Gå til innhold
Hundesonen.no

Hørt om pumi?

pumitarzan

Recommended Posts

Artig rase ja, liker spesielt ørene på enkelte :D

Vi har også både hørt og hørt om pumien som Loke. Og sett ganske mange på spesialustillinger i Norge og Ungarn. Morsom rase, selv om mudien er nok mitt hjertebarn av de tre Ungarnerne... ;)

Det finnes hvertfall fire Ungarere, så vet du det ;) (pumi, puli, mudi og vizla) Mulig det er flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig rase ja, liker spesielt ørene på enkelte :D

Det finnes hvertfall fire Ungarere, så vet du det ;) (pumi, puli, mudi og vizla) Mulig det er flere?

Kun tre små gjeterhunder. Pumi, puli og mudi.

I tillegg så har du vokterhundene komondor og kuvasz. Vizla, magyar agar og en støver jeg ikke husker navnet på i farta. Men litt OT dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun tre små gjeterhunder. Pumi, puli og mudi.

I tillegg så har du vokterhundene komondor og kuvasz, vizla. magyar agar og en støver jeg ikke husker navnet på i farta. Men litt OT dette.

Ok, sånn å forstå, trodde du mente at det bare var 3 ungarske hunderaser ;) Hehe, my bad! :D

Jepp, OT, men alltid kjekt å lære noe nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-hm, har hørt om pumi. Jeg pugget rasebøker da jeg var 7-8 år, og da lærte jeg meg en del raser som ikke egentlig er så vanlige i Norge. Jeg visste jo ikke hvilke som var vanlige og ikke, så jeg lærte om litt tilfeldige raser, alt ettersom hvilke jeg synes så søte/morsomme ut.

Pumi, puli, mudi... Ungarere har så mange morsomme rasenavn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...