Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon av stabijhoun

jaktlykke

Recommended Posts

Nydlige vovver!

Er så forelsket i mange raser jeg da.. Nå har du fått meg forelsket i en til.. hehe. Det kan kanskje ikke være en hund for meg sånn livet mitt er nå.

Gleder meg til å høre hvordan det går med søkingen..

Blandingshunden til mamma og pappa ( Mico) søker nøkler da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Bacchus ja!  Har hørt om ham!  Skulle likt å truffet flere med stabijhoun - får besøk neste helg av ei fra Bergen som har en hann.  Gleder meg til det!

Endret bildene - slik at de ikke blir for store  :P

Så morro at en i bergen har en da! :) vet du hvor i bergen denne holder til ?

Litt synd det er så få av denne fine rasen! Min tante hadde en herlig tispe når jeg var mindre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

De av dere som er i nærheten av Bergen Racketsenter på Bønes denne helgen (24-25.09) kan jo benytte anledningen til å se en "ekte stabijhoun" :cry: Vi er på vår aller første utstilling, og da kan dere jo få slå to fluer i et smekk: 1. å se den sjeldne stabijen og 2. se meg springe rundt i ringen som en tulling, hihi! (Vet ikke hva som er mest spennende jeg; meg eller bikkja :wink: )

ACFBLA.UaymJ.jpg

Amigo er nå blitt 6 måneder gammel og har såvidt begynt å markere. Eldstetispa har begynt på løpetid, og Amigo er veldig opptatt av å snuse henne i rumpa samt å ri på henne 8) . Han har vokst kollossalt - nå er han 22 kg og 52 cm, og er vel ca. der idealstørrelsen på hanner skal være. Men jeg tror han blir større - det virker slik!

Som sporhund har denne rasen virkelig vist seg verdig; vi trener 1-2 ganger i uka, og han er en utrolig systematisk og nøyaktig hund i sporet. Jobber fantastisk godt og stødig. Vi har kommet opp i liggetid på 19 timer og har søk som går opp mot 1 km.

Kjempefint humør og aldri sur - det er Amigo i et nøtteskall. Han snakker skikkelig med bjeffing dersom du er treig i nøtta, og elsker å erte katta og de andre hundene.

Kom innom Bønes da vel og hils på oss! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Amigo har rukket å bli 8 måneder, og er blitt en flott kar, om jeg skal si det selv :wink:

Vi sporer som bare det, og jeg tipper at det ikke går så lange tiden etter nyttår at vi kommer til å forsøke oss på en bevegelig sporprøve. Målet er jo å få ham godkjent som ettersøkshund før neste jakt starter.

Dette er et bilde av ham slik han ser ut nå:

300x300Amigo_1_022.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo har rukket å bli 8 måneder, og er blitt en flott kar, om jeg skal si det selv :wink:

Vi sporer som bare det, og jeg tipper at det ikke går så lange tiden etter nyttår at vi kommer til å forsøke oss på en bevegelig sporprøve. Målet er jo å få ham godkjent som ettersøkshund før neste jakt starter.

300x300Amigo_1_022.jpg

Han er bare aldeles nydelig!! Se de fine øynene da! Og så har han et aldels herlig gemytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300x300Amigo_1_022.jpg

:-o jeg ble forelsket jeg Love . Så nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...