Gå til innhold
Hundesonen.no

Da hunden bestemmer over fjernkontrollen...


Hønefar

Recommended Posts

Rimelig frustrerende å ha en hund som skal bestemme over fjernkontrollen hele tiden. Slik som i går, som alle andre dager.

Men gårsdagen var litt spesiell. Første gang hun har flekket tenner til meg da jeg byttet fra MTV til NRK2. Der var det et program som hun klikket totalt på, noe som gjelder nesten alle programmene jeg liker. Dette medførte selvsagt til at jeg ble livredd og måtte forte meg å bytte kanal igjen.

Lar som regel TV´n stå på da Shakira er alene. Alltid, uten unntak, gjemmer hun fjernkontrollen hvis det er et program hun liker som står på da jeg setter nøkkelen i døra. Prøver jeg å finne den forstår hun det, noe som medfører knurring, bjeffing osv. Så jeg har nå begynt å se på de programmene hun liker, for dette maset blir bare mer og mer slitsomt.

Så nå er mine favorittprogrammer lagt på hylla og Shakira styrer TV-kveldene. Men det verste er at hun liker å se på TV alene, noe som medfører at jeg som regel backer unna og holder meg inne på soverommet. Synes det blir altfor mye tid der. Var ikke dette jeg drømte om da jeg skaffet meg en hund. ;)

Vurderer nå å kjøpe en liten Lcd-skjerm som jeg kan ha på soverommet som jeg kan se på mens hun sitter i stua.

Eller finnes det en annen løsning?

__________________________________________________________________________

”Dachs er liten av vekst, men robust, tøff og pågående som få. De er kjent for å kunne være strie å håndtere, selvstendige i sin væremåte og ofte dominante overfor andre hunder og eier"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om noe liknende !

Unnskyld, men det er litt komisk at en hund skal bestemme over fjernkontrollen.. Hehe ;)

Det hadde ikke gått hjemme hos meg, hvis hunden min begynte slik!

Men dyret mitt vet hvem som er sjefen over tv`en jaa.. :P Hehe :P

Skjønner at det må være veldig frustrende, men du må ikke la hunden tro at hun får det slik hun vil bare viss hun flekker tenner til deg eller liknende, for da vil hun bruke det hver gang du ikke gjør slik hun vil..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihiii ;) Your hips dont lie?

Hvis dette er sant, jeg har jo litt vanskeligheter for å tro deg, men er dette sant så ville jeg nok trent på dette.

Er hun lydig ellers? Du kan jo, hver gang hun begynner å knurre, å dra ut kontakten? Hvis hun ikke er ett teknisk geni så klarer hun vel ikke å putte den inn igjen?

Evt. bare sett på det programmet du vil se på, og ta ut batteriene på fjernkontrollen. Om hun står over deg og flekker tenner så sett hun på gulvet og se på tv.

Beklager, men det er jo en så liten hund, klarer ikke å se terroristen i den..

La henne ha ett fast sted å ligge når dere ser på tv, og be den gå å legge seg før du skifter kanal?

Kanskje unngå at hun får samle ting for å unngå fremtidige problemer med bilnøkler og lommebok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette har jeg aldri hørt om før.. En hund som tvslave :P Blir nysgjerrig.. Hvilke programmer liker hun?

Men kan skjønne at du blir fortvilet..

Kan du ikke sette Shakira inn på et annet rom da, når hun overtar?

Eller kjøpe en liten skjerm hun kan se på, mens du får ha tv`en din??

Det blir jo litt feil dersom du skal kjøpe en liten skjerm til deg, mens hun får ha den store skjermen.

Ikke la hun få bestemme!

Få hun til å gjøre noe annet når du skal se på tv - kjøp en morsom leke som hun må bryne seg litt på, kjøp bein og lignende hun kan tygge på..

Eller prøv å tren på det.. Vet ikke helt hvordan,men f.eks gi henne masse ros og godbiter når hun oppfører seg når du har sett over på ditt program.

Jeg kan ikke komme på noe annet enn det jeg har nevnt, men lykke til i allefall, og så får vi håpe at det ordner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) det første som slo meg når jeg leste dette var at det bare var en morsom oppdikta historie... men er det sant og det hadde vært min hund, hadde jeg ikke brydd meg døyten om hu knurra eller flekka tenner, tven er min og den bestemmer jeg over, basta! så hadde hu bare fått knurra i vei.. lar du hunden få det som den vil fordi den knurrer, vil den selvfølgelig fortsette med dette til evig tid, helt til du ikke aksepterer det lenger.. men men, må si at jeg aldri har hørt om noe lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P jeg klarer nesten ikke å tro at dette er sant...?? Hvis det er sant har hundeholdet gått litt over styr. Det er ikkehunden som bestemmer over tven ;) -og ikke noe annet heller for den saks skyld..Du må ta kontrollen over dette-NÅ,med kontrollen mener jeg ikke å banke bikkja,men å prøve å være litt mer bestemt. Vis at dette tillater du ikke.

Selv om den er bitteliten og kjempepen kan den ikke ta over huset !

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vurdere å ta kontakt med en atferdskonsulent, siden en liten dvergdachshund får en voksen mann til å holde seg på soverommet pga TVen... ;)

Retningslinjer:

§2.1

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmarsider, nettbutikker, oppdrettere osv. (f.eks. Canis og Pet Shop Girls). Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta.

Viser til paragrafen og er mildt sagt sjokkert over at Moderator velger å gå til personangrep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retningslinjer:

§2.1

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmarsider, nettbutikker, oppdrettere osv. (f.eks. Canis og Pet Shop Girls). Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta.

Viser til paragrafen og er mildt sagt sjokkert over at Moderator velger å gå til personangrep :)

Kan ikke skjønne at det der er personangrep? Er jo mer sjokkerende at du lar hunden bestemme hva den/dere skal se på TV og at du faktisk må føye den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at det der er personangrep? Er jo mer sjokkerende at du lar hunden bestemme hva den/dere skal se på TV og at du faktisk må føye den :)

Helt enig i den altså..

Hadde ikke fungert i mitt hus altså.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er mine favorittprogrammer lagt på hylla og Shakira styrer TV-kveldene. Men det verste er at hun liker å se på TV alene, noe som medfører at jeg som regel backer unna og holder meg inne på soverommet. Synes det blir altfor mye tid der. Var ikke dette jeg drømte om da jeg skaffet meg en hund. :)

Vurderer nå å kjøpe en liten Lcd-skjerm som jeg kan ha på soverommet som jeg kan se på mens hun sitter i stua.

Eller finnes det en annen løsning?

JA!

1. Kjøp ett TV til

2. Skaff parabol og canal+ (entertainpakken)

3. Lås kanalen på Animal Planet

4. Gi hunden fjernkontrollen til denne TV-en

Voilà! Da blir det husfred igjen ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette innlegget er selvsagt bare tull. Ville bare se på reaksjonen til dere andre her. Dette skal selvsagt ikke gjenta seg. Så beklager om dette har vært rystende eller støtende for noen, uten at jeg tror det ;)

Mvh Hønefar

FY SØREN: trodde virkelig dette var sant, også juger du :)

Neida, bare tuller med deg jeg ;) Men du kunne venta litt til med å avsløre deg (hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette innlegget er selvsagt bare tull. Ville bare se på reaksjonen til dere andre her. Dette skal selvsagt ikke gjenta seg. Så beklager om dette har vært rystende eller støtende for noen, uten at jeg tror det ;)

Mvh Hønefar

Har vært passiv i bakgrunnen og ikke sagt noe, men gikk fem på frem til noen sa noe om at det kunne være tull. :)

Hva var det som egentlig fikk deg til å starte denne tråden med et slikt problem? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, en skal ikke se borti fra at det i dette fagre land finnes noen som har det sånn...

Så et hvert stutumstunt har et snev av sannhet.. ett eller annet sted..

Noen som husker teddy pompom fra hundehjelpen?? han kunne lett ha fått ordnet seg kortoll over tittepinnen, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, en skal ikke se borti fra at det i dette fagre land finnes noen som har det sånn...

Så et hvert stutumstunt har et snev av sannhet.. ett eller annet sted..

Noen som husker teddy pompom fra hundehjelpen?? han kunne lett ha fått ordnet seg kortoll over tittepinnen, ja..

Hehe, jaa.. Den episoden så jeg faktisk :)

Han kunne sikkert lett hadde skaffet seg kontroll over tv`en ja.. hehe..

Han var jo ekstreem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette innlegget er selvsagt bare tull. Ville bare se på reaksjonen til dere andre her. Dette skal selvsagt ikke gjenta seg. Så beklager om dette har vært rystende eller støtende for noen, uten at jeg tror det ;)

Mvh Hønefar

Haha, det var i allefall et utrolig bra innlegg.. :)

Hadde mest lyst til å le, og fleipe over innlegget ditt, men syntes litt for synd på deg til at jeg kunne det, så svarte deg seriøst jeg.. Man vet jo aldri ;)

Du har i alle fall fått meg til å legge merke til deg, du har funnet en god måte å få oppmerksomheten på når du er ny

- "Hønefar - åja, han som hadde den lille dvergdachsen som tok over tv`en!"

Genialt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...