Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Kongsvinger

Caroline

Recommended Posts

Jeg fikk dessverre ikke med meg stort av resultater i dag, men jeg stilte min lille Babs i championklassen. Hun ble nr 2 m CK og 3. beste tispe. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med det siden dommeren tidligere på dagen kasta ut hunder av andre raser med både blått og gult tidligere på dagen :o. I min rase fikk faktisk de fleste som stilte CK - det var bare 3 av 14 hunder som IKKE fikk CK ! Vi har nok ganske bra kvalitet på rasen her i Norge :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sheltieresultatene på mail :o

Judge: Carin Åkesson, Sweden

35 shelties entered.

DOGS

BOB, CK, CACIB: GB Ch S N DK Uch NW-06 KBHW06 Edglonian The Real McCoy (S Uch

Edglonian Strolling Nomad of Lochkaren ex GB Ch N S Uch Edglonian Miss

Sofisticated). owners: Finn Helge Olsen, Johnny Andersson & Debbie Pearson,

breeders: Mr & Miss JR & DE Pearson, England

CC (N champion on the day) - Res Cacib, 2nd best dog, BOB-VETERAN (9 years

old): S Uch Lundecock's Favourite Flame (S N Uch Shelgate Point of View ex S

Uch Lundecock's Rash Promise), owner: Cristina Jansson, Sweden, breeder:

Johnny Andersson, Sweden

CK, 3rd best dog: Lundecock's Fiddler on the Roof (Multi Ch Sheldon Space

Joker ex GB Ch N S Uch Edglonian Miss Sofisticated), owner: Finn Helge Olsen,

breeder: Johnny Andersson, Sweden

CK - 4rd best dog: Lundecock's Strolling Minstral (S Uch Edglonian Strolling

Nomad of Lochkaren ex EE Ch Fin Uch Lundecock's Waterlily), owner: Christer

Skog, Sweden, breeder: Johnny Andersson, Sweden

CK - 5th best dog: Playtime's Fine Class (Nord Uch Bermarks Flash ex

Playtime's Fine Taste), owners: Torill & Hermann Rosenlund, breeders: Gro

Berg-Johansen & Reidun Monsholm

CK: Lundecock's Shoeshine Boy (Multi Ch Sheldon Space Joker ex Japaro Just

Magic), owner: Gunilla Strålin, breeder: Johnny Andersson, Sweden

CK: Ha-Dar Winning Edge (US Ch Dan Dee Tara Hillinfiniti ex Ha-Dar Watch Out

Woman Driver), owner: Laila Lauritzen, breeder: Robin Swan, USA

CK: Lythwood Scrumpy Jack (Moonlight Black Magic ex Lythwood Spritzer at

Terriwood), owners: Aud Jorun & Helge Lie, breeders: Mr & Mrs Rigby, England

BITCHES

BOS, CC, CACIB: Lundecock's Ready To Dance (Multi Ch Lundecock's Xit From Hell

ex Hanburyhill Blue Thistle), owner: Sanna Takannen, Sweden, breeder: Johnny

Andersson, Sweden

CK, Res Cacib, 2nd best bitch: Westhlover Faradiba (Snabswood Splitting Image

ex Westhlover Romantic), owner & breeder: Birgitta Westh Johansson, Sweden

CK, 3rd best bitch: Mainland's Queen Bee (GB Ch S N DK Uch NW-06 KBHW06

Edglonian the Real McCoy ex Mellsjøhøgda's Tinkerbell), owners: Dan-Remi &

Finn Helge Olsen, breeder: Finn Helge Olsen

CK, 4rd best bitch: Joyland's Made a Million (Nord Uch NV-05 Lundecock's

Lunacy ex N S Uch NV-00 Playtime's Fair Enough), owner: Kjersti Bosvik,

breeder: Gro Berg-Johansen

CK, 5th best bitch: Blessed American Beauty Rose (Ha-Dar Winning Edge ex

Blessed Beauty of Belief), owners: Anita & Bente Rekdal, breeder: Edvard

Eassey, USA

CK (BOS-VETERAN, 11,5 years): Hasimo's Adorable Pearl (Int Nord Fin Uch

Moorwood Handsome Tradition ex Canyon's Tilly-Trotter), owners & breeders:

Harald & Sigrun Bjerkevoll

CK: N Uch Imajan's La Gioia Ferrari (Dolche Rito ex N Uch Westhlover Romance),

owners: Grete Olavessen & Paul Rilatt, breeders: Ingrid & Jan S Johansen.

CK: Nord Uch NordW-02 NordUW-02 NordW-04 Imajan's Joyful Ferrari (Nord Uch

NordW-00 Cronys Red Rumour ex N Uch Imajan's La Gioia Ferrari), owners: Grethe

Olavessen & Paul Rilatt, breeders Ingrid & Jan S Johansen

Shelties got nothing in the Group or Best Veteran of the day, but the Sheltie

Breeder-group (Lundecock's) was Best breeder group in the finale-ring this

afternoon, judge: Paula Heikkinen-Lehkonen, Finland.

Regards,

Finn Helge Olsen

Mainland's Sheltie, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med dagen til tross for dårlig dømming av dommer.

Det var 57 bernere påmledt og Albin ble 1auk, 1aukk m/hp, 5vk

NKKKongsvinger2006011Custom.jpg

Silje og Oda i juniorhandling :o :

NKKKongsvinger2006154Custom.jpg

NKKKongsvinger2006156Custom.jpg

NKKKongsvinger2006157Custom.jpg

NKKKongsvinger2006158Custom.jpg

Kristine Mali med boxer(?):

NKKKongsvinger2006155Custom.jpg

Stor grattis til Line som ble nr. 4 :P :

NKKKongsvinger2006159Custom.jpg

Vinneren:

NKKKongsvinger2006160Custom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Line med 4.plass lørdagen :o

Stemmer at jeg stilte Boxer ja, dessverre var hun sliten og ville ikke stå :P

Søndagen kom jeg på 4.plass i JH med Fransk Bulldog :P

hjalp også til å stille avlsklasse med Chinese Crested :P

Også Lill som spørte om du var sikker på om du ville gå med Bulldogen :P

Gratulerer Kristine og Line :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken til Albin:

Hanne av meget god type, meget bra skalle/snuteparti, god stopp, fine øyne, korrekt bitt, bra hals og rygglinje, fint kryss, ønskelig med litt bedre vinklet bakpart, gode vinkler i front, men for steile mellomhender, tendens til å stille seg fransk, beveger seg bra med bakpart, padler mye i front, god pels og farge.

Resultat: 1auk-1aukk, hp, 5vk

NKKKongsvinger068Large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ikke inn kritikk nå, fordi Rune Fagerstrøm brukte hele skjemaet, for og si det sånn :D

Aris fikk 1AUK, 2AUKK, HP. Hannen som slo han tok CERT, ble 1BHK m/ CACIB og BIM, så da var det vel fortjent at den vant :)

Orchide fikk bare ren rød i AK. Stilte en Gordon setter på lørdagen som ble 3 BIG.

Bilde, fikk ikke stilt opp skikkelig her da men..

Sort hvitt pga jeg var SVIDD tomat :rolleyes:

BIG3-NKK-Kongsvinger.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bedre med Rita enn vi hadde forventet! Oppdretter sa at hun hadde blitt litt tykk! :) Hehe! Men dommer komenterte ikke det da! :D

Kritikk:

2 years very good type, exellent head + express , nice ears, good body + topline (?)+ tailset, good bone + feet. She could move better.

1AK,3VK

Jeg turte ikke å gå selv, så oppdretter gikk med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet kritikkskjema, Aris sin kritikk til 1AUK, 2AUKK, HP:

En livlig hanne, med typisk temp, utmerket kroppsproposjoner, vakker profil stående, bra kjønnspreg velutfylt neseparti. Bra bredde over skallen, bra hals, noe rak overarm, tilstrekkelig forbryst, bra brystdybde, brystkorgen skal enda fylles ut, noe kort kryss, kraftige bakbensvinkler, korr benstamme, overlinje må bli noe strammere i bevegelse, ellers gode bevegelser.

Dommern sin det, bruker hele kritikkskjemaet, her får man virkelig noe igjen for 280kr! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
    • Da har vi fått oss en reell frykt. Viser seg at tøffeste, tryggeste lille Edeward er som Mr.T når det kommer til trapper. Tror han fikk vondt i en klo da vi skulle opp trappen til veterinæren. Den forserte vi ved at jeg praktisk talt stod over han og løftet labbene hans en og en trinn for trinn. Han nektet gå selv, men var ok med å gjøre det sånn, hele trappen. Stoler på meg, men ikke sine egne bein.  Nå tenkte jeg det skulle være annerledes med en ny trapp som ser litt annerledes ut, på et annet sted, i annet lys, men nei. Ikke engang Nom Noms fristet nok til å våge gå et eneste trinn av den trappen med bakbeina.  Vurderer om Nom Noms er verdt det: Prøver snakke meg til fornuft. Det må vel finnes en annen måte? Muttern prøver friste med "kjepp". Dette ble pinlig fordi det er folk rundt, vi er på Tiller - Trondheims Grorud - og det ryktes at det kan være risikabelt å flagge blasfemiske avvik her på kveldstid etter mørkets frembrudd. Er det ikke provoserende nok å være svart hund om vi ikke skal gå rundt og vise at han liker å sutte på "kjepp" også?  — Virkelig, muttern! Dette vil jeg ikke være med på! Jevngodt med å brenne en Koran her. Du er sinnsyk!  Så han ble båret opp, som den lille babyen han er. Mindre pinlig. Fikk ham til å gå de siste tre trinnene selv. Prøver øke til fire-fem neste gang, uten å vifte med en diger "kjepp" så alle kan se det.  Han er i full sving med å fortære den nå, mulig for å prøve sikre seg mot flere sånne flauser ^^  
    • Avledning, og innlæring av alternativ adferd. "Hysj, gå og legg deg" fungerer bare HVIS hunden har lært og KAN oppgaven. Hvordan jeg ville gått fram avhengger veldig både av rase og individ. Men jeg ville ikke skjermet valpen for det som skjer rundt, den må jo bli vant til normale forstyrrelser. Hvis det er en rase med tendens til varsling så ville jeg nok sørget for å trekke for gardinene og ha på radio ved alenetreningen, så forstyrrelser utenfor blir mindre tydelige. I mange tilfeller ville jeg nok belønnet veldig raskt etter første bjeff, og deretter avbrutt/avledet, og lært inn alternativ adferd. Det er helt greit med et bjeff eller to for å si fra, og så komme til meg. Men hvis det er en bjefferase som varsler så skal man være ganske forsiktig for å ikke forsterke adferden. Det aller viktigste er å selv slappe av og ikke være så opptatt av det rundt. Det er ikke sikkert hunden reagerer i det hele tatt, og da trenger den ihvertfall ikke å lære det av eieren. Hvis det kommer et bjeff eller to på noe fra en valp ville jeg sagt "ja, ok", og så funnet på noe annet med valpen. En valp som får miljøtrening ute og oppdage masse lyder og omgivelser vil også være tryggere hjemme, mener jeg. Jeg kan anbefale boken Hverdagslydighet fra valp til voksen av Arne Aarrestad og Siri Linnerud Riber, den tar også for seg vanlige utfordringer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...