Gå til innhold
Hundesonen.no

Umah, Halal og oss !

Guest Peersen

Recommended Posts

Guest Peersen

Hei til dere alle !

Ny i forumet og vil gjerne presentere meg selv og mine mynder. Vi flyttet til Spania for 6 ár siden, hadde fátt nok at snö og glatte veier, skoletter og hundedekken.

Selv er jeg "gammelt" bankmenneske , ná pensjonert, min mann, svensk og pensjonert flykaptein. Vi bor i Berja i Almeria regionen , i et 150 ár gammelt "townhouse" med hage til váre 4 bente.

Váre interesser er utstillinger, avl, badeturer pá stranden i Almerimar, turer i Sierra Nevada. God mat og drikke.

Har värt oppdretter i Norge i mange ár , med hovedvekt pá Italiensk Mynde.

Min sloughi Magistrére Ujjaina Umah er to ár og innkjöpt i Frankrike, saluki Caravan Ujjaina Halal kommer fra Lotta Brun i Norge, og er 1 ár.

Hilsen Merethe Peersen

for se fler bilder av Umah og Halal, gá inn pá

www.myndeklubben.no under bildegalleri, der finner dere et utvalg av bilder tatt ilöpet av de siste árene her nede :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen
Velkommen :mrgreen:   Inviterer du på  Hundesonen treff i Spania eller?  :wink:   Her på Jæren kunne vi trengt litt lenger sommer iallefall :D

Her har vi ápent hus :D Gi oss bare et par timers varsel !!

Deilig hund du har , Ridgback ??

Hilsen Merethe

ps. Ergelig med därlig vär du ! her har vi 32 grader og sol, sitter inne og snart er det formel 1 fra Silverstone :D:D og et lite glass hvitvin kanskje !

Javisst !! Aro the Ridgeback :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen
Velkommen! Artig med flere myndefolk.

Ja, men da tar vi Hundesonentreff hos dere om...skal vi si, begynnelsen av August? :D

Begynnelsen av august höres bra ut :D 40 grader varmt her da ! Háper du har solfaktoren iorden :mrgreen: :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen Merethe

ps. Ergelig med därlig vär du ! her har vi 32 grader og sol, sitter inne og snart er det formel 1 fra Silverstone :D:D og et lite glass hvitvin kanskje !

Velkommen.. :D:(

Ser du formel 1??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Velkommen.. :( :(

Ser du formel 1??

Javisst ser vi Formel 1 :D Heier som gale pá Alonso,men idag ble det Montoya, spanjolene kan jo ikke vinne bestandig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen
Formel 1 ruler.. :D

Heier på Raikkonen jeg da..

Hehe.. så klagde ikke i dag når Montoya vant. :D Mer poeng til Mclaren. :D

Endelig andre som liker formel 1 inne her.. :D

Det gár nok bra med McLaren , skal du se, men de má jo fá maskiner som holder !!! Er nok litt farget av min mann , som er pensjonert jagerflyger :D

da skal det helst gá unna i svingene !!

Ogsá har vi jo Formel 1 pá 4 ben . Der gár det ogsá unna .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen Merethe

Det er bra! Skal si ifra før flyet går :D Du fant ut det var ridgeback ja :( Hm, fikk litt mye vin igår jeg så akkurat det fristet ikke så mye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gár nok bra med McLaren , skal du se, men de má jo fá maskiner som holder !!! Er nok litt farget av min mann , som er pensjonert jagerflyger :D

da skal det helst gá unna i svingene !!

Ogsá har vi jo Formel 1 pá 4 ben . Der gár det ogsá unna .

Syns Raikkonen har det største talentet i Formel 1.. :D:(

Men Velkommen..:( (Sier det igjen :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...