Gå til innhold
Hundesonen.no

Er din hund bortskjemt?

Guest Vicky

Er din hund bortskjemt?  

29 stemmer

1. 1.

• Ja!! Veldig
      14
    • Nei... den får bare akkurat det den trenger...
      2
    • Litt
      13

Recommended Posts

så absolutt ikke i det hele tatt, lite tid til å skjemme dem bort her i huset det er så mangen av dem, men de får lov til å ligge i sofanen hvis de vill.

skal vell litt til for å skjemme bort 4 hunder da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får ligge i sofa/seng som det passer henne

hun har ørten forskjellige tyggebein og godbiter

hun er eneste hund i huset så hun får all oppmerksomhet

har laget middag til bare henne før (kjøttboller)

har alt for masse forskjellig hunde utstyr..

Så ja :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må indrømme at jeg skjemmer bort hunden mine.. de får mye oppmerksomhet og kos. Får ligge i senga mi osv osv..

Men ikke sånn kjempe ekstremt så hun blir sånn ååååååååååååååååååå hvis det er noe hun ikke alltid får lov til.. Hvis du skjønner?? Er ikke noe flink til å forklare..

Tror mange missbruker ordet bortskjemt...

de som er bortskjemt har da i såfall et godt liv.. Noen er det.. sånn er det bare.. De lider jo ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg legger meg på ryggen og gir opp. Mona har blitt bortskjemt de siste dagene. For jeg bor hos kjæresten nå som familien er borte en uke, og jeg har med meg Mona. Eh. Hun skulle egentlig sove i buret i stua, men da tiden var inne begynte hun å SKRIKE! Klokka var over tolv, og det bor mange andre i samnme bygget, og enden på visa var at hun sov i sengen. Det har hun gjort tre netter nå. Hehe. Det er jævlig trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Her i huset er det Romeo som bestemmer hvem som får sitte i sofa'n :D Som regel er det pappa som må sette seg et anna sted :D

Han er veldig bortskjemt! Itte bare av øss i familien, men av alle andre og :D Når vi har besøk går'n mellom alle folka å går kanskje kun 1 min uten kos :P

Når Romeo er borte mens vi er på ferie(hos venner og kjente) får'n så mye kos at'n nesten itte vil dra hemmat :P

Etter en gang han bodde hos søskenbarna mine fikk je høre at Romeo var uten noen tel å klø'n maks 5 min mens var der! :D "Mor kan du klø'n Romeo?" var en velkjent replikk den tida han var der :P

Ja. Han er VELDIG bortskjemt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...