingrediens er mel av kyllingBIprodukter (=ikke kjøtt, men rester og avfall), videre kommer maisglutenmel, grovmalt hvete...

Å fôre med noe slikt er å be om problemer, etter min mening.

Skrevet

Tenkte bare at siden de reklamerte for det i Hundesport at det var mer seriøst enn de andre :D

Tror uansett ikke jeg kommer til å prøve det :D

Guest Belgerpia
Skrevet

Ja, hva forbrukerrapporter og tester sier - og hva som er praksis når det forsøkes på HUNDER er to forskjellige ting. I denne testen har man analysert innholdet og funnet ut at det inneholder det hunden trenger sant - men det faktum at en hund kanskje må ha 10 ganger så mye av fôret for at den skal funke og at man må bruke Rema pose når man skal plukke opp driten se DET tar ikke denne testen hensyn til - altså opptakeligheten hos våre firbeinte.

Ta Labb for eksempel - for at mine hunder ikke skal tape seg i kondisjon må jeg når jeg forer med dette gi 5,5 liter fôr om dagen (fordelt på 5 hunder) - bruker jeg Royal Canine er fôrmengden 2 liter på de samme fem hundene.

En sekk med Labb varer 1 uke - en sekk Royal Canine varer i to uker - på felleskjøpet her koster en sekk med Labb 310 kroner eller deromkring - en sekk RC koster 509. RC er mye dyrere enn Labb - men den varer lenger, hundene er i perfekt kondisjon uten å måtte ete absurde mengder og jeg trenger ikke traktor med møkkaskuff på for å plukke bæsj i hundegården - hvilket jeg må ha om jeg fôrer med Labb.

Om jeg VET dette (jada, dere som tror jeg er gal som forer på Labb - jeg har en logisk forklaring på hvordan jeg vet dette) - jupp, jeg vant den nette sum av 40 kilo Labb i slutten av August - jeg har ikke råd til å kaste mat - så det ble fôret opp - og jeg brukte ikke lang tid på det når jeg først fant ut hvor mye de faktisk måtte ha av dette fôret som i tillegg til å være ****** udrøyt lukter død og fordervelse til den grad at hundene lurte på om jeg var frisk når jeg serverte det - og det lukter virkelig ille - for mine hunder er reine åtselseterne sånn ellers - døde mus og andre ekle ting er snadder - de var ikke så imponert over Labb..

På 14 dager vil det å bruke Labb koste meg over sekshundre kroner i reine utgifter - samt MYE ekstrajobb fordi hundene driter absurde mengder og dermed må fordele dette i flere ruker utover dagen - og møkka - ja, den lukter SILO................. juhu liksom - det bør ikke lukte silo når en hund gjør fra seg - da er det noe fundamentalt galt med maten.... kubæsj skal lukte silo - hundebæsj, ja det skal lukte hundebæsj...

Skrevet

Vi passet en cocker spaniel-gutt 2 uker i sensommer, og han hadde eieren kjøpt inn purina beneful til, han likte det godt og sorterte ikke, fin mengde avføring også. Personlig bruker vi Eukanuba på våre hunder, for mengden fòr en må gi er jo en del mindre da, selv om det er dyrere i innkjøp, blir det ikke dyrere i det lange løp. Men om folk vil kjøpe butikkfòr el labb må de gjerne gjøre det for meg, legger meg ikke opp i hva andre gir hundene sine, det er smak og behag. :D

Skrevet

Kjøpte en sekk Beneful for å bruke som godbiter, jeg.

Fungerer flott som turgodbiter på en matgal hund i alle fall (selv om bitene er bittelitt i største laget). Kiloprisen er mindre enn for Frolic, og jeg tviler på om det er mindre sunt enn dét... Avføringen er i alle fall bedre enn etter ei real frolic-økt...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...