Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger råd om hår!


Guest Jonna

Recommended Posts

Nå trenger jeg litt hjelp av dere som følger litt med på moten/er frisør/er flink til å finne riktig frisyre til folk.

Jeg er nå meeeget lei av mitt lange hår og har tenkt å klippe det av meg. Jeg har hatt kort hår tidligere, men ettersom det er over 7år siden jeg sist, så har jeg ikke helt kontroll over hvordan det skal se ut nå til dags. Jeg er heller ikke flink til å finne slike ting som frisyrer :)

Jeg har noen krav:

-vil ikke ha lang lugg ned i øynene (jeg hater hår i øynene :D )

-skal være slik at jeg kan velge om jeg vil bruke kort tid på å style eller andre ganger lang tid og evt "rufse" frisyre.

Har ingen andre krav ellers og kan være kort i nakken.

Fant en frisyre jeg syns var litt kul, men syns luggen var litt for lang:

tendenz_05.jpg

tendenz_04.jpg

tendenz_06.jpg

Skulle vell kanskje hatt ett nærbilde av meg også for å få ansikts form, men jeg har ikke det... men hjelper disse??

belgerjeanette.jpg

megkelpies.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* du putter vel bare på deg en caps alikevel du da! :D

Så lenge jeg er i skogen så er jeg meget glad i caps ja ;)

Men jeg fikser faktisk håret mer når det er kort enn når det er langt. Med langt hår så er det så enkelt å bare sette det i hestehale...alltid...hele tiden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg er i skogen så er jeg meget glad i caps ja :D

Men jeg fikser faktisk håret mer når det er kort enn når det er langt. Med langt hår så er det så enkelt å bare sette det i hestehale...alltid...hele tiden.. :)

Jepp det er det, men syns du var fin når du fikk inn litt striper å sånn i det! Blondie! ;) *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er det, men syns du var fin når du fikk inn litt striper å sånn i det! Blondie! :D *knis*

*kremt* du har vist ikke fått med deg at jeg har blitt mørk brunette du nei :)

Men Marianne, har du noen forslag uten om det at jeg bør være blond??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant du denne frisyren?? Bare lurte for mamma så den over ryggen min og hun sa at hun ville klippen seg sånn neste gang hun skulle klippe seg. Men hun ville se den bakfra;)

Desverre så er det ingen bilder av frisyren bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror frisyren hadde vært kul på deg jeg - få frisøren til å gjøre luggen litt kortere, men fortsatt like skrå, sånn at den ikke kommer ned i øyet på deg, men fortsatt er like kul. Luggen er enkel å klippe selv, så du kan holde frisyren fresh uten å måtte betale dyre penger hos frisøren ofte :)

Tror den hadde vært enda kulere med litt striper i - for å lage litt liv, liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* du har vist ikke fått med deg at jeg har blitt mørk brunette du nei :)

Men Marianne, har du noen forslag uten om det at jeg bør være blond??

Nææh, ser deg liksom ikke så ofte da...! :D

Men jo, tror du hadde vært kul med en kort, rufsete frisyre! Men tror den må være litt rufsete..! Hihihi ;)

Hva med å dra til noen forskjellige frisører og få et "anbud"? Hør hva de forskjellige sier, det er jo de som er/skal være proffe på det! :P

også trenger du ikke være helt blond men striper er morsomt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææh, ser deg liksom ikke så ofte da...! :D

Men jo, tror du hadde vært kul med en kort, rufsete frisyre! Men tror den må være litt rufsete..! Hihihi ;)

Hva med å dra til noen forskjellige frisører og få et "anbud"? Hør hva de forskjellige sier, det er jo de som er/skal være proffe på det! :)

også trenger du ikke være helt blond men striper er morsomt! :P

Hmmm anbud var gjerne ikke så dumt? Jeg får ta meg en runde på senteret en eller annen dag i uken nå, er da ikke mindre enn 3 frisører der, men jeg får passe på å ikke gå inn til den som alltid er full av pensjonister :P

Skal nok ha striper igjen, men akkurat nå følte jeg for å være brunette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm anbud var gjerne ikke så dumt? Jeg får ta meg en runde på senteret en eller annen dag i uken nå, er da ikke mindre enn 3 frisører der, men jeg får passe på å ikke gå inn til den som alltid er full av pensjonister :D

Kan du ikke satse på blått, krøllete hår da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe lignende Mia Farrow?

mia_farrow.jpg

mia-farrow-1.jpg

miafarrow.jpg

0A636EE7-7B09-441A-BCA6-DA7748B3034F.jpg

Mia%20Farrow.jpg

Kort, fin og lett å holde pen. Du kan stå opp om morran og være ferdig frisert, liksom. Såfremt du ikke har samme type hår som meg og virkelig ikke liker hår som står til alle kanter (jeg kødder ikke - håret mitt står vannrett ut til alle kanter på bakhodet mitt, men jeg har en annen frisyre enn Mia Farrow sin). Pannelugg og nakkehår er lett å holde kort selv. Den er ikke like fancy som den du satte inn bilde av, men for det første liker jeg sånne hårfrisyrer bedre og for det andre er det ikke så mye styr med å spraye og bruke gele og hva som helst for å få til frisyren riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik kort og grei frisyre jeg har hatt før. Defor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på noe mer fancy. Så kan jeg heller klippe meg slik når jeg blir lei av gele, voks +++ :rolleyes:

Jeg skal gå meg en runde på torsdag, lover jeg skal sitte inn bilde av resultatet...tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret er klippet. Det ble ikke blått og krøllete og heller ikke som bildene..

Jeg gikk inn til frisøren sa "klipp meg" gav henne kriteriene: kort i nakken og ikke hår i øynene.

Jeg ble ganske fornøyd :)

Desverre så ligger kamera mitt i bilen og jeg får ikke overført bilde fra mob, men i løpet av dagen skal det nok dukke opp ett bilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett og jeg synes du ble knallfin :D ! Fikk nesten lyst til å klippe meg jeg og :) *hater spare sveis*

Nå fikk jeg til bildene fra mob til data :D

Deler av manken som forsvant:

DSC00051.jpg

Så var det håret:

DSC00049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo knallfint :) Kledde det gjorde du også :P

*lyst på kort hår igjen, var så digg, men om jeg kledde det var en anen sak*

Kort hår er digg! Kjenner det var deilig alt!

Som jeg sa på sms, du ble drit fin! :D

Takk takk :D

Skal prøve å fikse dem stripene du bestilte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...