Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger råd om hår!

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp av dere som følger litt med på moten/er frisør/er flink til å finne riktig frisyre til folk.

Jeg er nå meeeget lei av mitt lange hår og har tenkt å klippe det av meg. Jeg har hatt kort hår tidligere, men ettersom det er over 7år siden jeg sist, så har jeg ikke helt kontroll over hvordan det skal se ut nå til dags. Jeg er heller ikke flink til å finne slike ting som frisyrer :)

Jeg har noen krav:

-vil ikke ha lang lugg ned i øynene (jeg hater hår i øynene :D )

-skal være slik at jeg kan velge om jeg vil bruke kort tid på å style eller andre ganger lang tid og evt "rufse" frisyre.

Har ingen andre krav ellers og kan være kort i nakken.

Fant en frisyre jeg syns var litt kul, men syns luggen var litt for lang:

tendenz_05.jpg

tendenz_04.jpg

tendenz_06.jpg

Skulle vell kanskje hatt ett nærbilde av meg også for å få ansikts form, men jeg har ikke det... men hjelper disse??

belgerjeanette.jpg

megkelpies.jpg

Skrevet

*flir* du putter vel bare på deg en caps alikevel du da! :D

Så lenge jeg er i skogen så er jeg meget glad i caps ja ;)

Men jeg fikser faktisk håret mer når det er kort enn når det er langt. Med langt hår så er det så enkelt å bare sette det i hestehale...alltid...hele tiden.. :)

Skrevet

Så lenge jeg er i skogen så er jeg meget glad i caps ja :D

Men jeg fikser faktisk håret mer når det er kort enn når det er langt. Med langt hår så er det så enkelt å bare sette det i hestehale...alltid...hele tiden.. :)

Jepp det er det, men syns du var fin når du fikk inn litt striper å sånn i det! Blondie! ;) *knis*

Skrevet

Jepp det er det, men syns du var fin når du fikk inn litt striper å sånn i det! Blondie! :D *knis*

*kremt* du har vist ikke fått med deg at jeg har blitt mørk brunette du nei :)

Men Marianne, har du noen forslag uten om det at jeg bør være blond??

Skrevet

Hvor fant du denne frisyren?? Bare lurte for mamma så den over ryggen min og hun sa at hun ville klippen seg sånn neste gang hun skulle klippe seg. Men hun ville se den bakfra;)

Skrevet

Hvor fant du denne frisyren?? Bare lurte for mamma så den over ryggen min og hun sa at hun ville klippen seg sånn neste gang hun skulle klippe seg. Men hun ville se den bakfra;)

Desverre så er det ingen bilder av frisyren bakfra.

Skrevet

Jeg tror frisyren hadde vært kul på deg jeg - få frisøren til å gjøre luggen litt kortere, men fortsatt like skrå, sånn at den ikke kommer ned i øyet på deg, men fortsatt er like kul. Luggen er enkel å klippe selv, så du kan holde frisyren fresh uten å måtte betale dyre penger hos frisøren ofte :)

Tror den hadde vært enda kulere med litt striper i - for å lage litt liv, liksom :D

Skrevet

*kremt* du har vist ikke fått med deg at jeg har blitt mørk brunette du nei :)

Men Marianne, har du noen forslag uten om det at jeg bør være blond??

Nææh, ser deg liksom ikke så ofte da...! :D

Men jo, tror du hadde vært kul med en kort, rufsete frisyre! Men tror den må være litt rufsete..! Hihihi ;)

Hva med å dra til noen forskjellige frisører og få et "anbud"? Hør hva de forskjellige sier, det er jo de som er/skal være proffe på det! :P

også trenger du ikke være helt blond men striper er morsomt! :P

Skrevet

Nææh, ser deg liksom ikke så ofte da...! :D

Men jo, tror du hadde vært kul med en kort, rufsete frisyre! Men tror den må være litt rufsete..! Hihihi ;)

Hva med å dra til noen forskjellige frisører og få et "anbud"? Hør hva de forskjellige sier, det er jo de som er/skal være proffe på det! :)

også trenger du ikke være helt blond men striper er morsomt! :P

Hmmm anbud var gjerne ikke så dumt? Jeg får ta meg en runde på senteret en eller annen dag i uken nå, er da ikke mindre enn 3 frisører der, men jeg får passe på å ikke gå inn til den som alltid er full av pensjonister :P

Skal nok ha striper igjen, men akkurat nå følte jeg for å være brunette. ;)

Skrevet

Hmmm anbud var gjerne ikke så dumt? Jeg får ta meg en runde på senteret en eller annen dag i uken nå, er da ikke mindre enn 3 frisører der, men jeg får passe på å ikke gå inn til den som alltid er full av pensjonister :D

Kan du ikke satse på blått, krøllete hår da? :)

Skrevet

Hva med noe lignende Mia Farrow?

mia_farrow.jpg

mia-farrow-1.jpg

miafarrow.jpg

0A636EE7-7B09-441A-BCA6-DA7748B3034F.jpg

Mia%20Farrow.jpg

Kort, fin og lett å holde pen. Du kan stå opp om morran og være ferdig frisert, liksom. Såfremt du ikke har samme type hår som meg og virkelig ikke liker hår som står til alle kanter (jeg kødder ikke - håret mitt står vannrett ut til alle kanter på bakhodet mitt, men jeg har en annen frisyre enn Mia Farrow sin). Pannelugg og nakkehår er lett å holde kort selv. Den er ikke like fancy som den du satte inn bilde av, men for det første liker jeg sånne hårfrisyrer bedre og for det andre er det ikke så mye styr med å spraye og bruke gele og hva som helst for å få til frisyren riktig. :)

Skrevet

Det er slik kort og grei frisyre jeg har hatt før. Defor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på noe mer fancy. Så kan jeg heller klippe meg slik når jeg blir lei av gele, voks +++ :rolleyes:

Jeg skal gå meg en runde på torsdag, lover jeg skal sitte inn bilde av resultatet...tror jeg..

Skrevet

Kan du ikke satse på blått, krøllete hår da? :D

;) Det har vi det!! Tror du hadde vært knall kul med det! :P

Jeg skal gå meg en runde på torsdag, lover jeg skal sitte inn bilde av resultatet...tror jeg..

Jeg vil ha bilde!! :)

Skrevet

Håret er klippet. Det ble ikke blått og krøllete og heller ikke som bildene..

Jeg gikk inn til frisøren sa "klipp meg" gav henne kriteriene: kort i nakken og ikke hår i øynene.

Jeg ble ganske fornøyd :)

Desverre så ligger kamera mitt i bilen og jeg får ikke overført bilde fra mob, men i løpet av dagen skal det nok dukke opp ett bilde :D

Skrevet

Jeg har sett og jeg synes du ble knallfin :D ! Fikk nesten lyst til å klippe meg jeg og :) *hater spare sveis*

Nå fikk jeg til bildene fra mob til data :D

Deler av manken som forsvant:

DSC00051.jpg

Så var det håret:

DSC00049.jpg

Skrevet

Det ble jo knallfint :) Kledde det gjorde du også :P

*lyst på kort hår igjen, var så digg, men om jeg kledde det var en anen sak*

Kort hår er digg! Kjenner det var deilig alt!

Som jeg sa på sms, du ble drit fin! :D

Takk takk :D

Skal prøve å fikse dem stripene du bestilte :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...